pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

topi

New Member
Liittynyt
6 Elokuu 2011
juu alkoi kuulumaan aika rajua kolinaa moottorista ihan yllättäen. ??? aivan kuin ääni kuuluisi venttiilikoneistosta, mutta tiedä sitten. öljyäkin lentää venttiilikopasta korkin avattaessa auton käydessä.
pirssi kyllä lähtee käyntiin kun ajatus ja käy tasaisesti, mutta iso kolina kuuluu?? osaako kukaan sanoa mistä tämä voi johtua?

mainittakoon vielä, että öljyä on ( ylämerkissä ), jakopäällä ajettu ~90tkm, itse autolla 491tkm ja mitä tuosa lueskelin aiempia viestejä niin tässäkin vipottaa kampiakselin pyörä.

soittaakkin saa jos haluaa P: 044-9650236 / Topi
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Oisko kukkopoika poikki? Jakopääremontin tuohon saa tehä muutenkin jos 90 000 ajettu
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

tarkista onko kampiakselin pultti löysällä,mulla oli lancerissa löystyny ja kolisi,kiristämällä pultti kolina loppu
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

venttiilikopan sisällä kaikki näyttää toimivan aivan kuten pitää. juu ja jakopääremonttia täsä oon jo kuutioinut, mutta ensin pitäs tuo kolina / naputus saaha poies. tartteepa lähtä tässä tarkisteleen kampiakselin pulttia, vaikkakin minusta ääni tulee yläkerrasta
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Vesipumpun siivapyörä kalkattaa kans jos on löystynyt eli kannattaa tarkistaa kaikki muutkin
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Käytä jakohihnan ylempi suojamuovi pois ja tarkista onko jakohihna päässyt hyppäämään ja venttiilien ajoitus sekaisin. Tarkista myös keinuvipuakselin kiinnitys
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

MVa~1 sanoi
Käytä jakohihnan ylempi suojamuovi pois ja tarkista onko jakohihna päässyt hyppäämään ja venttiilien ajoitus sekaisin. Tarkista myös keinuvipuakselin kiinnitys

tarkistettu -> kaikki ok. samalla säädetty myös venttiilit. kolkatus vaan jatkuu. :seina
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

joo kiitoksia vaivaa nähneille. tais olla kiertokangen laakeri mikä äänti. tuli nimittäin kanki ja puolikas mäntä kartanolle.
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

eli vika on ihan rehellisesti ajettu ulos..
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Ketju voi ihan hyvin jäädä foorumille, turhaa hommaa poistella näitä. Seuraavan kolisevan koneen omistaja saa vinkkejä.
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Taitaa olla melkoisen harvinaista että Pajerosta menee alakerta? Liekö joskus öljynvaihtoväli "vähän" lipsahtanut pitkäksi tai jotain :p Oli kyllä ainakin itselle ensimmäinen kerta kun kuulen kk-laakereista ja pajerosta puhuttavan yhtä aikaa...enemmän tiettyjen tojotien ja nissanien ongelma... :driver
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Empä tiedä mullakin on tuolla yksi kone josta 1pytyn kk-laakerit sökönä..
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

MVa~1 sanoi
eli vika on ihan rehellisesti ajettu ulos..
schater_orig.gif
schater_orig.gif
schater_orig.gif

Titan19 sanoi
Taitaa olla melkoisen harvinaista että Pajerosta menee alakerta? Liekö joskus öljynvaihtoväli "vähän" lipsahtanut pitkäksi tai jotain :p Oli kyllä ainakin itselle ensimmäinen kerta kun kuulen kk-laakereista ja pajerosta puhuttavan yhtä aikaa...enemmän tiettyjen tojotien ja nissanien ongelma... :driver
Joo harvemmin ne menee,yleensä kampura katkeaa ennen sitä ;D ;D
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Nuhapumppu sanoi
schater_orig.gif
schater_orig.gif
schater_orig.gif
Joo harvemmin ne menee,yleensä kampura katkeaa ennen sitä ;D ;D
Wankerin kone:
https://picasaweb.google.com/100001032363136630620/Kuvia#5519239941035486210
Laakerit olivat tuonkin jälkeen ok, tosin vääntyneet pilalle.. ;D
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Ja pukkashan imperiollakin jonkun niiden muutamien konevikojen yhteydessä kiertokangen alapään lohkon kyljestä ulos. Ja samoihin aikoihin täällä joku muukin puhui saman tyyppisestä ongelmasta, että on noita kiertokankia ainakin silloin tällöin hajonnu, mutta yleensä mahtaa vain tulla se alapää ulos, ei yläpää+mäntä.

Ja jos kiertokankirikkoisen kampiakselin käyttää uudelleen, niin se on sitte herkkä katkeamaan. Senkin Imperio voi todistaa..

Että koko alakerta uusiksi jos meinaa vielä moottorin tehdä. Toki saattaahan siellä kannessakin olla jotakin pientä mahdollisesti.

Ja jos haluaa vielä ehjätä Pajeron, niin mulla ois hyvä aihio moottorirempnttiin. Ehyt, mutta paljon (ainakin auton mittarissa oli) ajettu moottori, jossei se mene nyt kaupaksi auton mukana..
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Juu jotain kokemusta näistä koneista nyt alkaa olla.. oma historia lyhyessä yhteenvedossa: ;D

Ostin Pajen missä oli laakeroitu alakerta, kesti ajaa alle 10tkm kun runkolaakeripukki tuli morjestamaan lohkon kyljestä. Oli toinen pultti pyörinyt auki pudoten öljypohjaan, sitten meni liuska kaksin tai oikeastaan nelinkerroin ja sit läks. http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Moottori/

Sit ostin toisen koneen. Uteliaisuus iski enkä uskaltanut siltäänsä heittää paikoilleen. Purin atomeiksi. Vein molemmat kampurat, aikaisemman ja tämän uudemman koneistamolle tarkastettavaksi ja särötarkastukseen. Alkuperäinen oli parempi. Tämä uusilla laakereilla kasaan. Kesti 3,5tkm ajaa niin kampura katkesi.
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Moottori3/

Nyt on menossa kolmas kone ja kolmas kampura. En edes käyttänyt missään tarkastettavana kun tuntuu olevan nuiden vanhojen kanssa vähän sieltä tännepäin nuo tarkastukset. Koneeseen tuli nyt uutta kaikki muu paitsi kampura ja kanget. Jos ei kestä niin etitään sit taas uus kone ;D
Tätä konettahan siis ei ole vielä keretty edes nostaa konehuoneeseen.
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Moottori4/

Herkempi hipiäinen ois saattanu jo pistää paaliin koko vehkeen mut tätä ei enää kannata paalata kun joku tonttu mennyt tuohon malmikasaan ;D
 
Vs: pajero 2.5 tdic -90 kolisee????

Marko V sanoi
Empä tiedä mullakin on tuolla yksi kone josta 1pytyn kk-laakerit sökönä..

joo mun koneesta meni kans 1:s pytyn laakerit + kiertokanki
 
Takaisin
Ylös Bottom