Pajero 2,8 moottori hauskaa

Pajerolla

New Member
Liittynyt
30 Maaliskuu 2010
"Taulussa paloi joku tippakannun kuva ja kärry hyytyi mäkeen" oli vaimoni sanat,kun vastasin telehvooniin.
Siitäpä sitten on ollut pientä ohjelman tynkää.
Jakopään ketju oli niin huonossa kunnossa,että kurkisteli jo luukun läpi.
Korjasin kopan,vaihdoin ketjun ja muut sälät ja eikun käyntiin.
Vaikutti hyvältä,kunnes lämmittyään hävis öljynpaineet.
Seuraavaksi pannu pois keulilta ja alakerta tutkittavaksi.(Tähän väliin huomioksi).VETOlaakeri vapautuu konetta irroitettaessa meisselillä tarkastusluukusta.
Itse rikoin laakerin kun oikein liikkeestä kysymällä sain kelvottoman ohjeen.
Öljypohjan sisällä oli lapion pisto irtometallia.ilmiselvästi liuskoista,jotka sitten olivatkin kaikki paskana ja runkoliuskat pyörivat pesissään.
Kampurasta saa hiomalla kalun ja hioen /hoonaten runkolinjasta tiukan.En kuitenkaan alkanut vielä laittaan vaan hain kolariautosta koneen sekä heitin koloonsa.
"Uusi pata ei suostunut käynnistymään ja koska en huomannut vaihtaa ruiskutuspumppua entisestä täytyy kottero raahata pajalle jossa hylkimisreaktio saadaan poistetuksi.
Muuten vaihdoin tähän uutukaiseen jolla rullattu 230t sen vian aiheuttajan eli jakoketjun.
Sen voi vaihtaa helposti venttiilikopan kautta kun irroittaa oikealla puolella olevaa kiristäjää hieman.Kátkaisee ketjun jasillä syöttää uuden kitaan-
On vain pideltävä nokkaa kuusiosta,ettei se pääse nykimään ajoitusta sekaisin.
Sitten vain liitos kiinni ja kiristäjä pois ja painetaan sisään ja pikkuruinen salpa pitämään sitä pohjassa.Sen jälkeen kiristäjä paikalleen ja painallus "sukseen ja taas kiristää.
 
Vs: Pajero 2,8 moottori hauskaa

Opettavainen tarina. :)
 
Vs: Pajero 2,8 moottori hauskaa

Pajerolla sanoi
"Taulussa paloi joku tippakannun kuva ja kärry hyytyi mäkeen" oli vaimoni sanat,kun vastasin telehvooniin.
Siitäpä sitten on ollut pientä ohjelman tynkää.
Jakopään ketju oli niin huonossa kunnossa,että kurkisteli jo luukun läpi.
Korjasin kopan,vaihdoin ketjun ja muut sälät ja eikun käyntiin.
Vaikutti hyvältä,kunnes lämmittyään hävis öljynpaineet.
Seuraavaksi pannu pois keulilta ja alakerta tutkittavaksi.(Tähän väliin huomioksi).VETOlaakeri vapautuu konetta irroitettaessa meisselillä tarkastusluukusta.
Itse rikoin laakerin kun oikein liikkeestä kysymällä sain kelvottoman ohjeen.
Öljypohjan sisällä oli lapion pisto irtometallia.ilmiselvästi liuskoista,jotka sitten olivatkin kaikki paskana ja runkoliuskat pyörivat pesissään.
Kampurasta saa hiomalla kalun ja hioen /hoonaten runkolinjasta tiukan.En kuitenkaan alkanut vielä laittaan vaan hain kolariautosta koneen sekä heitin koloonsa.
"Uusi pata ei suostunut käynnistymään ja koska en huomannut vaihtaa ruiskutuspumppua entisestä täytyy kottero raahata pajalle jossa hylkimisreaktio saadaan poistetuksi.
Muuten vaihdoin tähän uutukaiseen jolla rullattu 230t sen vian aiheuttajan eli jakoketjun.
Sen voi vaihtaa helposti venttiilikopan kautta kun irroittaa oikealla puolella olevaa kiristäjää hieman.Kátkaisee ketjun jasillä syöttää uuden kitaan-
On vain pideltävä nokkaa kuusiosta,ettei se pääse nykimään ajoitusta sekaisin.
Sitten vain liitos kiinni ja kiristäjä pois ja painetaan sisään ja pikkuruinen salpa pitämään sitä pohjassa.Sen jälkeen kiristäjä paikalleen ja painallus "sukseen ja taas kiristää.
paljonkos uusi ketju maksaa? omalla (vaihto) koneella on kans rullattu 200t vois vaihtaa ennenkun kilahtaa taas jotain :p
 
Takaisin
Ylös Bottom