pajero 2800 syötön säätö

jukkapoika77

pajero 2800 tdic -97
Liittynyt
4 Toukokuu 2005
tiedän että tuolla "petrisimolin.com"osoitteessa on ohjeet kuvien kanssa miten säädetään syöttöä mutta en ymmärrä mitä siellä lukee (lontoota) ja vaikka ottaisin joka päivä coolerin irti ja etsisin syöttöruuvia ei sitä vaan sinne ilmaannu.onko kaikissa 2.8tdic koneissa syöttöruuvi(missä ???)ajattelin vaan että olisiko se jonkunlainen sähköistetty juttu kun siinä kaasuvivussakin on joku asennon tunnistin ja muutenkin aika paljon menee sähköliittimiä pumpulle???toivottavasti viisaammat opastavat kiitos :peukku
 
Vs: pajero 2800 syötön säätö

vaikka hiukan vanha aihe niin kysyisin samaa koska tutun vastaavassa pajerossa k-arvo liian korkea.osaisko joku auttaa?kävin kanssa tuolla petri simolin sivustolla ja en ymmärtänyt mitään.... ???
 
Vs: pajero 2800 syötön säätö

Siellä se ruuvi on pumpun ja lohkon välissä. Ei tahdo nähdä oikein millään, peilin avulla voi näkyä paremmin. Jos ruuviin ei aiemmin ole koskettu, sen päällä on peltinen kellertävä suoja joka pitää ensin poistaa. Suojan alla on ruuvi ja sen lukitusmutteri.

Tämä tulee nyt ulkomuistista, en ota vastuuta mahdollisista virheistä.

Jos haluaa lisää syöttöä, sisäänpäin korkeintaan puoli kierrosta ensin ja kokeilu miltä tuntuu. Tärkeää! Kun ruuvia on käännetty ja mutteri kiristetty, pitää ohjeiden mukaan tehdä seuraavaa: kone käyntiin, kierroksia hitaasti ylöspäin jonnekin oliko se 3000 rpm ja hitaasti alas, sitten kerralla polkaisu täysille ja heti pois. Tämä kaiketi jonkun karan liikkeet resetoi että toimii uusilla asetuksilla. Joku kilahdus saattaa kuulua kun se jokin resetoituu. Itse en sitä kuullut.
 
Vs: pajero 2800 syötön säätö

Täydennystä edelliseen kirjoitukseeni.
Kun sitä syöttöä on saatu ruuvattua lisää, kannattaa se kaasun asennon tunnistin kääntää täydet myötäpäivään. Sillä tuntuu olevan selkeä vaikutus ainakin omassa automaattivaihteisessani kaasun reagointiin/vaihteiden vaihtumiseen. Itseasiassa olen jopa vähän avartanut niitä soikioreikiä että anturia saa enemmän käännettyä myötäpäivään.
 
Vs: pajero 2800 syötön säätö

HiluxMan sanoi
Täydennystä edelliseen kirjoitukseeni.
Kun sitä syöttöä on saatu ruuvattua lisää, kannattaa se kaasun asennon tunnistin kääntää täydet myötäpäivään. Sillä tuntuu olevan selkeä vaikutus ainakin omassa automaattivaihteisessani kaasun reagointiin/vaihteiden vaihtumiseen. Itseasiassa olen jopa vähän avartanut niitä soikioreikiä että anturia saa enemmän käännettyä myötäpäivään.

Tuota...
Missä tuo kaasun asennon tunnistin on? Vaikka kuinka yritin löytää tuota säätöruuvia omasta pajero 2800 -96 gls automaatista, niin sitä en löytänyt (löytyisikö kenties kuva). Millaisella työkalulla tuota ruuvia saa käpisteltyä (kun löytyy)? Ja Kuinka paljon anturia pitää sitten kääntää myötäpäivään? 90, 180, 360 astetta.
 
Vs: pajero 2800 syötön säätö

Tähän hätään ei ole kuvaa, mutta se on coolerin alla lähempänä etureunaa. Vaakasuorassa oleva ehkä tuuman halkaisijaltaan oleva nappi kahdella talttapääruuvilla kiinni. Sinne menee kaapeli. Säätämään ei taida päästä ennenkuin cooleri on irti, ei mahdu meisseli. Anturissa on epäkeskoreiät joissa anturia voi kääntää max jotain senttimetrin. Ja kannattaa kääntää aluksi kaikki tappiin myötäpäivään, ainakin jos asento on lähellä sitä puolta reiän reunaa.
 
Vs: pajero 2800 syötön säätö

Mistäs HiluxMan oot bongannu nuo säätöohjeet? Siis kaikkine noine karan resetoimisineen ja kaasun asentotunnistimineen.. Olis mukava lukia vähän uudemmistakin autoista, kun noissa vanhoissa ei taida olla ku pyöritellä syöttöruuvia vaan ees taas.

Mitähän tuo kaasun asentoanturi sitten tekee tuossa koneessa? Ilmeisesti kertoo muutakin, kuin sen, että onko kaasu menossa kiinni vai auki? Ja onkohan tuohon jotakin hienoa säätö-ohjetta, kuten esim. bensa galantista sädettiin niin, että yleismittarilla katottiin jännite mitä sieltä asentoanturilta tulee.
 
Vs: pajero 2800 syötön säätö

Syötön lisäysohjeet karan resetoimisineen löyty netistä, lontoon murteella. En löytänyt enää alkuperäisiä sivuja.
Se asentotunnistinjuttu on taas kokemusperäinen asia. Kun lisäsin syöttöä (ja tukin myös EGR-venttiilin sokkolaipalla), tuntui automaatin vaihtokohdat jotenkin muuttuneen. Pähkäilin siis, että kun auto nyt kulkee samaa nopeutta pienemmällä kaasun painamisella, täytyy automaattivaihteiston tietokoneen tarkkailla myös kaasun asentoa. Sitten kääntelin anturia eri suuntiin kunnes löytyi "oikea" asento. Siis missä vaihdot tuntuivat olevan kohdallaan. Onko anturin asennolla manuaalivaihteisessa merkitystä, en tiedä. Onko edes koko anturia.
 
Vs: pajero 2800 syötön säätö

Oliskohan ne ohjeet nämä:

http://dodgeram.org/tech/dsl/more_power/Power_ve.htm

(oli muuten meidänkin linkeissä tuolla..)

hakujen helpottamiseksi: pajero viritys virittäminen pumppu pumpun ruuvaus syöttö syötön säätö syötön lisäys diesel nikki bosch ve
 
Takaisin
Ylös Bottom