Vs: Pätkäpajen kaasuttimen vaihto 2,6 litraiseen?
No tuo uudempi ja parempi on 38DGAS, joka on lisäsarjalla muutettu käsirikasteiseksi ja muuttuu samalla DGMS malliksi. Tuo vanhempi on ilmeisesti 32/36DGAV kuvavertailun perusteella eli tuon DGV:n automaattirikasteinen, "vesilämmityksellä" varustettu malli, vaikka mallimerkintää siihen ei ole lyöty. Tähänkin käy tuo sama käsirikastin, jos jostain syystä tarvitaan "varakappaletta". Joillakin on ollut "suuria vaikeuksia" saada tuota DGAS/DGMS mallia toimimaan, ja siitä on luovuttu. Epäilisin kuitenkin että sitä on ympätty liian pieniin moottoreihin, koska jenkeissä on Astron-mootoreissa toiminut kuulemma hyvin. Sovitinkappalekin on ns "sandwitch"-rakenteella helpoin tehdä kahdesta alumiinipalasta, alapalaan imusarjan pulttijako "upporuuveilla", yläpalaan uuden kaasarin pulttijako ja nämä kaksi yhteen esim kuusiokoloruuveilla, jotka yläpullelta upotetaan. Kerkesin jo tehdä alustavan piirrustuksenkin. Lähinnä tuo imurarjassa oleva reikä jäi näkemättä auki - ei löytynyt netistäkään. Kaksi reikää vaiko "juoksuratamallia" ;D? Tuota 10 tai 12 mm alumiiniakin pitäisi löytää pari palaa. Vesireikiä ei taida olla kuin yksi. Se tuo alkuperisen kaasarin automaattiryypyltä tulevan veden siihen kaasuttimen "luukkupalaan" ja menee siitä heti alas imusarjan vesikanavaan. Tuo selvisi venäläisiltä sivuilta, jossa oli Mikunin korjausohje "kaikki purettuna + kuvat". Reiän mallilla on sikäli merkitystä, koska siitä pitäisi saada 2 x 38 kurkkuisen kaasuttimen tuottama seos läpi. Eli väliseinää ei oikein suvaita ;D.