PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Ongelmana että jo alle 3/4 tankin jälkeen alkaa kurvien jälkeen hörimään ilmaa->laihalle.

Vaahtoa en voi toistaiseksi käyttää (tai vastaan ei ainakaan ole tullut E85:n kestävää..),joten mitenkäs kerääjäsäiliö?

Ja riittääkö esim 2L kerääjätankki,kun otetaan huomioon että autossa olisi alkuperäinen tankki+pumppu joka siirtää säiliölle,josta Walbrolainen imee?

Vai tuleeko tuossakin sama ongelma kuin ilman kerääjäsäiliötä,eli kerkiääkö sekin pääsemään tyhjäksi?
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

onko tää jossain rata käytössä vai.tai kenties kaasarin tankki ruiskussa.

hieman tuntuu kummalta jos neljänneksen jälkeen kurvissa imee pumppu ilmaa,koska orkkis tankissa pumppu tankin pohjassa.tai ainakin näin mun mitsuissa on.

tosin et kertonu onko tää tapaus esim päältä ajettava husku ruohonleikkuri joten sekin ehkä vaikuttaa tohon vastaamiseen
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Autoracingiltä pitäisi saa E85:lle sopivaa turvavaahtoa.
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Oma kokemus ruiskun tankeista (ja oikein rakennetusta teetetystä) ratakäytössä on sellainen että ongelmia tulee aikaisintaan kun polttoainetta on noin 1/4 jäljellä. Silloinkin erikoistapauksissa eli normaalia selvästi pidemmissä mutkissa.

Korjaisin ongelman ensin ja sitten miettisin tarvitseeko tehdä jotain muuta.
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Joskus jossain välikoppa escorteissa ollu tollasia murheita mut enpä oo kuullu et enää nykyään. Eihän se kyllä haittaa tehä kerralla parempaa mut oisko iso vaiva korjata nykyinen?
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Ei kyllä mitekää ole mahdollista et tuollo vielä ilmaa hörii. Jossain vikaa oltava.
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Kyseessä siis CA-korinen Colt,jossa etenkin oikealle kääntyvien kurvien jälkeen pahimpana ongelma ilmenee.

PA-linjassa tällä hetkellä orkkis-pumppu tankissa,ja Walbro sen jälkeen.


Ja se että harvalla tälläisiä ongelmia,niin tämä johtuu slikseistä,eli kurvit ajetaan hieman normaalia reippaammin..


Viime kesänä bensalla ajaessa/yhdellä pumpulla kys ongelmat alkoi vasta kun mittari näytti alle 1/4-osaa,mutta nyt tilanne tosiaan aivan toinen.


Pitääpä tuo Hakalan mainitsema Autoracing vielä tarkistaa,ainakin mitä partsille soittelin niin he eivät uskoneet että sieltäkään kys partikkelia löytyisi,mutta eihän sitä aina vasen käsi tiedäkkään mitä oikea tekee..
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Harri K sanoi
Ei kyllä mitekää ole mahdollista et tuollo vielä ilmaa hörii. Jossain vikaa oltava.
No jännä juttu että kun tankkasi tankin täyteen niin ongelmat poistui heti..
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

ST sanoi
No jännä juttu että kun tankkasi tankin täyteen niin ongelmat poistui heti..
Imuputki halki tms tankin sisällä?
Tai tuli mieleen että jos tekee radalla tätä niin oisko ettei saa korvausilmaa? tankkaat ja taas onkin ilmaa tankissa tarpeeksi...
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Harri K sanoi
Imuputki halki tms tankin sisällä?
Mistäs senkään tietää..

Mutta tosiaan ainetta tankissa oli tuolloin ~30L,tilavuus 52L.


Ja kulutus on rata-ajossa ~28L/100km,eli virtausta kuitenkin suht paljon.
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

ST sanoi
Mistäs senkään tietää..

Mutta tosiaan ainetta tankissa oli tuolloin ~30L,tilavuus 52L.


Ja kulutus on rata-ajossa ~28L/100km,eli virtausta kuitenkin suht paljon.
kts mun lisäys aiempaa viestiini...
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Harri K sanoi
kts mun lisäys aiempaa viestiini...
No tuonkin kuuntelin tarkkaan kun korkkia aukaisin,eikä normaalia enempää "sihahtanut".

Mutta pittääpi varmistaa vielä tuo imuputki,sehän voisi ollakkin syypää..
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Hakala sanoi
Autoracingiltä pitäisi saa E85:lle sopivaa turvavaahtoa.
PITÄISI on oikea sana..

Eivät anna mitään takuita,kuten ei valmistajakaan,mutta KUULEMMA viime aikoina ei ole ongelmia ilmennyt..
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

ST sanoi
Mistäs senkään tietää..

Mutta tosiaan ainetta tankissa oli tuolloin ~30L,tilavuus 52L.


Ja kulutus on rata-ajossa ~28L/100km,eli virtausta kuitenkin suht paljon.

coltin tankissa ei taida olla mitään loiskelevyjä? ite en tankkia ikin purkanu
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Mr mmc sanoi
coltin tankissa ei taida olla mitään loiskelevyjä? ite en tankkia ikin purkanu
Samantyyppiset pitäisi olla kuin muissakin (ruisku!)mitsuissa,eli onnettomat..
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

ST sanoi
Samantyyppiset pitäisi olla kuin muissakin (ruisku!)mitsuissa,eli onnettomat..

mulla meinaan kanssa coltti pätki kun kunnolla kanttas mutkaan radalla :nykii
 
Vs: PA-järjestelmän rakennus vakiosta paremmaksi?

Olisiko siinä Coltin tankissa jotain omituista sitten verrattuna muihin.

Eihän tuo nyt virtaa vielä paljon mitään pikku-walbrolla + alkuperäisellä pumpulla ja kuitenkin paluu PITÄISI olla samaan altaaseen mistä bensaa imetään. Ja pienten suuttimien kautta kierrosta ei älyttömiä pääse poistumaan vaikka olisivat koko ajan auki.
 
Takaisin
Ylös Bottom