Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

Jarski30

Pajerissimo!
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Janakkala
Hojo hojo!

Kevät tulee ja silti viduddaa! :mad:

Emäntä otsikon kulkineella ajeli ja valitti kun kuuluu outoa ääntä. Itse sitä kanssa sitten aloin ajaessani kuunnella. Ajoittaista rouhinaa ja muutaman kerran kunnon rouskahtelua. Aloin sitten vaihtamaan renkaita, mietin onko jarruissa jotain tahi kiviä jossain välissä. Kaikki näytti olevan kunnossa. Vasta kun olin saanut renkaan paikalleen, huomasin päittäisklappia rengasta nykiessäni.
Emännän pistin sitä kiskomaan ja itte kattelin takapuolta. Selkeesti liikkui koko napazydeemi.

Tuttu korjaaja kävi kanssa kattomassa ja oli samaa mieltä, klappia on - molemmilla puolilla- ja laakereihin viittaa. :seina

Täältä löysin ainakin yhden keskustelun aiheesta. Mikäli olen oikeassa, sitä ei pysty kiristämään. Lisäksi kannattaako, jos on jo alkavasti viottunut. Mutta onko kellään tietoa onko se tosiaan 300 eeroa puoli??

Siinä voi miettiä korjaako pajen vai maksaako asuntolainan.

Onko tosta kokemuksia muita?!? ???

t. jarski
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

Jep, on ne!

Kuulemma 300e kpl, mutta alennuksineen 200. Eli vähän sain hyvää tossa.

No, sitten asennus. Mulla on koneella pdf manuaali, josta kattelin jo niiden irrotusta. Ei nyt näyttäs olevan vallan kummonen homma, mutta tiedä sitten riittääkö mulla tieto taito. Se korjaaja kamu pitää lomaa, viittiikö sitten silloin auttaa, veikkaan tosin että kyllä.

Mudda mudda, mikäli nyt ite joudun niitä repimään, niin onko mitään huomioon otettavaa?
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

Itellä rupes syksyllä toi etulaakeri samanlaisessa pajerossa ääntämään.

Tilasin uudet laakerit täältä http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=9145&p=2 kun nuo osahinnat aiheutti hieman närästystä.

Alle viikkoon tuli osat.
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

JOs siellä on kaksiriviset kuulalaakerit niin prässihommiksi menee. Jossei muuten, niin ota napa kotona irti (jos sen jotenki inhimillisesti vain saa) ja pelkän navan kiikutat korjaamolle laakerin vaihtoon..

EDIT: Mutta jos se laakeri on tuo tuossa kuvassa, niin on kai pulteilla kiinni ja sitten onkin helpompi ku ei tarvi prässiä. Jos tilaa tuon halvemman ilman napaa, niin kyllä tuo napa lähtee vasaralla vanhasta irti ja sitten uusi laakeri lämpimäksi / napa kylmäksi ja paikoilleen VAROVASTI vasaran kanssa.

ja jos laakeria asentaa vasaran kanssa, niin aina pitää muistaa, että isku ei saa kohdistu kuuliin. Eli jos lyöt sisäkoolia paikoilleen, niin lyö aina sisäkooliin, ei missään nimessä ulkokooliin. Ja tuommosta napaa asentaessa, kun se kerta tulee sisäkooliin, niin tuki sinne sisäkoolin taakse, kun lyö napaan vasaralla.
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

Joo se on tommonen mikä tuossa kuvissa. Ite otin tuon halvemman missä ei tule tuota napaa mukana.
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

Tjaa, jos vähän urakan päivitystä tänne naputtelis..

Ei oo paljon kerrottavaa. Laakerit kuulemma on, ja sovimme kaiken kiireen ollessa ylimmillään, että pajero puretaan täällä kotona omassa tallisa. Sitten laakerit prässätään mikäli tarvis jossain, varmaan autoliikkeen huoltosopessa. Kun siellä on pelit ja pensselit.

