pajero 2.8td -99 kansiremppa

sinikka1

New Member
Liittynyt
23 Kesäkuu 2011
moikka

kyselisin alustavasti jos avaamme moottorin (4m40)kannen autosta. pajero 2.8 td -99 autolla ajet. n.342tkm.
mitä erikois työkaluja tavitsee.
kiristys arvoja. lisätietoja tarvitaan
jakomerkit. lisätietoja tarvitaan
millainen kannentiiviste kannattaa laittaa. jokut sanoo että alkuperinen , vai käykö tarvike tiiviste.
pultit kannattaa varmaankin vaihtaa.
mitä muita tiivisteitä tulemme tarvitsemaan.


jos jollain on tiedossa hintoja sekin tieto kelpaisi.

saata olla että hyvällä tuurilla pääsemme pelkällä kannentiivisteellä.
ja huonolla tuurilla vaihdamme kannen, jos tämä vaihto ehto niin ebay:n kauta olemme ajatellet hankkkia sen.
tarjolla olisi ns. raaka kansi taikka täydellinen.

moottorihan meidän tapauksessa tekee painetta paisuntasäiliöön sekä kun sitä kuormittaa se nostaa lämpöjä. hävittää paisunta säilön kautta nesteitä. vaihdettu termari, lämpötilan anturi. ymts....
autoa on käynyt katsomassa remppa mies ja sanoi että se pitää avata.

raa-assa kannessa pitää siirtää entisestä hilut uuteen . jonka olemme ajatelleet teetättää, sellaisella henkilöllä joka niitä oikaisee siis koneistamolla.

täydellisesä ainakin hehkut pitää siirtää entisestä. mutta siinä on venat ja nokka paikallaan.
hehkut vaihdettu n. 2,5v sitten.

tästä taitaa tulla meidän tapauksessa jonkin verran pitkä. koska plemme kumpikin työtömiä sekä toinen sairaslomalla ollut kohta vuoden. eli rahat on jonkin verran tiukalla. ns. hartia pankilla rupeamme korjaaamaan autoa. :'(

saa antaa hyviä neuvoja. sekä asiallisia kommetteja.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

2,8:ssa ei ole kuin yksi venyvä pultti ja se pitää vaihtaa muistaakseni joka kolmas kerta tms, eli joka kerta ku aukasee, niin pitää pistepuikolla lyödä kanaan merkki ja sitte ku on merkkejä tarpeeksi, niin pultti vaihtoon. Älkää kysykö, miksi näin outo, mutta jostakin manuaalista tämän luin.

EDIT: Mahtoi olla, että jokainen kansipultti pitää merkitä ja niitä voi käyttää kolme kertaa, sen jälkeen on pultit vaihdettava uusiin..
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

Eipä kait siin oo mitään ihmeellistä, ite oon pitäny jonkinmoisena mottona: "ihminen sen on tehnyki"

Oikeestaan ensimmäisenä ohjeena, hanki kunnon ohjeet: http://www.mitsubishi-motors.kiev.ua/Manuals/Engine/pwee9409/11A.pdf

tuo 4M40 kai on aikalailla perus konstruktiona sama kuin 4M41, omasta kerran kurkkasin josko pakokaasu härdellin tulppais/imusarjan putsais..... oli aika keljun näköiset nuo imusarjan pultit torxit(?) jousipakkojen takana.

Mut jostain kait sitä on aloitettava :peukku
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

kannen pultit toin taulukon mukaan

M12 50Nm ja 1/4 astetta ja 1/4 astetta ?????
M8 24 Nm

siis pitääkö olla erikseen jonkin lainen momentti aste vääntö http://www.google.fi/imgres?q=momenttiavain&hl=fi&client=firefox-a&hs=eKS&sa=X&rls=org.mozilla:fi:eek:fficial&biw=1264&bih=648&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=vH8iXfZcX1Q2KM:&imgrefurl=http://www.vannetukku.fi/momenttiavain-viisarilla-12-200nm-p-6841.html&docid=4l_fDqK2HiOAxM&w=1181&h=254&ei=obWITpiUFofCtAbQmKzgAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=229&vpy=371&dur=3433&hovh=104&hovw=485&tx=292&ty=62&page=1&tbnh=35&tbnw=164&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:7,s:0

ja tavallinen momenttiavain.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

avain listausta kansa vois laittaa että kerkiää hommata jostain itselle tai lainaan niitä. jotain perus avaimia on. auto on tarkoitus pitää vielä pitkään itsellä. jos sen vaan saadaan kuntoon.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

