Pajero 2.8 td ohjurikumien vaihto.

rance pappa

Member
Liittynyt
6 Syyskuu 2006
Onkos kukaan vaihtanut ohjurikumeja kyseiseen 2.8 td (4m40) moottoriin eli miten pitää tehdä tai onnistuuko kansi paikalla ja jakopäätä purkamatta? Vinkkejä kaipaisin/kokemuksia ku tässä on tuo jakopää ketjulla. Pölläyttelee niin ikävästi että pakko tehdä asialle jotain ja öljyäkin kuluu.....
 
Vs: Pajero 2.8 td ohjurikumien vaihto.

Mitä ajettu?
Ja onko varmasti ohjurin kumit?
Ei oikeen kunnolla onnistu ilman nokan irrotusta..
 
Vs: Pajero 2.8 td ohjurikumien vaihto.

Onhan tolla jo menty reilut 300 tkm. Joo nokkahan tosta täytyy irrottaan kun nuo venttiilien paininkupit ovat suoraan nokka akselin alla. Ajattelin että jos pyöräyttäisi merkit kohdalleen, irrottaisi nokka akselin rattaan, sitten nokka akselin ja kiinnittäisi jakoketjun vaikka nippu siteillä tiukasti kiinni rattaaseen niin pääsisi vaihtamaan 1 ja 4 sylinterin kumet. Sitten taas kasaan ja sytytys vaikka 2 tai 3 sylinterille eli keskimmäiset männät ykk kohtaan ja taas rattaan sekä nokan irroitus sekä kiinnittäminen nippusiteillä niin pääsisi vaihtamaan 2 ja 3 sylinterin kumit.Onko kukaan tehnyt näin?
 
Vs: Pajero 2.8 td ohjurikumien vaihto.

Jos laittaa paineilmaa sylinteriin niin ei tarttis kahteen kertaan purkaa ja kasata.
 
Vs: Pajero 2.8 td ohjurikumien vaihto.

No toi paine ilma on juu yks mutta en vain tiedä että voiko tuota jakopään ratasta ylipäätään irrottaa nokka akselista ollenkaan eli meneekö ketjun kireys heti sekaisin?
 
Takaisin
Ylös Bottom