Minä sitten lupasin jo edeltäkäsin pureskella mitä saan niin joutuu homma. Nyt on jo kuskin puoli melko pitkällä. kunkkupultti, jarrujutskat ym pois tieltä. Joku pallonivel pitäs saada irti, kovassa on. Ei meinaan ole hyllyssä sitä erikoistyökalua. ???

Sitten kovin ihmeellinen asia on se abs-anturi! :eek: Kui hemmetin taval se oikein on liimattu kii?!? Noin järjellä, se lukitus pultti irti ja sen pitäin tulla sieltä reiästä melko helposti. Vaan ei hän! Ei! Liikahdakkaan!! Enkä mä millään uskalla voimaa käyttää, kun luin et mokoma ylitten 200 equa maksaa! :nykii

Rost ohvia laiton ihan simona, katotaan ny auttaako.

Muuton sitten purkasu mun osalta jäi siihen. ::)

Ohjeistusta otetaan vastaan! ;D

t. jarski

niin joo ps:ää sen verran, että ohjeita olen kattonut pdf-manuaalista 3.2 montero (=pajero) (eiks niin?) enklis lankvits. Tai siinä oli kielivalintoja. Täältä foorumilta muistaakseni jostain linkistä hänet löysin. Hyödykäs on!!!
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

Juu. Jos nyt en väärin muista, niin täällon siitä anturista ollut jossain ketjussa puhetta. Muistaakseni oli maininta, että takuulla menee rikki, jos pyörän päästä yrittää irrottaa. Eli katoppa saiskos sitä anturin johtoa toisesta päästä irti.
Paremmin tietävät laittakaa ny vinkkiä.
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

Joo.. kandee seurailla sitä johtoo ja päästää se liittimestä irti. Ei mullakaan lähteny se anturi suosiolla mihinkään.
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

Sitä johtoo seuraamalla abs-anturilta, se liitos löyty kyllä heti. Aika haperoja kaikkki muoviprikat ja mutterit.

mut, mut, ... Kun olisin vaan lukenut tänään heti töistä tullessa näitä vinkkejä! Aloin vaan jaanitella sitä anturia ja irtoshan se, kahtena kappaleena! :seina

Et semmosta, toinen sit säily ehjänä kun sen kanssa en ottanu riskejä. Ja nää vinkit kävin välissä lukemassa.

Nyt sitten toinen pyörä on ilman absia. Varotusvalo kait loistaa koko ajan. Ei vissiin haittaa ajaa. Eikös siihen taas 200 eeroa huku.

Perseen perse kun täytyy itte aina säheltää ja möheltää vaikka mitään en tiedä!! :mad: Tulee liian kalliit oppirahat!!

no, navat on laakeroitavina. Ehkä jo huomenna autossa. Onneksi on sentään kesä tulossa. jos olisi synkkkä talvi ja kylmää niin kysyisin Väyrys Paven sanoin: "Voiko vitutukseen kuolla?"
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

No, lohdutukseksi voin kertoo, etyä siinä toisessa ketjussa korjaamon setä oli rikkonut molempien puolien anturit. Ja lasku asiakkaalle. Jotta sattuu sitä paremmissakin piireissä. :nykii
 
Vs: Pajero -00 3.2 did etupyöränlaakerit

Kyllä minusta sen korjaamon pitäis jotenkin tulla vastaan! Vaikka mikäs yrittäjä siihen helposti lähtis. Jotenkin sitä hommaa on rahotettava. Ei voi joka osaa kustantaa, "kun se oli niin kovassa ja meni poikki.."

Mutta laakerit on kuulemma navoissa. :D

Ja aika pashana oli. Isompi klappipuoli ei ollu ihan tohjona, mutta lähes kuiva. Toinen puoli ihan kuiva, palaneen hajunen ja 15 000 prässillä ei tuntunu missään. Et lämmityksen kautta sit irtos.

Varmaan ne jumittaneet jarrut silloin teki kuumuutta ja keitti rasvat pois. Huomenna pitäisi olla pajero jo ajossa!

Nyt ei jaksa murehtia, taas oppi ihminen lisää. ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom