Pajero 2.8 stw ic -98

Bibben77

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2013
Noniin.

Olen suht uusi Pajeromies ja nyt haluaisin vähän apua teiltä muilta pajeromiehiltä vian määrittämiseksi.
Ensinnäkin muuten kiitos kaikille tästä foorumista, olen löytänyt monelle kysymyselle vastauksen täältä!

Eli ongelmana on että pajero ei lähde käyntiin.
Jätti mut tie viereen myöhään yksi ilta/yö ja sen jälkeen ei enää lähde käyntiin. Olen tullut siihen tulokseen että kosteus on jollain tavalla yhteydessä tähän koske ei ole ensimmäinen kerta mutta sitten on aina vähän webaston jälkeen lähtenyt käyntiin.

Kyseinen viimeinen kerta oli satanut koko päivän ja pajero oli ollut parkissa semmoset 12h milloin olin duunis.
Lähti kyllä empimättä käyntiin sillion mutta muutaman kilometrin jälkeen sammui totaalisesti.
Olisiko vettä dieselin seassa tai jotain kun olin menossa tankkaamaan vaikka ei oltu menty vielä varatankin puolelle?
pyörittää kyllä startti mutta ei lupaile mitään. siis voisi myös olla sähkö vika/laturi/tulpat?

En nyt osaa enempää sanoa ja tarvitsisin vähän neuvuoa.
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

alottasin etsimisen polttoaine puolelta löpöä tankkiin ja sitten Psuodattimen ilmaus ruuvi auki sen verran että kun sillä käsi pumulla pumppaa että tuleeko löpöä siitä ilmaus reijästa. kato kumminkin että poltto aine linjat on kunnossa ja tankkaus putki on ehjä jos lahot niin sitten tankki täynnä paskaa/suodatin myös.
vaihda Psuodatin nyt samalla kun värkkäät auton kans.
osaatko vaihtaa dieselin Psuodattimen??
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

we18fi sanoi
alottasin etsimisen polttoaine puolelta löpöä tankkiin ja sitten Psuodattimen ilmaus ruuvi auki sen verran että kun sillä käsi pumulla pumppaa että tuleeko löpöä siitä ilmaus reijästa. kato kumminkin että poltto aine linjat on kunnossa ja tankkaus putki on ehjä jos lahot niin sitten tankki täynnä p*skaa/suodatin myös.
vaihda Psuodatin nyt samalla kun värkkäät auton kans.
osaatko vaihtaa dieselin Psuodattimen??

aloitetaan sieltä löpö puolelta sitten, itse asiassa tankkasin Pajeron kun sitä hinattiin kotia ja samalla lisäsin siihen tankkiin jään/veden poisto ainetta.
Huomenna sitten ruvetaan kattomaan polttoaine systeemin läpitte, onhan kelit nytten vähän paremman kun nää tulvat rupesivat laskemaan ja piha kuivui vähäsen.
eiköhän sen suodattimen saan vaihdettua jos vaan löydän sen ;D ei oo ihan ruuvari keskellä kämmentä, mutten myös oo mikään mekaanikko :peukku
Vinkkejä saa laittaa ja postaan mitä löytyy.
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

Naksuuko sammuttimen solenoidi pumpun kyljessä, kun virtoja kääntelee? (Onko näin uusissa edes mitään solenoidia enää erikseen?) Voisko olla niinkin yksinkertainen vika, kuin huono sammuttinsolenoidi tai vaikka vaan johtolöysällä siitä tai hapettunut liitos siinä liittimessä?
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

Niko Päivinen sanoi
Naksuuko sammuttimen solenoidi pumpun kyljessä, kun virtoja kääntelee? (Onko näin uusissa edes mitään solenoidia enää erikseen?) Voisko olla niinkin yksinkertainen vika, kuin huono sammuttinsolenoidi tai vaikka vaan johtolöysällä siitä tai hapettunut liitos siinä liittimessä?

Moro vaan, kyllä ainaki meikäläisen 2.8 vm1999 pajerossa on sellainen solenoidi, naksahtaa selvästi jos kaveri on pitämässä kättä siinä, löytyy syöttöpumpusta lähtevien suuttimenputkien yläpuolelta. Mulla on sellainen vihreä kumi "hattu" siinä päällä. :)
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

ei ne jään/vedenpoisto aineet mitään auta tässä tilanteessa ja niiden käyttöä pitäs vältää tai en ole koskaanlaittanut moista moskaa löpön sekaan.
kun ite laiton viime syksynä pajeroon kupari löpö linjat niin tyhjensin tankin ja sieltä tuli tosi paljen kaiken maailman roskaa ja semmosta mustaa hiekanjyvää,
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

