Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

mckinen

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2015
Morjens. Melko tuore mitsun omistaja kyselee että mitä tehdään seilaavalle (lämmöt tappiin ja taas normaaliksi noin 5 sekunnin sisällä) lämpömittarille. Voiko korjata itse ja jossei niin kuka edullisemmin korjaa. Ja sitten kun on polttoaine putket pyöräkotelossa kovin ruosteiset niin mistä saisi uusia?
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Nuo polttoainet putket kiinnostaa myös itseäni.
Onko niiden vaihtamisesta ohjetta / kuvia jossain?
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Olisko ilmoja nesteissä kun lämmöt seilaa..... :nykii
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Ei ole. Paisuntasäiliössä taso ylärajassa, eikä moottori ole oikeasti lämmin. Selvästi mittarivika. Ei lämmöt moottorissa niin nopeasti muutu.
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Tuli vaan mieleen yksi entinen autoni jossa tuota juurikin ilmeni, kansipahvihan siitä sitten meni.....
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Tuttu juttu Pajerossa:seilaavan lämpö-ja polttoainemittarien syy on jänniteregulaattorin oireilu mittariston takan olevassa piirilevyssä. Piirilevy sijaitsee mittariston takana ruuveilla kiinni olevassa lootassa. Tilaa uusi regu (sellainen viisipiikkinen lm-regu, mallinroa en nyt muista..)vaikkapa kiinasta tai elektroniikkaliikkeestä. Juota myös piirilevyn kylmäjuotokset pois samalla, joskus oireilu johtuu myös näistä. Polttoaineputkista sen verran että ihan ensiksi ennekuin on liian myöhäistä (vetää suodattimen täyteen ruostepaskaa ja vettä ja sitten menee se kallis zyxelin ruiskupumppu vaihtoon) apparin takarengas veks, sieltä ylhäältä se suojamuovi irti ja KAIKKI ne metalliputket rälläkällä poikki jos ei ole jo märäntyneet ja tilalle kumiset polttoaineputket ja varsinkin se iso täyttöputki. Jätä se metallitäyttöputken alapäässä oleva loiskeläppäsysteemi paikoilleen, ei käy bensarosvot imuttamassa ja ei tuu löpöt pihalle möykkelikössä ajaessa. Muista kans putsata tankki moskasta (ruostuu puhki jos jää vesimössö sinne pohjalle) ja vaihda ehdottomasti suodin, näissä ei saa kitsailla. Tsekkaa aikaajoin suodattimen pohjapropusta ettei kerry enää vettä.
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket



L4925N on regulaattorin numero omassa.
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Ok. Kiitoksia vastauksista. Näitä pa putkia ei sitten ilmeisesti uusia saa sopivasti. Mites tuo tankki. Irtoaako helposti?
Ja sitten vielä mistäs sais suomenkielisen käyttöohjekirjan. Oma kun on italiankielinen.
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

mckinen sanoi
Ok. Kiitoksia vastauksista. Näitä pa putkia ei sitten ilmeisesti uusia saa sopivasti. Mites tuo tankki. Irtoaako helposti?
Ja sitten vielä mistäs sais suomenkielisen käyttöohjekirjan. Oma kun on italiankielinen.

Täyttöputkea ja tankkia ei löydy tarvikkeena. Tankki n.900€ ja täyttöputki (muistaakseni) 350€.
Tankin ja täyttöputken irroitus helppoa vaikka pihamaalla. Tämä toimenpide kannattaa tehdä pikimmiten. Voi tulla yllätys, kun irroittaa putket ja tankin. Hyvällä tuurilla eivät ole vielä puhki ruostuneet. Metallinen täyttöputki kannattaa noutaa merkkiliikkeestä ja sitten letkukaupasta uudet ohuet ilmausletkut ja tankin letkut.
Tankin voi tuurillaan pelastaa kevyt hiekkapuhallus, maalaus ja massaus. Uusi täyttöputkikin kannattaa suojata kiveniskumassalla.

