pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

pena

pajero 2.5tdic 1993
Liittynyt
20 Marraskuu 2009
Sijainti
hämeenlinna
Elikkä ohjaus vetää tietyssä kohtaa oikealle kääntäessä hetkellisesti jäykäksi ja palautuu normaaliksi sen jälkeen. Vaihdoin ohjaustehostimen pumpun ja vika ilmeni siinä yhteydessä.pumppu on ilmattu ja kaikki päälisin puolin kunnossa ei äännä ja toimii normaalisti edellä mainittua jäykistymistä lukuunottamatta. Raidetangonpäät vaihdettu ja kulmat säädetty ja katsastettukkin just niin olis luullu katsastussedän huomaavan jos jotain ohjauksessa pielessä pahasti.vasempaan suuntaan kaikki toimii täysin normaalisti. Mikä mahtaa vaivat pajeroa?
 
Vs: pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

ilmaa tai jopa jäätä ohjaustehostinnesteen seassa. Mulla poltti hihnan poikki kun pumppu hirtti, ja kesällä toimi taas kuin ei mitään.
 
Vs: pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

en oikein usko kumpaankaan noista kun on ilmattu moneen kertaan ja eilenkin oli auto 5h lämpösessä niin luulis että olis sulanut. Tänään kun ajelin niin alkuun oli kankeus samassa kohtaa oikealla ja kun lämpes niin alkoi pelittään niinkun pitää. Aika outoa.
 
Vs: pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

Veikkaisin että simpukassa on jotain häikkää. Ku ainakin kaverilla "nykii" tuo ohjaus omassa kinkäpissä kun on simpukka alkanut mennä jo huonoon kuntoon.
 
Vs: pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

Ei ole kovin paha homma:
Keula ilmaan, rengas pois, rattiakseli irti simpukasta, raidetanko sektorivarresta ja öljyputket irti simpukasta. Sitten onkin enää neljä ruuvia avattavana, joilla paketti on rungossa kiinni.

Sitten nappaat paketista tuon mulla myynnissä ollevan simpukan ja ruuvaat sen ja yllämainitut osat takaisin, tehostimen ilmaus, rengas paikalleen, keula alas ja ei kun kovaa :driver

Simpukalla olisi hintaa 100€+lähetyskulut... Ota yhteyttä, jos kiinnostaa. ;D
 
Vs: pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

Ja kun simpukaa on irti, niin kannattaa tarkistaa runko sieltä simpukan takaa. Yhden aika pahasti revenneen rungon olen nähnyt. Oli jostakin syystä mennyt pituussuunnassa runkoaisan toinen kylki halki simpukan kohdalta, eikä ollu ruosteesta johtuvaa..
 
Vs: pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

Mulla on ollu sama vaiva -89 pajessa jo vuosia. Aina liikkeelle lähtiessä, kelien kylmettyä saa houkutella tehostuksen kehiin oikealle käännettäessä. Ilmeisesti simpukassa joku venttilli takkuaa vanhuuttaan. Enpä ole antanut haitata menoa kun kesällä toimii ja talvellakin liikkeelle lähdön jälkeen. Eikä vuotojakaan ole.
 
Vs: pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

meneekö tuolla ohjaustehostimen tai simpukan letkuja jossain sillai että pääsee valuttaan öljyä laatikon päälle ja siitä laatikon kylkeä myöten maahan.
 
Vs: pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

pena sanoi
meneekö tuolla ohjaustehostimen tai simpukan letkuja jossain sillai että pääsee valuttaan öljyä laatikon päälle ja siitä laatikon kylkeä myöten maahan.
Ei ainakaan 1genissä muistaakseni mene.
 
Vs: pajero -93 2.5tdic ja ohjaus.

ainoa öljy mitä häviää on ohjaustehostin öljyä ja valuu juu laatikkoa myöten alas. Näkee selvästi että väri on punertavaa ja säiliöstä häviää täytön jälkeen lähelle alarajaa ja loppuu sitten. Nyt toimii ohjaus ilman pätkimisiä ja ei vaan auta lisätä säiliöön öljyä kun toimii nyt hyvin ja ei valuta. Ainoo millä ton selittäis on että koneen ja tulipellin välissä ois mentävä joku letku missä virtaa atf:ää ja valuu kytkinkoppaa myöten laatikolle ja siitä alas. Ei oteta tressiä asiasta kun vuoto loppunut ja öljynpinta min ja maxin välissä
 
Takaisin
Ylös Bottom