Kiitos vastauksista...
tänään satoi niin pirus**i ettei ollut asiaa mennä auton alle ruuvaamaan.
koitetaanpa huomenna uudestaan jos sadejumalat niin sallii, se tuuppaa olla vähän raskas toi pajero siirtää yksin lihasvoimalla tonne ulkorakennukseen.

muutenkin on vähän pihalla kun perhe sairastaa mahatautia ja itte ei, unta tuli joku 2 tuntia :peukku
eikun huomiseen
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

Nyt on polttoainesuodatin vaihdettu, oli siinä jonkun verran vettä muttei pahasti.
Kertokaa nyt viisaat kuink :seina kauan tolla käsipumpulls saa painella koska mulla ei mitään tullut ilmausruuvista? painelin siinä kyllä sen vartin verran...
Teenkö jotain aivan väärin?

Ei kai auta kun mennä ilmaamaan enemmän myöhemmin parin kaljan jälkeen ettei naapuri ihan punastu kun kiroilen :nykii

Jos ei se auta on kai se pumppu rikki tai sitten mulla on niin paljon mönjää linjoissa/tai sitten vaan reikä linjassa ettei mitään auta?

Glada Wappen vaan kaikille
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

olen useamman kerran ilmannut perkinssin koneella olevaa metsä konetta yli tunnin että 15min jos ilmaus menee niin kaikki onmenny täysin nappiin mutta mikään tässä maailmassa ei mene koskaan kohtuuella....

onko sulla kaveria siinä apuna nyt?
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

Polttoaine pumpun tiivisteet sököt..oletan. ite käväsin diiseli korjaamossa. Maksoi n. 350 euroo mut tuli kuntoon..
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

Bibben77 sanoi
Nyt on polttoainesuodatin vaihdettu, oli siinä jonkun verran vettä muttei pahasti.
Kertokaa nyt viisaat kuink :seina kauan tolla käsipumpulls saa painella koska mulla ei mitään tullut ilmausruuvista? painelin siinä kyllä sen vartin verran...
Teenkö jotain aivan väärin?

Ei kai auta kun mennä ilmaamaan enemmän myöhemmin parin kaljan jälkeen ettei naapuri ihan punastu kun kiroilen :nykii

Jos ei se auta on kai se pumppu rikki tai sitten mulla on niin paljon mönjää linjoissa/tai sitten vaan reikä linjassa ettei mitään auta?

Glada Wappen vaan kaikille

Tokkohan vaan luin ohjekirjasta ku ite painin saman ilmausongelman kanssa että pitäs virrat olla päällä ku pumppaa, mulla tulee kaks eri pistoketta siihen suodatinjalkaan kiinni että voisko siinä olla joku venttiilli kenties? ???
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

Ai että virrat päällä? enpähän tollaista huomannut kun kattelin ohjekirjaa, täytyypä lukea uudestaan.
Ei oo kun se yksi pistoke eli vesisuodattimen tunnistin oletan. oli pikkasen jumissa toi suodatin piti ihan ottaa se pumppu kokonaan pois ja laittaa suodatin penkkiruuviin kiinni ennenkuin irtosi. Ei ongelmaa laittaa takas kun oli sen kanssa häärinnyt jo hetken ;D

Pitää vissiin katsoa takemmin se pumppu mutta ei ollut mitään selviä jälkiä vuodosta tai siitä että olis tiivisteet sökönä. noh, ei muuta kun vikaa paikantamaan :peukku
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

noniin, vähän eteenpäin. En vieläkään saa ilmattua käsipumpulla vaikka painelee niinkuin viimeistä päivää mutta tulipa tarkistettua linjat tankista. ei löytynyt vuotokohtia tai murtumia niissä.olisiko herroilla jonkin vippaskonsti että sais ilmattua? onkohan mahdollista poistattaa ilmaa siitä ilmausruuvin reistä (jos sen poistaa) jollakin tyhjiöpumpulla tai vastaava?
tuntuu tällaiselta :seina nytten kun ei vaan löydy vikaa...ö
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

Tyhmä kysymys, mutta onkos siä suodattimen pohjassa vesiroppu ja onhan se kii.
 
Vs: Pajero 2.8 stw ic -98

PajeroIV sanoi
Tyhmä kysymys, mutta onkos siä suodattimen pohjassa vesiroppu ja onhan se kii.
Juu on siellä proppu ja se on kiinni :D
Kai se vaan on niin että jossain päin linjoja tulee ilmaa sisään, epäilen että on ne muovi putket moottoritilassa joka oli jossain toisella topicilla syyllisisä. Tai sitten on putket tankissa menneet... Siellä vissiin on joku luukku jonka kautta pääsee tankin käsiksi?
Ja tietääkö joku onko motonetillä tai vastaavalla joku vempain millä sais ne ilmat systeemistä pois jos käsipumpun kalvo on mennyt??
 
Takaisin
Ylös Bottom