Pajero 3,2did. Vm.2000

pajero92

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2012
Morjens.
Muutaman vuoden tauon jälkeen tuli taasen hommattua pajero ajokiksi.
Komea ja hyvä ajaa kaikin puolin mutta mutta...miten ihmeessä auton jäähdytinneste voi tuoksua POLTTOAINEELLE??
Ja sitten ne sisälämmöt...paljon olen lukenut täältä näistä mutta omassanikaan ei sitten lämpöä sisään tule...ehkä sitä voi kutsua haaleaksi mutta ei tällä tarkene ajaa talvella.
Eli jos joltakin löytyisi asiallisia vinkkejä antaa kun ei järki taas riitä itsellä.
Auto on kyllä menossa Kuopion Hartikaiselle to. 30,1 tutkittavaksi mutta meikäläisen perse ei kestä kyllä sitä siellä kauan seisotella. Kiitos jo etukäteen.
 
Vs: Pajero 3,2did. Vm.2000

No eipä ole Pajero kunnossa jos ei tarkene sisällä.
Moottorilämmöt pitäs nousta sinne mittarin puoleenväliin noin 15 km ajon jälkeen tuommosessa -10 ja yli pakkasissa ja lämpöä pitäs kyllä tulla jo hyvin.
Takalämppäriä ei kannata käyttää ennenkuin kaikki nesteet on lämmenneet ja silloinkin ikkunat menee huuruun se kun pysäyttää sen ulosmenevän ilman, suunnitteluvirhe nuissa jo vuosien takaa ja edelleenkin.
Keula surutta tukkoon kunnon peitteillä, ei millään pahvilla kennojen väliin sitten kun olet saanut sen kuntoon, tuossa kone saa jähdytystä sieltä alakautta ja ilma kiertää , vaihteistokin pysyy notkeana pakkasillakin.
 
Vs: Pajero 3,2did. Vm.2000

Ei ole kunnossa ei....nyt on sitten tutkittu merkkihuollossa ja edelleen on kylmää kapiinissa. Mitenkäs nuo kansi ongelmat tässä 3,2 koneessa onko niitä kuinka paljon ja jos se nyt siellä syy olisi niin meneekö kansi yleensä uusiin puihin?? Kiitos.
 
Vs: Pajero 3,2did. Vm.2000

No niin.
Nyt on autoa tutkittu merkkihuollossa kunnolla ja pesty jäähdytys järjestelmä muutamaan kertaan ja loppu tulos on sitten se ettei lämmitys laitteen kenno pelitä enää.
Onkos tästä kennosta kellään minkään laisia tietoja eli jos yrittäisi jostain tilata vai meneekö merkkiliike hommiksi.
Lämpömittari jatkaa omaa perverssiä eläämäänsä mutta testerin mukaan ei auton lämmöt kuitenkaan nouse liian korkealle,eli on vaan ilmeisesti opittava elämään tämän kanssa.
 
Vs: Pajero 3,2did. Vm.2000

Mitäs se lämpömittari tekee? Nouseeko kohtuu pian ajoon lähdön jälkeen ihan kattoon ja sit mahdollisesti parinkymmenen kilsan jälkeen saattaa tippua keskivaiheille normaaliin? Jos näin, niin todennäköisesti mittaristosta tinat irti virtapiiristä. Aiheesta on jonkin verran juttua foorumilla. Esim oman Pajeron mittaristo teki tota mut eipähän tee enää.
 
Vs: Pajero 3,2did. Vm.2000

Juuri sitä se tekee. Saattaa pelata pitkäänkin normaalisti ja pysyä normi lukemilla sitten jos esim. Käyn kaupassa ja lähden liikkeelle niin saattaa aloittaa soutamisen ylös alas...ja en oikein mitään selvää kaavaa löydä mutta hurja se on. Milläs sait mittarin asettumaan. Muuten autosta tykkään kovasti kun vaan nyt saisi tuon lämppärin kennon vaihdettua niin rupeaisi tarkenemaan.. (toivottavasti)
 
Vs: Pajero 3,2did. Vm.2000

Tässä juttu aiheesta.. http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=41504.0

Ja jos päädyt mittaristosta tuon piirikortin kaivamaan esiin niin kannattaa muistaa että jos kasaat samalla tapaa kun puritkin niin nopeusmittari ei autossa toimi, eli kasausvaiheessa mittariston "lasi" on irrotettava ja sitäkautta painettava piirikortti kunnolla paikoilleen VAIKKA se tuntuisi menneen hyvin paikoilleen ilman lasin avaamistakin.
 
Vs: Pajero 3,2did. Vm.2000

MUD puhuu asiaa, ite oon pari kertaa purkanu mittariston ja kyllähän se nopeusmittari jäi jumiin aluks vaikka painelinkin sitä. En vaan painellu tarpeeks. Sitähän tarvii painella sen lasin alta suunnilleen kilsamittarin ympäriltä. Paina kunnolla mut älä runno, kuulet kyllä selkeitä naksahduksia kun menee paikoilleen. Sit kun et lähiympäristöstä painelemalla saa enää naksahduksia niin sit vaan lasi paikoilleen (muista trippimittarin nollaustikku ennen ku länttäät sen lasin pohjaan) :)
 
Takaisin
Ylös Bottom