Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Mersu123

New Member
Liittynyt
31 Tammikuu 2013
Eli ss laatikolla oleva tuote pitää veto päällä naksutusta/naputusta,joka kuuluu kuskin puolelta edestä. Suoraan ja vasemmalle käännyttäessä enemmän. Eli vika varmaan verarissa. Kaikki nipat rasvattu,ei vaikutusta. Mielestäni kuskinpuolen vetoakselissa etuperämurikassa välystä. Heiluu joka suuntaan murikkaan nähden se vetoakseli. Onkohan sisempi nivel paskana vai voiko olla murikasta laakeri sökö. Ei pidä takaveto päällä ääntä,vain neliveto päällä ja vedättäessä. Mistä saan uuden sisemmän nivelen tai koko vetarin? Tai onko jotain muita vika ideoita? Mitenkä vetoakseli on kiinni murikassa? Autossa on mielestäni kiinteät napalukot eli niissä ei vika kai voi olla. Eka neliveto ja siks vähän pihalla...
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

http://www.tamgears.com/ tuolta vois löytyä niveliä.
Mistä sen tunnistaa onko automaattiset napalukot vai se ettei ole ollenkaan napalukkoja ja vedon katkasu tapahtuu etuperässä. ??? Oma L200 vm.98 naputtaa molemmilta puolin veto päällä ja pitäis itekki varmaan vetoakselin uloimmat nivelet vaihtaa ja toivoa että vika olis siinä.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Luulisin että helpoin tapa tunnistaa onko napalukkoja vai ei niin onko monta nelivedon asentoa kepissä. Jos on kolme asentoa niin ei ole napalukkoja ja jos kaks niin napalukot löytyy.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Tamgearssista löytyy ulompia niveliä. Itse tilasin skrUvat nettikaupasta jo sen ulomman,78€ tais maksaa. Tutkin sitä vetaria tarkemmin ja murikanpäässä on jotain välystä. Sisempää niveltä tai koko vetaria en ole nähnyt missään myynnissä. Vaihdekepissä on asennot 2h,nopee neliveto ilman keskilukkoa,nopee keskilukolla ja hidas neliveto. Ja takaveto päällä rengasta pyörittäessä etupään hilut pyörii mukana,eli kytkentä tapahtuu jakolaatikosta. Eli mulla ei niitä napalukkoja ole. Onkohan samat vetarit vanhemmassa pajerossa tai jossain muussa vehkeessä. Avklla oli myynnissä ainakin sport Pajeroon vetari myynnissä mut onkohan sama..? Täytyy jatkaa tutkailua..
Onko se kuskin etuvetari mitenkä kiinni etuperässä,eli minkälainen homma vaihtaa?
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Noita etuvetareita kannattaa kysellä vaikka nettiauton purkuosien myyjiltä. Ei ole mitään kulutustavaraa, niin hinnankaan ei pitäisi mikään mahdoton olla.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Bazeeba sanoi
Luulisin että helpoin tapa tunnistaa onko napalukkoja vai ei niin onko monta nelivedon asentoa kepissä. Jos on kolme asentoa niin ei ole napalukkoja ja jos kaks niin napalukot löytyy.
Nuo kepin vaihtoehdot ei kerro mitään etuakselityypistä. Näitä napalukollisia löytyy myös ss laatikollisena ja vastaavasti napalukottomia on myös perinteisellä jakiksella.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Ei saa ääntä paikannettua... Voi olla et se on vetari,etuperä tai jopa jakolaatikko. Onko näissä jakolaatikossa kanssa se ketju mikä voi hyppiä ja pitää sitä ääntä? Tykkääkö jokupaikka huonoa jos tunkkaan vaan yhden pyörän ilmaan ja käsijarru päällä pyöritän nelivedolla yhtä pyörää? Vois saada sen äänen paikannettua paremmin..
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Janne sanoi
Nuo kepin vaihtoehdot ei kerro mitään etuakselityypistä. Näitä napalukollisia löytyy myös ss laatikollisena ja vastaavasti napalukottomia on myös perinteisellä jakiksella.

Jahas, no sit. Onko ihan tehtaalta näin vai jotain jälkiasennuksia?
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Vika paikannettu kuskinpuolen etuvetarin sisempään niveleen tai etumurikkaan. Tunkilla kaikki pyörät ilmaan ja neliveto päälle. Tyhjäkäynnillä kun painoi hiukan jarrua alkoi samainen nakutus kuulumaan. Myös kun jarrua painoi niin kuskin etupyörä kääntyi pari senttiä oikealle,eli saa vaihdella myös niveliä eteen. Onko kellään työohjeita koko vetarin vaihtoon? Miten se on perässä kiinni? Ja jos jollain on myynnissä vetaria missä sisempi nivel kunnossa niin vois kiinnostaa. Tai mitäköhän maksaa uus koko paska...?
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Bazeeba sanoi
Jahas, no sit. Onko ihan tehtaalta näin vai jotain jälkiasennuksia?
Ihan tehtaalta näitä kaikkia vaihtoehtoja tulee itellä pihalla nyt perinteisellä laatikolla ja napalukoilla oleva malli ja vieressä perinteisellä jakiksella ja katkastavalla vetarilla oleva sport pajero. Aikasemmin oli yks ss jakiksella oleva pajero jossa automaattinapikset.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Janne sanoi
Ihan tehtaalta näitä kaikkia vaihtoehtoja tulee itellä pihalla nyt perinteisellä laatikolla ja napalukoilla oleva malli ja vieressä perinteisellä jakiksella ja katkastavalla vetarilla oleva sport pajero. Aikasemmin oli yks ss jakiksella oleva pajero jossa automaattinapikset.
no mistä sen katkaistavan vetarin tunnistaa? ainakin tuossa l200.ssa on se wheel lock valo mikä sammuu vasta kun auton sammuttaa kun on ajanut neliveto päällä
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

