Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Lasse Laastari

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2017
Moi !
Pistän tänne kysymystä kun menee itteltä sormi suuhun ja vähän muuallekkin. Kuten otsikossa minulla on 3.2 pajero ajettu 360t tankki vaihdettu vuosi sitten ( käytetty, puhallettu, maalattu, letkut vaihdettu, tankkausputket ym. vaihdettu ). Nyt ongelmaksi tuli ensin vakkarin kanssa ajaessa pieni nopeuden heijaaminen joka sitten yltyi niin että ajaminen oli lähes mahdotonta, no PA suodatin tukossa, vaihdoin sen auttoi hiukan mutta ongelma jatkui. Soittelin eripuolille asiasta saamatta oikein muuta vastausta kuin pumppu rikki, no annoin pirssin olla pihassa kunnes korjaamon kaveri käski vaihtaa suodattimen erimerkkiseen, tein työtä käskettyä, auttoi taas hiukan. Nyt tilanne on seuraava, ei meinaa käydä 1000 ja 2000 kieroksen välillä oiken millään tasakaasulla mutta jos on veto päällä esim. kiihdyttäessä niin voimaa riittää ja meno on kepeää, kun voiman tarve loppuu niin yskiminen alkaa vaikka kieroksia olisi 4000. Pahoittelen jo etukäteen alkutietojen niukkuutta mutta toivon jos jollain olis antaa vinkkejä.
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Voikohan tankkiin olla jäänyt jotain sinne kuulumatonta joka tukki filtterin ja on vaurioittanut nyt pumppua?
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Siellä suodattimessa oli vain sellaista valkoista pehmeää niinkuin rasvaa, en tiedä mitä se on.
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Siis missä siellä, tankissa olevassa suodattimessa vai konetilassa olevassa?
Eihän vaan soodalla puhallettu?
Vikakoodeja? = korjaamolle...
Onko vika paikallistettu polttoaineen saantiin, onko suodattimen päällä oleva pumppauspainike kovana vai pehmeenä kun kone on käynnissä?
Onko egr systeemi puhdistettu, kanavat puhdistettu?
Kaikki alipaineputket kiinni ja ehyet?
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Konetilan suodatin vaihdettu, takissa ei mielestäni ole suodatinta? erg poistettu käytöstä, kanavia ei ole tarkistettu, vikakoodeja ei näytä, pumppaus painake on pehmeä mutta kovenee kun pumppailee löysenee hetken kuluttua. soodalla on puhallettu mutta kaikki laipat paikoillaan ja putket taitettuina ja vielä teipattuina minkä jäkeen laippojen tiivisteet puhdistettu.
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Milloin vaivat alkoivat, pakkasten aikaanko. Onko tankissa kesä vai talvilaadun dieseliä, valkoinen mönjä viittaisi parafiiniin, kesälaadun dieselissä oleva parafiini pakkasella kiteytyy ja tukkii paikat.
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Ennen pakkasia, tankissa kesä laatua.


Muuten en muistanut mainita selvityksessäni että autossa on vuosia ollut vika / ominaisuus, kun käy pitkään ( noin 15-20 min ) tyhjäkäyntiä niin moottorin vikavalo syttyy mutta kun koneen sammuttaa niin ja käynnistää uudestaan niin kaikki OK
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Mitsubishi&ssd=%24HQARW1d0BwoGBEg0JR9RQ1BgC0MMXQZdWA%24&vid=2850&cid=&uid=28166&q=

tuon mukaan siellä filtteri olis.
Tarkistappas, helppo homma.
Sooda tunkeutuu mitä merkillisimpiin paikkoihin, vaatii huolellisen puhdistuksen, huuhtelun ,pesun ja kuivauksen.
Mites map-anturin liitäntä imukanaviin, piki siellä tukkii sen pikkusen putken helposti.
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

OK kiitos vinkistä tarkistan heti kun pääsen talliin ( keskiviikkona )
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Kattselin mielestäni neuvotut paikat, putsasin yhden anturin imusarjasta missä oli mössöä, ei auttanut. Meni päre, käytin korjaamolla, veikkasivat että että ruuskutuksen ajoitus on myöhässä tasakaasulla, mistäköhän moinen voisi johtua ? Olen kyllä viemässä koslaa ensi keskiviikkona korjaamolle mutta olis kiva tietää voinko itse katsoa vielä jotain, kyllä sillä takissa muuten oli se suodatin ja onneksi ihan puhdas.
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

aikaa on mennyt päätä on hakattu seinään ja osia vaidettu, hiukan on edetty, lisäkyskymyksiä tullut. Eli pumpun pyörintänopeusanturit vaihdettu + johtosarja (vialliset ) ja timin solenoid vaihdettu koska varressa oleva metalliholkki irtonainen. korjaamolla katsottu suuttimet ne ok. ensin toimi hyvin kunnes rupesi ajossa heijaamaan kun pisti lämmityslaitteen puhaltimen päälle, ilmastoinnin kanssa vielä enemmän, nyt vetää jostain vtusta ilmaa vissiin :seina :seina :seina
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Onko varmasti ilmavuodot tutkittu kunnolla? Esim. erillisestä pöntöstä tankki ohittamalla koitettu? (saat suljettua tankinpuolen ongelmat pois).

Itsellä veti ilmoja suodattimen jalan juuresta. Ei oikeastaan huomannut kun juuri tuommosta hummailua tasakaasulla ja samoin jos seisoi pitempään niin starttautti pitkään(linjat tyhjänä), uusi suodatinjalka auttoi asiaan. Nyt koneen käydessäkin pysyy painike kovana käsipumpulla ;). Tuon suodatinjalan/käsipumpunhan voipi testin ajaksi ohittaa suoralla letkun pätkällä eli putket irti suodatinjalasta ja polttoaineen kestävää putkea väliin.. saat näin ainakin ton jalan testattua..

Tyrkkääppä seuraavan kerran kun tankkaat pari desiä 2-tahti öljyä tankkiin.. auttaa jos pumpun määränsäädin meinaa takerrella ;)
 
Vs: Pajero 3.2 -01 käy oudosti 1000 ja 2000 kieroksen välillä

Joo aikaa on mennyt, hetken jo toimi melkein ok, mutta nyt kuttuilee taas. Täytyy koittaa sitä öljyä pistää sinne tankkiin. On ruvennut toimimaan kummasti, yön jälkeen kun yrittää käyntiin niin ei millään meinnaa jaksaa käydä, työntää vaan valkoista savua mäen täyteen, kunnes jonkin ajan päästä kierokset yhtäkkiä nousevat ja kone rupee käymään tasaseen (välillä ei käy tyhjäkäyntiä ollenkaan). Ajon aikana kun kierokset on noin 2200 ja nopeus noin 100 km niin yhtäkkiä kiesi päättää että mennääs hiukan kovempaa ja nostaa nopeuden noin 130 vaikka kaasupoljin on ihan paikoillaan, Toisinaan ohittaessa puutuu ja pölläyttää aika hyvin. :driver ??? :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom