Kävin tänään hakemassa Hangosta appiukolle JDM-mallin kolmoskoppaisen 3.5 GDI Pajeron. Kaikinpuolin hyväkuntoinen ja mahtava laite, mutta kotiapäin ajellessa huomio kiinnittyi jurinaan, joka esiintyy melko tarkalleen 2000 ja 4000 kierroksen kohdilla, ei muuten. Kyseessä on enemmänkin resonanssi värinä kuin varsinainen ääni. Tuntuu hyvin selvästi ja esiintyy myös paikallaan, eli voimansiirto ainakin lähtökohtaisesti karsittu pois ongelmien lähteistä. Moottori ei silmämääräisesti heilu / tärise ongelma kierroksilla yhtään sen enempää kuin muutenkaan (eli ei käytännössä ollenkaan). Vedot on oikein hyvin tallella, eikä mitään sivuääniä kuuluu sen enemää ajossa kuin paikallaan. Ilmoille heiteltyjä ajatuksia on tässä vaiheessa seuraavat:
1. Tasapainoakseli väärässä asennossa (autoon ilmeisesti tehty vastikään jakopääremontti)
2. Moottorin / vaihteiston tukikumit
3. Kaksoismassavauhtipyörä? Onko näissä sellaista, kyseessä siis bensa automaatti.
Ajatuksia kuunneellaan mielellään. Huomenna saan auton nosturille, jolloin voidaan jatkaa tutkimuksia. Olisi mukava jos olisi kohteita, joita tutkia
edit: Kuva. Herättää kyllä omistamisen halua, ei voi mitään
1. Tasapainoakseli väärässä asennossa (autoon ilmeisesti tehty vastikään jakopääremontti)
2. Moottorin / vaihteiston tukikumit
3. Kaksoismassavauhtipyörä? Onko näissä sellaista, kyseessä siis bensa automaatti.
Ajatuksia kuunneellaan mielellään. Huomenna saan auton nosturille, jolloin voidaan jatkaa tutkimuksia. Olisi mukava jos olisi kohteita, joita tutkia
edit: Kuva. Herättää kyllä omistamisen halua, ei voi mitään