Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

pajeromies

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2012
Tässä koittanu parina iltana värkätä noitten valojen kanssa, eli auton omissa valoissa h4 bi-xenonit eli pitkät ja lyhyet, toimivat ok. Mutta sitten kun pitäisi saada heräte lisäpitkien releelle niin tuleekin ongelmia, joko palaa koko ajan tai sitten kun laittaa lyhyet päälle, muttei vahingossakaan sillon kun pitkät ovat päällä. Tämän lisäksi nuo bi-xenonit alkavat sekoilemaan kun vetää releelle piuhat, halogeeneillä toimi aivan normaalisti. :seina
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

Haiskahtaa siltä että olet maadoittanut lisäpitkien releen auton runkoon. Myös lisäpitkien erillinen kytkin voi tuottaa vastaavia oireita jos siinä on merkkivalo joka tarttee maan ja se otettu auton rungosta. Aiempia keskusteluja aiheesta löytynee haulla.
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

Ota lisä pitkien releelle ohjaukset +ja- H 4 kannalta ja katto ettei releellä ole mitään komponenttia (esim diodi tai vastus) niin ja jos on merkkivalollinen kytkin niin sama juttu..
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

Kiitokset vaan hyvistä neuvoista, sain pelaamaan mutten oikein oo varma että miten, kuitenki siitä h4 kannasta vedin piuhat. Kyllä voi sitten jossain asiassa ihminen olla tyhmä :nykii
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

Öö, valistakaas tietämätöntä, miksei sais vetää maadoitusta auton runkoon kun eikö kaikki maadoitus käytännössä mene sitä kautta akun miinusnavalle? Kiinnostaa ihan oikeasti tietää ;D
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

Voit vetää muttei se toimi... Ainakaa 1 ja 2 G pajeroissa.. 3 korisesta en tiedä..
H4 kannassa on 2 miinusta=lyhyt ja pitkä valo. Ja plussa joka katkeaa kun sytytysvirta katkaistaa..
Sen takia ne kannattaa ottaa lampun kannalta
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

En tiiä mut kyllä mulla toimii ainakin niin että maa on ihan rungosta ja heräte lampun kannasta. Autona siis tuo gen1. lisäpitkin katkasin on viel releen maapuolella.
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

Bazeeba sanoi
En tiiä mut kyllä mulla toimii ainakin niin että maa on ihan rungosta ja heräte lampun kannasta. Autona siis tuo gen1. lisäpitkin katkasin on viel releen maapuolella.

Olet varmaan kytkenyt lyhyiden piuhaan, plus tulee lähivalon hehkulangan läpi. Kun lyhyet palaa, rele ei vedä kun hehkulanka saa maata. Hiluxin pitkien merkkivalo on näin kytketty. Siinä on miinusohjatut ajovalot.
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

Eli mitenkä tuo kytkentä pitää tehdä että toimis nuo lisävalotkin kun vaihtaa pitkille. Vaihdoin H4 bi-xenonit ja ne pelas ihan normaalisti mutta sitten ei pelannut enään nuo Boschin navigatorit. Sitten kun otti sen *H4 sarjan ballasin liittimen irti auton omasta ajovalojen liittimestä ja laittoi siihen normin H4 hehkun niin taas pelas lisäpitkät..
Ei ole erillistä katkaisijaa lisäpitkille, rosvottu kuskinpuolen johdoista virrat. Niin ja maajohdot on vedetty auton runkoon lisävaloilta.
Kykentä ohjeita kaivattais?
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

En tiedä sotkeeko noi ballastit tossa välissä, mutta periaate lisäpitkille on maaohjatussa järjestelmässä että sitä lisäpitkien relettä ei maadoiteta auton runkoon niin kuin normaalissa järjestelmässä.

Eli (toivottavasti muistan releen kantojen numerot oikein) akulta tulee sulakkeen kautta releen nastaan 30 syöttö (paksua johdinta) ja releeltä lähtee lisäpitkille nastasta 87 (edelleen paksua johdinta, valaisimet voi maadoittaa runkoon. ja releen nastoille 85 ja 86 tulee ohjaukset siitä H4 liittimestä (nämä voi olla jo ohkasempaa), ja katsomatta en muista mistä kahdesta niistä kolmesta piti ne johdot vetää mutta mittarillahan sen voi selvittää, tai kokeilemalla.
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

Noista jälkiasennus xenoneista ei ole kokemusta (näihin gen2 pajeroihin ei taida saada kuiteskaan ihan laillisia xenon umpioita), mutta omaan pajeroon tein heti oston jälkeen valoille uudet releet ja uudet piuhat 6mm2 johtimesta sekä laadukkaat polttimot, ja voin sanoa että ero oli merkittävä, niillä naruilla vedettyihin johtoihin nähden.
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

korbimotors sanoi
Eli mitenkä tuo kytkentä pitää tehdä että toimis nuo lisävalotkin kun vaihtaa pitkille. Vaihdoin H4 bi-xenonit ja ne pelas ihan normaalisti mutta sitten ei pelannut enään nuo Boschin navigatorit. Sitten kun otti sen *H4 sarjan ballasin liittimen irti auton omasta ajovalojen liittimestä ja laittoi siihen normin H4 hehkun niin taas pelas lisäpitkät..
Ei ole erillistä katkaisijaa lisäpitkille, rosvottu kuskinpuolen johdoista virrat. Niin ja maajohdot on vedetty auton runkoon lisävaloilta.
Kykentä ohjeita kaivattais?

Oletko ottanut lisävalojen releen kelalle sekä miinuksen että plussan siitä H4 liittimen johtimista? Näin kytkettynä pitäisi toimia.
Vaiko vaan plussan ja miinus rungosta? Jos näin, niin ei toimi xenoneilla joilla oma releboksi.
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

HiluxMan sanoi
Oletko ottanut lisävalojen releen kelalle sekä miinuksen että plussan siitä H4 liittimen johtimista? Näin kytkettynä pitäisi toimia.
Vaiko vaan plussan ja miinus rungosta? Jos näin, niin ei toimi xenoneilla joilla oma releboksi.

Joo, tällä ohjeistuksellahan nuo saa varmaan pelaamaan. En ole itse asentanut nuita lisäpitkä Bosch navigaattorin xenoneita, ne oli jo tuossa paikallaan kun ostin auton.
Mutta eilen kun katsoin niin lisävaloille oli vain rosvottu siitä H4 kannasta pelkkä plussa ja maadoitus oli otettu rungosta. Eli nyt vaan rosvoaa sen maan kans siitä H4 kannalle tulevasta johdosta nuille lisävaloille niin pitäis alkaa toimimaan..??
Oli kyllä erikoista että kun hanttarin puoleinen H4 kanta jäi vapaaksi niin siihen kun laittoi H4 normi polttimon killottamaan niin sillon pelas normaalisti :)
Mutta kiitokset hyvästä ohjeistuksesta. Ei tartte turhaan alkaa tilaamaan tuota H4 can-väylä vastusta. Semmoinen jos olis ollut niin ei olis tarvinut kuin pukata se sinne hanttarin H4 kantaan niin olis toiminut valot normaalisti. Mutta helppohan tuo on laittaa tuolla sunkin ohjeella.
 
Vs: Pajero 2.8 H4 bi-xenon ja lisäpitkät

Ja huomaa vielä, että otat sen lisävaloreleen ohjauksen niistä kahdesta johdosta joista ei nyt ole ryöstetty mitään, muutoin lisäpitkät palaa lähivalojen kanssa.

Katso liitettä, huomaat miten lisävaloreleen ohjaus toimii kun normaali hehkupolttimo on paikallaan. Sähkö menee keltaisella väritettyä reittiä H4 polttimon lähivalolangan läpi kun pitkät on päällä.
Kun olet kytkenyt sen xenonisysteemin, hehkulangan tilalla onkin releen kela, jonka vastus on aivan eri luokkaa kuin hehkulangan. Siksi se apurele ei vedä.

Kytket siis kuten kuvassa punaisella on piirretty. Polttimon alla kuvassa siis valonvaihtokytkin.
 

Liitetiedostot

  • Lisäpitkien relekytkentä.jpg
    Lisäpitkien relekytkentä.jpg
    83.9 KB · Lukukerrat 4,557
Takaisin
Ylös Bottom