P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

JaPato sanoi
Itselläni oli samoja ongelmia tuon P0505 -koodin kanssa. Ratkaisu löytyi kuitenkin puolivahingossa, kun auto oli seissyt päivän ja hyppäsin puikkoihin, oli kaasupoljin jumittunut kiinni. Pedaalia sai painaa kunnolla kunnes se loksahti ja rupesi toimimaan normaalisti. Kävin ostamassa pullollisen carb. cleaneria, nappasin hyllystä vanhan hammasharjan (hyvä syy hommata uusi) ja syöksyin hinkkaamaan kaasuläpän ympäristön puhtaaksi. Pikeä ja hiiltä ja vaikka mitä muita mörköjä sieltä lähti pois vaikka millä mitalla, ja kaasupoljin on toiminut tällähetkellä aivan normaalisti, eikä myöskään P0505 -koodi ole tullut takaisin kummittelemaan.

Mulla oli kans sama ongelma et kaasu ei meinannu aueta. Mutta putsauskaan ei auttannu, kaasu läppä "roikkui" eli otti alareunasta kiinni. Sen kun sääti niin sit ok.
 
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Omaan ysiin ilmestyi myös R0505 koodi ja kaasupoljin ottaa hieman kiinni yläasennossa ollessaan. Eli luultavasti pitäisi tuo kohta otaa auki ja putsata. Onko jossain jenkkifoorumilla tullut eteen kuvallista ohjetta siitä miten tämän saa tehtyä? Kiinnostaisi itse tehdä mielummin kuin viedä verme huoltoon.

[edit] Vastaampa itse itselleni:

TB irti konehuoneesta:
http://forums.evolutionm.net/evo-how-tos-installations/220264-how-replace-throttle-body-shaft-seals.html

TB putsaus, uudet tiivisteet ja dry-lube:
http://forums.evolutionm.net/evo-engine-turbo-drivetrain/540873-throttle-body-shaft-seals-proper-plate-sealing.html
 
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

JaPato sanoi
Itselläni oli samoja ongelmia tuon P0505 -koodin kanssa. Ratkaisu löytyi kuitenkin puolivahingossa, kun auto oli seissyt päivän ja hyppäsin puikkoihin, oli kaasupoljin jumittunut kiinni. Pedaalia sai painaa kunnolla kunnes se loksahti ja rupesi toimimaan normaalisti. Kävin ostamassa pullollisen carb. cleaneria, nappasin hyllystä vanhan hammasharjan (hyvä syy hommata uusi) ja syöksyin hinkkaamaan kaasuläpän ympäristön puhtaaksi. Pikeä ja hiiltä ja vaikka mitä muita mörköjä sieltä lähti pois vaikka millä mitalla, ja kaasupoljin on toiminut tällähetkellä aivan normaalisti, eikä myöskään P0505 -koodi ole tullut takaisin kummittelemaan.

Samansuuntainen oire omassa autossa. Kylmänä kaasupolkimessa tuntuu selvä nahkea kohta kun painaa kaasua tyhjäkäynniltä. En tiedä liittyykö samaan asiaan mutta selvästi havaittavaa nykimistä on myös kun kone kylmä. Häviää täysin kun kone lämmin. Nykiminen voi johtua myös sytkäpuolista, yksi tulppa oli jostain syystä muuttanut väriään ulkopinnalta ???

No jokatapauksessa kaasuläpän putsaus on mullakin edessä, tai kaasuvaijeri uusiksi jos läppä ja kotelo kunnossa.
 
Takaisin
Ylös Bottom