Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

japejun

New Member
Liittynyt
15 Tammikuu 2011
Tervehdys!

Tulipa hommattua saksasta Pajero 2.8td -98 ajettu 210tkm ja pitkä malli. Oon siihen nyt saanu vaihdettua kaikki muut öljyt ja suodattimet mut jakolaatikon öljyt viel vaihtamatta. Reilu 5tkm sillä ajellu ja ihan moitteetta toiminu. Eeberi tuli kans laitettua ku eihän siinä mitään lämmitintä ollu. Eli nyt ois jokunen kymysys alan harrastajille.

Mitä tuosta vielä kannattaa huoltaa/tarkistaa?
Mikä on vaihtoväli moottori öljyillä?
Mikä on vaihtoväli vaihteisto ja perä öljyillä?

Renkaista sen verran et oon kesäksi aatellu laittaa hankook dynapro mt 33x12.5 R15. Mitä porukka on mieltä noista renkaista? Millä et luvulla pitäis vanteet olla ettei tarvi lisälevikkeitä laittaa? Ilmeisesti mahtuu pyörimään ilman korin nostoa?

Kunhan saa kaikki perus asiat tässä kuntoon niin pitää sitten perehtyä siihen syöttö/ahto hommaan ;)
Voipi olla et tulee kyseltyä teiltä kokeneimmilta pajero kuskeilta kaiken laista viel...
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

japejun sanoi
Mitä tuosta vielä kannattaa huoltaa/tarkistaa?
Mikä on vaihtoväli moottori öljyillä?
Mikä on vaihtoväli vaihteisto ja perä öljyillä?

Renkaista sen verran et oon kesäksi aatellu laittaa hankook dynapro mt 33x12.5 R15. Mitä porukka on mieltä noista renkaista? Millä et luvulla pitäis vanteet olla ettei tarvi lisälevikkeitä laittaa? Ilmeisesti mahtuu pyörimään ilman korin nostoa?

Kunhan saa kaikki perus asiat tässä kuntoon niin pitää sitten perehtyä siihen syöttö/ahto hommaan ;)
Voipi olla et tulee kyseltyä teiltä kokeneimmilta pajero kuskeilta kaiken laista viel...

Äkkiseltään tulee ainakin nafta-suodatin mieleen, että koska lie vaihdettu.. Itse olen pitänyt moottori-öljyillä vaihtovälinä 7500 - 10 000 km vähän vaihdellen. Vaihteistosta ohjekirja sanoi n. 70 tkm, mutta tapana ollut tarkastaa syksyisin ja keväisin, varsinkin jos offroadia harrastaa jossain mittakaavassa ja sitten tarvittaessa vaihtanut jos esim. perään päässyt vettä joukkoon. Kyllähän nuo 33x12,5x15 siellä mahtuu pyörimään ja on vielä muutoskatsastettavissakin. Tuohon omaan olisi tarkoitus muutoskatsastaa nuo 33" renkaat kesällä. Onko autosi GL vai GLS? En nyt muista tähän hätään sitä vanteen et-lukua jolla ne sopii pyörimään tehdas-asennettujen levikkeiden sisällä. Ainakin omassa gls-pajerossa on sellaset alkuperäiset levikkeet mukana. Onko sun autossa kitkalukko takana vai se 100% lukko joka ainakin 2Gen suomi-pajeroista löytyy vakiona? Joissakin saksan malleissa on kitkalukko takana.

Tervetuloa tänne ja täällä saa kysellä pajeroista ja muista mitsuista.. :peukku
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

Juu nafta suodattimen vaihdoin kans. GLS on toi mun kärryn malli. Siinä napilla takaperän lukko. Niin ja kaikki rasvanipat kävin alustasta läpi. Tuossa ei oo muovi levikkeitä vaan etu ja taka suojiin tehty tehtaalla pellistä sellaiset pullistukset.

Onkohan tuossa mun autossa ohjaukselle vaimennin iskaria? En ainakaan etupäätä rassatessa sitä huomannu.
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

japejun sanoi
Onkohan tuossa mun autossa ohjaukselle vaimennin iskaria? En ainakaan etupäätä rassatessa sitä huomannu.

Ei ainakaan minulla ole ohjaus-iskaria. Minusta pajeroissa ei sitä ole ollut ikinä, voin olla väärässäkin. Tojotissa noita ohjaus-iskareita on monessakin mallissa. Omassa lj:ssäkin on se.
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

Eikös 33" ole sallittu VAIN GLS malliin juurikin noiden tehdasasennettujen muovilevikkeiden takia.
vm.-98 on vissiin kuitenkin tämä pre-facelift, jossa on pyöreät lokasuojan kaaret, ettei ole sitä hassua nurkkaa kaaressa?
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

japejun sanoi
Eeberi tuli kans laitettua ku eihän siinä mitään lämmitintä ollu.

Paljonko muuten maksoi eberi pajeroon? Itsekin miettinyt tuota eberin laittoa..
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

tonnin paikkeilla mahtanee olla lisälämmittimet ilman asennusta uutena.
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

itsellä rullaa alla noi 33 hankookit ja tyytyväisiä ollaan oltu. Ei pidä kovaa meteliä asfaltilla ja metsässä hyvä pito. Muutoskatsastuksella sai otteeseen. Vanteet on 8 tuumaset -20 et.
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

Kuulkaas kohtalo toverit, vaihdoin omaan 2.8 gl pajeroon äsken vaihteistoöljyt ja otin pois öljyt katsoin paljonko tuli ja laitoin samanverran takaisin eli 3.5litraa, rysseinkö nyt pahemman kerran kun tässä äsken lueskelin haulla noita vaihteisto öljy hommia niin kaikki kuuluu laittaneen 2.5litraa öljyä ??? Paljonko oikea määrä kun teboilin ohje sanoo 2.5/3.7litraa ???

Gastrol taas sanoo 3.7litraa
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

Niin paljon, että tulee täyttöpropusta ulos KUN auto on tasaisella alustalla SUORASSA.

(tai ainakin suurinpiirtein tasaisella ja suurinpiirtein suorassa.) Eikö sulla ole ohjekirjaa? Sieltähän tuokin voisi selvitä.
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

index.php
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

Eeberi 5kw + minikello kytkin yhteensä tais olla postikulujen kans 920e. Asennus kyllä oli aika simppeli homma. Pari iltaa sitä ähersin paikalleen ja hyvin on pelittäny. Toisen akun lisäsin samalla ku tuossa uitto mallissa sitä ei ollut. Nii tilasin sen täältä[size=10pt] www.eeberi.com[/size]
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

MVa~1 sanoi
Eikös 33" ole sallittu VAIN GLS malliin juurikin noiden tehdasasennettujen muovilevikkeiden takia.
vm.-98 on vissiin kuitenkin tämä pre-facelift, jossa on pyöreät lokasuojan kaaret, ettei ole sitä hassua nurkkaa kaaressa?

Tais olla juurikin 98 kun ensimmäiset facelift mallit tuli, eli aloittajan viestistä päätellen, veikkaan että on sellainen, eli varmaan tällaiset kaaret:
ViewImage.ashx
 
Vs: Pajero 2.8td -98 huolloista ym...

Jep. Eli juurikin tuon näköiset kaaret. Jos ottais varman pääle ja laittais ne 32" gummit. Mahtuis varmasti pyörimään. Eli toimiiko varmasti tälläinen rengas/vanne paketti mun pirssissä: Hankook dynapro 32x11.5 r15 ja vanteet 15x8 et-20??
 
Takaisin
Ylös Bottom