Pajero 3.2 DID 2006 - liian herkkä kaasupoljin

Pekka T.

New Member
Liittynyt
28 Tammikuu 2016
Terve!

Minusta kuoppaisilla metsäteillä ajettaessa kaasupoljin toimii liian herkästi. Jalan heilahtaessa vähän, myös auto nykäisee vastaavasti. Täytyy aika tarkasti yrittää jalkaa pitää tasaisesti paikoillaan. Edellisessä Pajerossa vm. 96 ja 2.8 dieselissä ei ollut tätä liian herkkää kaasutuntumaa.

Onko muilla ollut samanlaisia havaintoja ja mahdollisesti jotain vinkkiä asian korjaamiseksi? Voiko kaasupolkimen herkkyyttä jotenkin säätää?
 
Vs: Pajero 3.2 DID 2006 - liian herkkä kaasupoljin

Ko. mallisssa on sähköinen kaasupoljin. Kaasupolkimessa on ruuvisäädöllä asentotunnistimen anturin säätö. Vaatinee testerin jolla näet kaasupolkimen arvot/kaasuläpän asennon. Itsellä oli kans liian isolla, kovin herkkä liikkumaan+tyhjäkäynti aavistuksen iso.. ja kaasuläppä kokoajan n.4%auki....

Tietty voit tarkistaa onko vain lukitusruuvi irti jolloin asento pääsee muuttumaan anturilla?.. Helppo homma tarkistaa. Poljin muistaakseni kahdella mutterilla lattiassa kiinni.. Ja samalla mitata onko jännite oikealla alueella. Alla ohje ;)

Tuossa kuva vielä manuaalista:
APS01.jpg
 
Vs: Pajero 3.2 DID 2006 - liian herkkä kaasupoljin

Hei!

Kiitos vinkistä ja avusta! Itse voin tarkistaa ainakin tuon lattiakiinnityksen, mutta säätöhomma/tarkistus pitänee "ulkoistaa". Merkkiliikkeessä täällä kun eivät asiaa kysyttäessä oikein osanneet mitään sanoa. Tämän avulla voi ainakin kertoa, mitä pitäisi tehdä :)

Pekka
 
Vs: Pajero 3.2 DID 2006 - liian herkkä kaasupoljin

Pekka T. sanoi
Hei!

Kiitos vinkistä ja avusta! Itse voin tarkistaa ainakin tuon lattiakiinnityksen, mutta säätöhomma/tarkistus pitänee "ulkoistaa". Merkkiliikkeessä täällä kun eivät asiaa kysyttäessä oikein osanneet mitään sanoa. Tämän avulla voi ainakin kertoa, mitä pitäisi tehdä :)

Pekka

Ei ne täälläkään merkkiliikkessä uskoneet että anturin voi säätää.. Itse piti tuo ohje tulostaa matkaan niin rupes testerilla tarkistus onnistumaan.. ???
 
Takaisin
Ylös Bottom