Pajero V6 3,0 -92 tyhjäkäynti

sompio

Member
Liittynyt
17 Helmikuu 2011
Sijainti
Kangasniemi
Onko jollakin jo valmis tieto ja kokemusta kun tuo V6 3000 nepero tekee sellaista, että aika usein käynnistäessä jättää tyhjäkäyntikierrokset sinne 2000 hujakoille eikä tipu vaikka polkaisisi kaasua. Mutta kun sammuttaa koneen niin tipahtaa sinne 5-600 kantturoille. Onko vika antureissa, servoissa vaiko ECU:ssa ja voiko vikakoodit lukea silloin ja paljastuuko niistä mitään.
Konetta käynnistämättä koodit näyttää että kaikki kunnossa.
Napero on otsikossa mainittu V6 3.0 -92 Automaatti.
 
Vs: Pajero V6 3,0 -92 tyhjäkäynti

Veikkaan takertelevaa lisäilmaluistia. Jos putsaus ei auta on toinen käämeistä ajoittain poikki.
 
Vs: Pajero V6 3,0 -92 tyhjäkäynti

Mittaa yleismittarin ohmi asteikol tyhjäkäyntimoottori. 1-2 2-3 4-5 5-6 pinnit pitäis vastuksen olla noin26-40ohmii jos ääretön vastus poikki ja sitte romarilt ettii uutta löytyy lanserist ja galantista. Itellä hyndaist jossa oli mitsun kone.
 
Vs: Pajero V6 3,0 -92 tyhjäkäynti

Joo, eipä sieltä tyhjäkäyntimoottorin nastojen välistä löytynyt vastuksia niin kuin olis pitäny. Rikki mikä rikki :seina
Sattuisko joltakin löytymään ehyttä ja mihin hintaan. Auto tosiaan Pajero V6 3.0 Automaatti -92.
Toinen kysymys saako mistä edullisesti korjauspeltiosia ko pirssiin? Kynnyskoteloitten takaosat ja takapyöränkaarien etuosat.
 
Vs: Pajero V6 3,0 -92 tyhjäkäynti

Motonetti ei näyttäis tuntevan 2.G:hen kuin pätkän takakaaret. En tiedä sitte eroaako itse kaari kuinka paljon pitkästä, että voisko siittä saada paikkapalasen. helmoja ei Motonetti tuntenu ollenkaan, mutta voi ne silti muista tarvikeliikkeistä löytyä.
 
Vs: Pajero V6 3,0 -92 tyhjäkäynti

Palaisin takaisin vielä tuohon alkuperäiseen. Siitä jo voivottelinkin tänne joskus vuas sitte ku ei meinan pelata millää. Eli minulla kävi myös noin 2-2400kierroksia tyhjäkäynnillä.

Luin vikakoodit tsi-ledilukijalla ja tais antaa herjaa vain tuosta ilmamäärämittarista. Täältä lukemani perusteella että kaikki johtuu tyhjäkäyntimoottorista ->

3 x "Noh, tutkiittiin ja purettiin, ei vaikutusta. ei vuotoja. kasattiiiinn....puret...kaast PEERKL :seina "

Ajettelin et nyt saa olla viimeinen kerta. Kaikki mikä lähti kaasuläpästä ja tyhjäkäyntimoottorista toisistaan ni irrotettiin ja putsattiin, niin juuri. Niitä jo täysin kiiltäviä osia! Tkm:n pohjilla voi erästä lieriön muotoista osaa kierittää jossain kierretangossa, en muista menikö noin mutta rullailin sen kanssa ja pähkäiltiin. Laitoin sen ihan löysällä, nippuun ja volaa. Läpältä säädin n.50rpm kireemmäälle ja nyt 650rpm keli ku keli. Ei talvella mitään ongelmia ku toi pannu tuntuu lämpeevän aika kivuttomasti.

En tiedä mitä tein tai mitä ruuvasin toisin. Saattoihan siellä joku muukin paikka aueta???
 
Vs: Pajero V6 3,0 -92 tyhjäkäynti

Lieriön muotoinen osa voisi olla kuumavaha termari joka avaa ilmakanavan kaasuläppärungossa kylmänä. Lämmettyä se menee kiinni. Tarkoituksena on ilmeisesti nopeuttaa katalysaattorin lämpenemistä.
Kaasuläpän mekaaniselle perus-säädölle on ohjeet korjaus oppaassa. Sillä ei varsinaisesti säädetä tyhjäkäyntiä. Sen säätää ECU lisäilmaluistilla. Läppärungossa on myös ilmaruuvi minkä asetuksen voi tehdä vain korjaamotesterillä
 
Vs: Pajero V6 3,0 -92 tyhjäkäynti

#timo# sanoi
Sillä ei varsinaisesti säädetä tyhjäkäyntiä. Sen säätää ECU lisäilmaluistilla.

Juuh, tiedos oli mut ei paljoo kiinnostanu sillo kun viimein sai rokkaamaan. Mutta voishan ton joku pv vaikka säätää oikeaoppisesti :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom