Pajero 2.8 kytkin

pajeromies

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2012
Moro, Löytyykö 2.8 pajeroon suoraan sopivaa järeämpää kytkintä kuin alkuperäinen. Siis koko hommaa levyt. ym.
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Voisit ehkä kertoo vähän tarkemmat tiedot autosta.
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Basbarduu sanoi
Voisit ehkä kertoo vähän tarkemmat tiedot autosta.

Mitsubishi Pajero 2.8 turbo intercooler, pitkämalli, vm. 1999, manuaalivaihteisto, ei superselect.
Saako olla vielä muita tietoja :p
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Jos 2.8 on sama kytkin asetelma kuin 2,5 tai siis samat kiinnitykset M3 bemun asetelma + sintteri niin kestää ~300hv
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Mr mmc sanoi
Jos 2.8 on sama kytkin asetelma kuin 2,5 tai siis samat kiinnitykset M3 bemun asetelma + sintteri niin kestää ~300hv

Jos menee M3 setti niin sitten menee todennäköisesti myös M5:kin minkä pitäs olla vielä kestävämpi. Bemareissa käy aika hyvin ristiin nuo kytkimet tai ainakin vanhemmissa uusista en tiedä.
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Nyt tuli sellasia vastauksia mitä vähän ootinkin :D Pitääpäs alkaa noista selvittelemään.
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Mr mmc sanoi
Jos 2.8 on sama kytkin asetelma kuin 2,5 tai siis samat kiinnitykset M3 bemun asetelma + sintteri niin kestää ~300hv

Eikös bemuissa oo painettava asetelma vai muistanko ihan väärin.. Kyseesä olevassa pajerossa on ainakin vetävä asetelma, tämähän ei toki estä minkään kytkimen soveltamista mutta saattaa hieman aiheuttaa lisätyötä..
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=41794.25

2.5 kytkimistä puhetta, mutta sielläkin mennään M3-M5 sektorille. Ja näkee vähän mistä etsiä mittoja:

M3 SRE 228mm asetelma: 883 082 999 618

Asetelma 883082 999 618
Organic 415 Nm
Special organic 480 Nm
Sintered 530 Nm

Uskotaan, pitänee.... Grin

(Numero muuten viittaa E30 malleihin, ei E36? E36 HD/Race mallit on kaikki 240 mm Sachsin taulukossa..)

EDIT: linkki muuttuu alvariinsa, mutta ZF:n pääsivulle, kytkin alasivulle ja sieltä WEBCAT, ja muistaa laittaa näkyviin sekä SACHS, että SACHS ZRE

http://www.zf.com/brands/content/en/sachs/products_sachs/clutches_sachs/clutches_SACHS.html
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Mites onkohan tässä mun pajerossa sitä kaksoismassavauhtipyörää? Saakohan sitä selville siitä laatikon pikku luukusta mistä pääsee näkemään kytkin koppaan.
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Ensin veikkasin, että ei ole, mutta sitten...

EDIT 1: höpötin omiani, ihan kuin niitä olisi sekä että (?):

http://www.4wdaction.com:8080/_phpBB/viewtopic.php?f=97&t=140878

Eli voi olla kaksoismassa, tai tavallinen?

EDIT 2:

http://www2.pajeroclub.com.au/forum/archive/index.php/t-28429.html

Mutta sitten kuitenkin käyttävät (tavallista) 4M40 vauhtipyörää korvaamaan 3.2 koneen kaksoismassan?

Itse olisin VEIKANNUT, että vanhoissa 2.8 koneissa EI ole mitään kaksoismassapyörää...
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Siinäpäs onkin uusi pulma ratkaistavaksi, jostakin olen lukenut että turbottomassa 2.8 ja turbollisessa olisi erilaiset vauhtipyörät mutta onko tuota 2.8 saanut edes ilman turboa missän päin ???
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

On niitä 2,8 koneita ainakin tavllisella vauhtipyörällä. Yhden -96 2,8:n vauhtipyörän nähneenä. ;D
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

MVa~1 sanoi
On niitä 2,8 koneita ainakin tavllisella vauhtipyörällä. Yhden -96 2,8:n vauhtipyörän nähneenä. ;D

Niin justiisa, no ei auta ku puottapi loota pois ja ihmetellä. :nykii
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Pajeron kytkin murheita ja ajattelin vanhaan topikkiin jatkaa.
Eli kyseessä 1999 2.8TD ja autossa ei ole Super selectiä. Menin pajalle kysymään kytkinpaketin hintaa mutta löytyi muka niin paljon eri vaihtoehtoja jotta eivät uskalla tilata osia ennen kuin ovat avanneet paketin ja katsoneet mitä sieltä löytyy, voiko se tosiaan olla niin spesiaali tapaus jotta oikeaa ei löydy ilman avaamista? Ja hintahaitari vaihtoehtojen kesken oli 250-750 koko paketille.
Onko tietoa jotta löytyykö vastausta helpommin ja ennen kaikkea edullisemmin?
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

RipeH sanoi
Pajeron kytkin murheita ja ajattelin vanhaan topikkiin jatkaa.
Eli kyseessä 1999 2.8TD ja autossa ei ole Super selectiä. Menin pajalle kysymään kytkinpaketin hintaa mutta löytyi muka niin paljon eri vaihtoehtoja jotta eivät uskalla tilata osia ennen kuin ovat avanneet paketin ja katsoneet mitä sieltä löytyy, voiko se tosiaan olla niin spesiaali tapaus jotta oikeaa ei löydy ilman avaamista? Ja hintahaitari vaihtoehtojen kesken oli 250-750 koko paketille.
Onko tietoa jotta löytyykö vastausta helpommin ja ennen kaikkea edullisemmin?
ASA:sta kattoo runkonumerolla mikä siellä on. Itse en tainnu löytää kun yhden vaihtoehdon omaan pätkään.
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Ja mikäköhän tämä ASA oikein on?
Eli nyt tarvitaan valitettavasti rautalankaa mistä vääntää tämä minulle. :-\
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

http://www.partsbase.org/mitsubishi/eu/

katso tuolta, kaikki mitsut.
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Deltalla osaavat myös kertoa mikä vauhtipyörä sulla on.
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Vielä jatko kysymys jotta onko 1999 ikäisessä pajerossa kaksoismassa vauhtipyörä vai ei?
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Jatketaan vanhaan.

PätkäPajero -99 2.8 GLS SS-lootalla
Konehuoneen lätkässä V5M31

Mikähän sopiva kytkinpaketti kun näkyy olevan eri kokosia ja boorimääriä?? ???
Sano sopimuksensa irti, työsylinteri toimii että kait se kytkin paskana :seina, ajettu 360 000.
 
Vs: Pajero 2.8 kytkin

Kytkin remppautettu, uusi Sachs- paketti, paikalliselta varaosapuljulta 330€.
Kuuden tunnin työlaskutus.
Samalla huomioitu 5.vaihteen vedätysjyrinän poistuminen.
Yksi jousi oli poikki joten olisko ollu pidempäänkin ja nyt vaan pätkä poistu paikaltaan aiheuttaen totaali-toimimattomuuden.
Asetelma olis varmaan vielä kelvannu, joten se saatavilla edullisesti. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom