Vs: Pajero 2,5TD 1993 Saastearvot
Kannattaa ensin kattoa onko pumpun perässä vielä peltiplommi tallella syöttöruuvin päässä. Jos plommi on jo poistettu, eli syöttöä joskus ruuvailtu, niin helpointa on löysätä ruuvi 1/4-1/2 kierrosta ja kattoa väheneekö savu. Tyhjäkäyntiä pitää vähän nostaa sen jälkeen.
Viime vuonna sain hylyn päästöistä, löysäsin ruuvia aavistuksen ja tulos oli 2,6. Viimeviikolla kävin taas leimalla ja löysäsin sopivasti ruuvia siten, että mustaa ei juuri pölläytä kun kaasun läppäsee pohjaan. Tulos 0,95! Ekalla polkasulla oli yli kolmen, lähti vielä karstaa putkesta kun oli vuosi ajeltu sopivan mustalla savulla.
Ilmanputsari pitää toki olla puhdas, että kone saa happea. Jotkut nakkaa sen poiskin leiman ajaksi. Kolmosella kaasupohjassa parinkymmenen kilometrin lenkki konttorille, niin irtoo pahimmat kokkareet matkalle.