Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

s.kaulaote

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2009
Onko porukalla hajua mitä ero noiden koneiden syöttöpumpuilla on..?

Tuossa EI vapaaehtoisen moottorinvaihdon suoritin pariviikkoa sitten ja nyt uusi kone on ilman cooleria oleva ja vanha oli cooleriversio!
En saanut tuota uutta pattia oikein ahtamaan uudella ahtimella eli syöttö loppuu kesken.
Otin vanhasta/uudesta koneesta karat pöydälle vierekäin ni jopas jotakin huima ero kartioissa..mutta myös halkasija eroa löytyy se milli.

Semmonen tässä ideana jotta sorvaa tuosta vanhasta karasta sen millin pois halkasijasta ja istuttaa uuteen pumppuun ni jokos sitte alkais rötää..vai onko noissa pumpun tuotoissa jotain eroa kanssa!?
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Noiden pumppujen tuotoista en tiedä sanoa mutta jotenkaan en usko että pelkästä pumpun karasta tuo johtuisi. Vai onko niissä karoissa radikaali ero? Ei se toinen kara vaan olisi jonkun itse veistelemä?

Tein joskus spacewagoniin rankemman mallin karan ja nokitankoa tuli tuutin täydeltä mutta laitos toimi silti huonommin kuin orkkis karalla.. :nykii

Kokeile kiristää syöttöruuvia pumpusta? Vai onko jo ns.tapissa?
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Kyllä niissä on radikaali ero minkä sokea näkee jo ottallaa!
Ja kyllä ihan tehtaan jäljiltä nuo molemmat on.

Syöttöruuvi on nyt niin tapissa että kierrokset pysyy vielä inhimillisissä arvoissa.

Tänää sorvattii tuo toinen kara oikeen kokoseks ja löin kiinne mutta ei pääse testaileen kun vähän tuota mökäöljyä tullu nautittua. ;D

EDIT kuvaa kehii:

Pajenkarat.jpg
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

No niin näkyy! En olisi uskonut karojen eroa ihan yhtäkkiä ennenkuin tuon kuvan näin. Mutta mites tuo "uudella ahtimella"? Vaihdoitko isompaan ahtimeen? Onko rajoitinta rukattu pumpusta? Onko pumpun ajoitus kohdillaan? Suuttimet on ok?

Pakko kysellä kun aihe kiinnostaa ja mökäöljyt on kehissä. ;)
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Joo siis patin duunasin tossa vähäaikaa sitte.
Tuli uus turbo/imusarja/pakosarja/cooleri ym.

Vanhalla koneella ja Tsekkiahtimella työns 2.3bar hyvin ja kevyellä savulla!
No sitten duunasin KKK ahtimen imu/pakosarja uusiks.

Sitten se pätti 80km/h vauhdissa iroittaa runkolaakeripukin ja luonnollisesti tuli ulos lohon kupeesta.
Löyty vaihtokone 2.5TD vajaa 300tkm ajettu..ni ei muutaku nokille!
Samat palikat kiinne ja syöttöjen/ahtojen hakua.
Nyt on melkein kaikki tehty ja toi vessa käy vielä ilmanpaineella..ei löydy syöttöö/ahtoo!
Mutta katellaa huomen ku uskaltaa hypätä rattii jotta mitä toi TDIC kara vaikuttaa.

Portin tankoa säätelin tiukemmalle kuin myös syöttöruuvia mutta ei ahda nyt kun sen 1.5bar.

Mitenkäs teillä pakopaineet..oletteko mittaillu?
Mulla menee nyt ton KKK kanssa 0.2bar yli ahtojen
Elikkä kun te niillä vakio ahtimilla pelaatte ni veikkaisin jotta pakoset on melkein aikalailla punasella...(Ja Kannet paukkuu)

Ja pakolliset kuvat:
IMG_1113.jpg

Kuva0151.jpg
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Lisää syöttöä se sitten huutaa kun ei se vehjes pelkällä ilmalla kulje. Jos tuon ahtimen hukkaportti pysyy kiinni/on tiivis niin lisää soppaa koneeseen. Jos ahto/pako on noin hyvällä mallilla niin lisää soppaa. 12mm nestepää pumppuun olis kova sana pahaa maailmaa vastaan.

Mulla oli vnt-ahtimella ja juuttuneilla(karstanpaskasilla) ohjainsiivillä pahimmillaan 4 baria pakopaineet. Muuten ne oli aika jees vielä 2-2.5 ahdoilla. 1.8 teedeessä. Eri patti mutta sama periaate.
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Joo tiedän että tarvii lisää sitä soppaa mutta missä ne oikein luimistelee..!! 8)

Mutta katellaan huomiseen kun selviää jannu tai sitten kuski jaaa Pajee vähä ni näkee mitä toi uus kara tekee tossa!
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Joo ei pelitä senkää vertaa tolla toisella karalla..