lancer-98 sanoi
no mistä sen katkaistavan vetarin tunnistaa? ainakin tuossa l200.ssa on se wheel lock valo mikä sammuu vasta kun auton sammuttaa kun on ajanut neliveto päällä
Helpoin tapa varmasti tunnistaa siitä ettei navoissa ole napalukkoja. Auton alle kun katsoo niin oikean puolen akseliputkeen menee siirtäjävipu johon tulee myös se alipaineohjauksen letku. Vasemmalla puolen ei akseliputkea olekkaan kun on erillisjousitettu akseli.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Janne sanoi
Aikasemmin oli yks ss jakiksella oleva pajero jossa automaattinapikset.
Mikäs malli se tämmönen on? Olenko ymmärtänyt väärin että SS mallissa ei olisi napalukkoja ollenkaan?
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Uge sanoi
Mikäs malli se tämmönen on? Olenko ymmärtänyt väärin että SS mallissa ei olisi napalukkoja ollenkaan?

Tuo muakin ihmetytti mutta kun ei parempaa tietoa oo niin en väitä mitään. Tuntus vaan että menee se super selectin idea "hukkaan" tuommosella yhdistelmällä.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Voi olla että siinä yksilössä oli joko akseli vaihdettu tai jakis, mutta selittäkääpä tarkalleen miten menee ss:n idea hukkaan napalukoilla jos automaattiset? sama kai se miten ne navat kytkeytyy vetareihin autonapiksilla tai alipaineella. Oonko ymmärtäny jotain väärin. Nettiautoa selailin ja muutama Pajero siellä myynnissä missä mainostetaan ss-jakista ja kuvissa automaattinapikset.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Eikös se idea ollu siinä että voi vauhdissa vaihtaa takavedolta nopealle nelivedolle. Tuohan ei onnistu jos napalukot auki. Mutta en minä väitä ettei tuommosia versioita olis, ei vaan omalle kohalle oo sattunu.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Samalla tavallahan ne nuo automaattinapiksetki menee lukkoon vauhdista kun vaihtaa nelivedolle. Aukaisu vaan vaatii parin metrin peruutuksen.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Ei tuossa ykköskoppasessa ainakaan onnistu vauhdista vaihtaa nelivedolle navat auki. Takavedolla ja navat auki niin etuvetarit ja kardaani ei pyöri.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Oli napalukkoja ss laatikossa tai ei niin onko kukaan irroittanut kuskin puolen vetoakselia? Mitenkä on kiinni murikassa kun ei näy ainakaan pulttiliitosta. Vain perän kannatinraudan pultit. Myös repsikan sisemmän vetarinkumin vaihto olis edessä,eli ohjeita kiitos.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Janne sanoi
Nettiautoa selailin ja muutama Pajero siellä myynnissä missä mainostetaan ss-jakista ja kuvissa automaattinapikset.
Kehtaatko heittää linkkiä sellaiseen ilmoon? Äkkiä selasin niitä mutta en hoksannut kyseistä mallia.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Bazeeba sanoi
Ei tuossa ykköskoppasessa ainakaan onnistu vauhdista vaihtaa nelivedolle navat auki. Takavedolla ja navat auki niin etuvetarit ja kardaani ei pyöri.
Vaan ss-laatikolla saa vauhdista vaihtaa nelikolle, 2.gen lähtienhän alkaa niitä ss-lootia löytymään. Oma 2.gen tosin on vielä vanhalla laatikolla joten pitää pysähtyä ennen kuin vaihtaa.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Susihukka sanoi
Vaan ss-laatikolla saa vauhdista vaihtaa nelikolle, 2.gen lähtienhän alkaa niitä ss-lootia löytymään. Oma 2.gen tosin on vielä vanhalla laatikolla joten pitää pysähtyä ennen kuin vaihtaa.
Juu tuo on tiedossa. Tuossa ylempänä vaan on noita erilaisia variaatioita noista.

Janne sanoi
sama kai se miten ne navat kytkeytyy vetareihin autonapiksilla tai alipaineella.

Tuolla alipaineellahan katkastaan toinen etuvetari etuperästä tuon ss laatikon yhteydessä. Eli niissä on kiinteät navat koko aika kiinni.
 
Vs: Pajero -92 2.5td naksuttaa edestä vetopäällä

Uge sanoi
Kehtaatko heittää linkkiä sellaiseen ilmoon? Äkkiä selasin niitä mutta en hoksannut kyseistä mallia.
Joo kattelin uudelleen nuita ilmotuksia ja kuvissa hämäs varmaan nuo vannekupit. Eli taidatte olla oikeassa, että ss jakiksellisia ei ole saanut napalukollisilla etuakseleilla. Eli siinä omassani oli ilmeisesti jompikumpi vaihdettu jakis tai etuakseli. Saman tempunhan se katkastava vetari tekee kuin automaattinapalukotkin eli siirtää voiman kardaanilta pyörille vaikkakin navat käytännössä aina lukossa. Voi olla että tuon automaattinapalukon kestävyys kärsii jos kovin nopeista vauhdeista tarjoaa nelikkoa päälle ja oletettavasti tästä syystä kehitetty se katkastavalla vetarilla oleva etuakselisto tuon ss-jakiksen pariksi. Pahoittelen jos sotkin käsityksiä väärillä tiedoilla.
 
Takaisin
Ylös Bottom