Tässä on Japanin pojilla sattunut paha lapsus. Putki ja tankki täytyisi olla muovia. Olisi pelastettu monta syöttöpumppua (3.2did 4000€).
Hiekkaruostepaskaa on löytynyt alle 10v. tankeista.
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Kurko sanoi
Tuttu juttu Pajerossa:seilaavan lämpö-ja polttoainemittarien syy on jänniteregulaattorin oireilu mittariston takan olevassa piirilevyssä. Piirilevy sijaitsee mittariston takana ruuveilla kiinni olevassa lootassa. Tilaa uusi regu (sellainen viisipiikkinen lm-regu, mallinroa en nyt muista..)vaikkapa kiinasta tai elektroniikkaliikkeestä. Juota myös piirilevyn kylmäjuotokset pois samalla, joskus oireilu johtuu myös näistä. Polttoaineputkista sen verran että ihan ensiksi ennekuin on liian myöhäistä (vetää suodattimen täyteen ruostepaskaa ja vettä ja sitten menee se kallis zyxelin ruiskupumppu vaihtoon) apparin takarengas veks, sieltä ylhäältä se suojamuovi irti ja KAIKKI ne metalliputket rälläkällä poikki jos ei ole jo märäntyneet ja tilalle kumiset polttoaineputket ja varsinkin se iso täyttöputki. Jätä se metallitäyttöputken alapäässä oleva loiskeläppäsysteemi paikoilleen, ei käy bensarosvot imuttamassa ja ei tuu löpöt pihalle möykkelikössä ajaessa. Muista kans putsata tankki moskasta (ruostuu puhki jos jää vesimössö sinne pohjalle) ja vaihda ehdottomasti suodin, näissä ei saa kitsailla. Tsekkaa aikaajoin suodattimen pohjapropusta ettei kerry enää vettä.

Ohessa linkkissä ohje tuon regulaattorin korjaukseen jos lämpömittari sekoilee:
http://www.jeepsallover.com/content.php?146-How-to-fix-Mitsubishi-NM-Pajero-temp-gauge

Ja polttoaineputket kannattaa tarkastaa heti, itsellä ne vaihdettiin liikkeessä (n.600€) vuosi myöhemmin rupesi sitten polttoaine tankki vuotamaan (tankki 900€+työt).. ja seuraavana kesänä menikin sitten varmaan edellisten takia vielä polttoainepumppu... :seina

Eli äkkiä kertautuu "vika" jos pääsee paskaa tankkiin..

Ps. vaikka jakopää on ketjulla niin tarkasta ainakin yläohjurin kunto (omasta oli myös sivuohjurit kuluneet..) täydellinen jakopään remppä olikohan reilu +3000€ merkkiliikkeessä... tosin tehtiin alkuperäisillä osilla ja uusittiin kannentiivisteet ja kaikki samalla..
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Kyllä muuten löytyy tarvike tankkeja sekä putkia. Se on sitten eriasia onko noi edullisempia kuin Suomesta ostetut..

Täyttöputki.
http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-japanese-import/pajero/v78p-3-2did-61999-112004-lwb-import-0/v78p-fuel-system/v78p-fuel-filler-pipe-0

Tankki.
http://www.milneroffroad.com/mitsubishi-japanese-import/pajero/v78p-3-2did-61999-112004-lwb-import-0/v78p-fuel-system/v78p-fuel-tank-0
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Onko sama tankki/putkiongelma uudemmissa alk. 2007 malleissa?
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Tuata noin, eikös tuossa 2007 mallissa ollut jo muoviset ne täyttöputket ja tankki?
Mulla oli niitä pari ja muistikuva olisi sellainen.
 
Vs: Pajero 00 3,2 did lämpömittari/ polttoaineputket

Viittisikö Hanski-58 käydä tarkistamassa tankin materiaanlin? :)
 
Takaisin
Ylös Bottom