Onkos tossa myllyssä egr:ää? Ja jos on, niin onkos siinä jäähdytintä? Jos on, niin kannattaa nyt ekaksi tarkistaa, ettei vaan vuoto olekkin siinä. Aiheuttaa samoja oireita, kun kannen vuoto.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

Hankin omaan Pajeroon uuden täydellisen tarvikekannen Ebaystä ja voin suositella. Mukana tuli kaikki pultit ja tiivisteet, joskin oman mielenrauhan vuoksi kävin hakemassa alkuperäisen kannentiivisteen, se kun ei ihan maltaita maksa. Kuluja tuli osista alle 800 €, ei sillä rahalla mielestäni kannata kovin paljon vanhan kannen kanssa askarrella.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

kertoisko joku miten tuon jakopään kansa pitää menetellä kun mielestä ylempänä olevassa ohjeessa ei ollut jako merkkejä. kun ei ole kokemusta näitten laitosta tarpeeksi. luultavasti otamme jonkun remppa miehen katsomaan. ennen käynnistystä.

kannesta: vaihto ehto :1

http://www.ebay.com/itm/Pajero-Shogun-delica-Canter-2-8-4M40-Cylinder-Head-/120596145175?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c14172417

tämä maksaa enkuissa: 595.93 euroa +109.72 lähetys kuluja yht. 705.65 suomeen tulleena. tuleekohan tähän jotain tulli maksuja.
olenkohan nyt ihan oikeassa.


laskennassa käytety:http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html

sis.Täysin uusi pää koko pään tiivistesarja & HD PULTIT

ihmetyttää kuvassa nuo 1,2 esikammio onko sitä korjailtu... lokiin päin tulevalta puolelta
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

sinikka1 sanoi
kannesta: vaihto ehto :1

http://www.ebay.com/itm/Pajero-Shogun-delica-Canter-2-8-4M40-Cylinder-Head-/120596145175?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c14172417

tämä maksaa enkuissa: 595.93 euroa +109.72 lähetys kuluja yht. 705.65 suomeen tulleena. tuleekohan tähän jotain tulli maksuja.
olenkohan nyt ihan oikeassa.


laskennassa käytety:http://www.ratesfx.com/rates/rate-converter.fi.html

sis.Täysin uusi pää koko pään tiivistesarja & HD PULTIT

ihmetyttää kuvassa nuo 1,2 esikammio onko sitä korjailtu... lokiin päin tulevalta puolelta

Tuo on juuri sama satsi minkä itse hankin. Kyseessä on siis uusi tarvikekansi, tuskin on mitään "korjailtu". Toimitus oli Englantilaisittain suorastaan hämmästyttävän nopea ja nyt n. 30 tkm ajon jälkeen ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa. Sen pohjalta uskallan suositella. Itse tosiaan otin lisäksi vielä alkuperäisen kannentiivisteen.

Tavara tulee EU:n alueelta, eli mitään muita kuluja ei tule.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

Kannenpultit eka 100Nm, sitten löysäät, sitten 50Nm ja 90 astetta ja 90 astetta. Astelevyhän helpottaa huomattavasti, mutta kyllähän ne pultit hädän tullen merkkaa tussillakin..

Kohdast 19 tuosta aiemmasta manuaalista kun alat lukemaan, niin sieltä kasauskohdastahan löytyy sitten ne ajoitusmerkit, mutta ne on aikas mielenkiintoiset tossa koneessa. Parempi ku pyörittelet vain ketjun merkit kohdalleen, etkä koske noihin alakerran hammaspyöriin ollenkaan jossei ole pakko.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

miten tapahtuu ketjun tai nokan purku etä se pysyy jako oikealla kohdalla. koska eikös se pidä jotenkin purkaa että saa sen kannen irti. onko ketjussa jokin liitin vai????? sekä kokoaminen....olen aika varovainen näitten kansa. kun ei ole tarpeeksi kokemusta ja en halua mitään särkeä. se on tiedossa että kun on koossa kone, niin pyörittää avaimella alahihna pyörästä ja se ei saa mitenkään jumia.eikä väkisten :)

kokemukset on escortista -98 ja carinoista -83 bensoja kumpikin
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

siihenhän näytti olevan oma erikoistyökalunsa, mutta jos onnistut merkkaamaan ketjuun ja hammasrattaaseen merkit vaikka tussilla, niin sittenhän se ei olekkaan enää ongelma, paitsi jos se ketju pääsee liikkumaan alapäästä. Eli kyllä sinä sen jakokopan joudut tieten aukaseen, mutta pyörittele kampiakselin ja nokka-akselin merkit kohdalleen ennen purkamista ja sitten älä pyöritä moottoria äläkä välitä niistä muista merkeistä. Ne ei satu kohdilleen nimittäin likimainkaan jokaisella kierroksella. tietty jos aikaa ja innostusta on, niin voihan konetta pyörittää niin kauan, että kaikki merkit on kohdallaan (en tosin näe kauhea hyötyä, paitsi näkee tarkistaa, että ne kaikki todella on kohdallaan). Hehkut kun ottaa irti, niin on kevyempi pyörittää ku ei ole puristuksia.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

katkeaako ketju jostain liittimestä, vaikko otetaanko jokin esim pultti nokan päästä irti. ja sitten naputellaan joku raras irti nokan päästä. äkkiä kuvia katseltuna ei sopisi tulemaan irti.sekä varaosa kansista (kuvista pääteltynä). vai onko siihen jotain kikka 3 :sia. lisä kuvat ei olisi pahaksi tästä operaatiosta. ja hyvät neuvot.

osien hankinta siirtyy jälleen kun sairaspvä rahastakin saa tapella kelan kansa.

en ole avannut moottoria vieläkään. jos jolloinkin lähi aikoina kuitenkin. pitäis varmaa katsella jonkin tuttavan tallia tähän remppaan lähistöltä.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

Ei välttämättä ole liitintä ketjussa. Eikös tuossa manuaalin kuvassa ollut, että otetaan nokan päästä ketjupyörä irti, niin saa ketjun pois.

Yhteen Pajeroon kun vaihettiin ketju, niin paikallaanolevassa, todennäköisesti alkuperäisessä, ei ollu liitintä, mutta uudessa tarvikeketjussa oli liitin.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

no niin auto vihdoin ja viimein viety tuttavan luokse ja remppa alkaa. nesteen puotettu jo pois kun nissä oli liian vähän pakkasainetta
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

;) Kansi koe ponnistettu,ei halkeamaa,kansi tiivisteessä vuoto.
Kannattaako kantta oikaista silloin ja missä se onnistuu suomessa?
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

Kansipajassa tietävät kyllä temput. Paikkoja riittää kyllä, missä läänissä suomee oletkaan?
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

Onnistuiskohan tuolla > http://www.directa.fi/yritykset/8420254/Iisalmen+moottorikoneistus+Heikki+Hyv%C3%B6nen/
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

kansi on juuri siellä ja hän ei saa oikaistua sitä koska siinä on se keraaminen esi kammio. siksi juuri kyselen muita koneistamoita. kuulema menee hionta kone rikki. mutta miksi jotkin koneistamot ottaa kannen vaihdossa. eikös ne tee sille jotain ja myy sen kunnostettuna eteen päin.
 
Vs: pajero 2.8td -99 kansiremppa

http://www.kansipaja.kotisivukone.com/
soitettu 450-500.-

olisko muita?
 
Takaisin
Ylös Bottom