Kait se on etittävä kokonaan uus cooleriversion pumppu ja laittaa se kiinne.
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Onhan nyt varmasti kaikki keinot jo käytetty,esim käännetty kaasuvipua että saa syöttöä lisää ja vaihdettu matalampi lukkomutteri tk:n pulttiin? Kaverilla jaksaa hyvin antaa soppaa vielä 2,5bar paineilla.
Pakko tuossa pumpussa on olla joku vika jos nuo edellä mainitut on tehty ja siltikään ei meinaa riittää.
Ja noista pakopaineista niin itse en ole mittaillut mutta uskoisin että eivät ole taivaissa vaikka vakio ahdin onkin paikoillaan,kun putki on vaihdettu isompaan.
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Nuhapumppu sanoi
Onhan nyt varmasti kaikki keinot jo käytetty,esim käännetty kaasuvipua että saa syöttöä lisää ja vaihdettu matalampi lukkomutteri tk:n pulttiin? Kaverilla jaksaa hyvin antaa soppaa vielä 2,5bar paineilla.
Pakko tuossa pumpussa on olla joku vika jos nuo edellä mainitut on tehty ja siltikään ei meinaa riittää.
Ja noista pakopaineista niin itse en ole mittaillut mutta uskoisin että eivät ole taivaissa vaikka vakio ahdin onkin paikoillaan,kun putki on vaihdettu isompaan.

Ei ole noita kikkailuja tehty eikä ollut vanhassakaan kokoonpanossa mutta nyt ei vaan saa kakkua/eikä vessa liiku.

Vanhassa koneessa ja Tsekkiläisellä kopio ahtimella nosti sinne 2.3bar paineet ja vetoja löyty kyllä!
Nyt on imu/pakosarja,turbo uusia isompia eikä oikein kulje.
Jotain tossa pumpussa on erilaista kun ei anna tavaraa.
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Oothan tsekannut tarkasti tuon karan kalvon. Morkoolin letku on niin pientä pilliä, että ihan olematonkin vuoto tiputtaa kalvorasiassa painetta ja max syöttö jää saavuttamatta.

Onkos noissa Pajeron pumpuissa merkattu nestepään koko tyyppikilpeen. Denson, Kikin ja Zexelin rivipumpuista tämä tieto ainakin löytyy. Vaikka tuskinpa niissä hirveetä eroa keskenään on. Eikä se sunkaan pumppu kaikkeensa vielä tyrkkää, jos ruiskutusaika olisi tapissaan, niin luulisi väkisinkiin osan jäävän palamatta. Oli ahdot mitä tahansa.
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

MikkoM sanoi
Oothan tsekannut tarkasti tuon karan kalvon. Morkoolin letku on niin pientä pilliä, että ihan olematonkin vuoto tiputtaa kalvorasiassa painetta ja max syöttö jää saavuttamatta.

Onkos noissa Pajeron pumpuissa merkattu nestepään koko tyyppikilpeen. Denson, Kikin ja Zexelin rivipumpuista tämä tieto ainakin löytyy. Vaikka tuskinpa niissä hirveetä eroa keskenään on. Eikä se sunkaan pumppu kaikkeensa vielä tyrkkää, jos ruiskutusaika olisi tapissaan, niin luulisi väkisinkiin osan jäävän palamatta. Oli ahdot mitä tahansa.

Kikin pumppuhan tossa on.
Eikä pitänny olla mitään eroa noilla Cooleri/Ei cooleri pumpulla muutenkaan..kuinka ollakkaan ku ekan osan avaa ni jo on ihan erilaiset. :D

Lähdenpä tästä talliin ja kattelee jos jotain merkintöjä löytyy pumpusta.
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

s.kaulaote sanoi
Tommonen koodi löyty:
NP-VE4/10F 2100RNP802

Itelle ei ole mitenkään tuttu tuo VE, mutta voiskohan tuosta olla luettavissa neloskoneen VE, 10mm tapilla? Rivipumpuissa menee tyyliin PES12P****, josta 12 on elementtien koko.
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Joo näin mä vähän itekkin pohdiskelin.
Täytyy huomen kattoo mitä tossa pumpussa lukee mikä kiinne.

No mutta mikäs se cumminsin käyttämä pumppu on mistä käy osat tohon?
Eikös sieltä löytys vähä isompaa nestepäätä?
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

se 10mm vakio nestepää riittää sinne 200hv tietämiin ja ylikin ;)
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Mr mmc sanoi
se 10mm vakio nestepää riittää sinne 200hv tietämiin ja ylikin ;)

Joo varmaan riittää mutta onko noissa TDIC/TD pumpuissa erikokoset nestepäät esimerkiks..?

Heti mennään penkkiin ku saa patin toimimaan! :driver
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Siitä tyyppikilvestä pumpun nestepään(alkuperäisen) koko selviää niinkuin oot tuolla aiemmin jo tutkaillutkin. Epäilen kyllä ettei ole kokoeroa?
Mulla on kiinalaisten ivecon ja cumminsin 12mm nestepäiden numerot kyllä tallessa pakkauksista,laitan numerot tänne kunhan maanantaina kotiudun..

Niin,cumminsin numero löytyy tuoltakin..http://www.holysmoke.fi/phpBB3/viewtopic.php?f=27&t=2473

Edit.. Unohtui maanantaina.., ivecon numero on 1 468 334 874
 
Vs: Pajero TDIC/TD syöttöpumppujen erot?!

Mutta jos mä koklaan tota vakio pumppua.. ;D
Ostin yhen IC:n pumpun ni ruuvaa sen kiinne ja sit syöttöä lisää.

Kaveri ajo tänää perässä ku poljin Paje raukkaa ku tulpatont mopoo ja sano että ei tu savua YHTÄÄN!
Hukkis on tiukattu niin tiukalle ku menee ja vaan 1.5bar nostaa.

::)
 
Takaisin
Ylös Bottom