Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

L300Äijä

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2008
Heippa! Kiikarissa olisi otsikon mukainen peli. AUTTAKAA toivottavasti joukkoonne liityvää PAJEROMIESTÄ. ;D Autosta oli kuulemma mennyt 10 tkm sitten vesipumppu
ja kansipahvi oli ehtinyt kärähtää toiselta puolelta V-asetelmaa. Pahvi kuulemma on vaihdettu ja samalla on tsekattu venttiilien kunto jne. MIHIN pitäisi kiinnittää huomiota tulevalla koeajolla niin että saan varmuuden siitä että remppa on tehty huolella???

Toinen autoa vaivaava vika on kuulemma oikutteleva startti. Startti on vaihdettu ja vika on jäljitetty olevaksi joko 1) virtalukon pohjassa tai 2) automaattilaatikon P / N -vaihteen haistavassa ja starttauksen estävässä kytkimessä / sensorissa. Virtalukon pohjan vaihtaminen menettelee (saa antaa neuvoja jos on jotain hyväksi havaittuja jippoja...). Kerrotteko miten löytyy tuo automaattilaatikossa oleva kytkin/sensori ja miten se vaihdetaan. Onko tämä kovin yleinenkin vika Pajeroissa?

Kiitoksia avuliaisuudesta jo etukäteen.
...ja näin ajelen kohta Pajerolla :driver ja autan kanssaveljiäni täällä kysymyspalstalla. 8)
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

eikös se ole siinä lootankyljessä sellainen "perus" kytkin jonka saa ilman konstailuja ruuvattua irti.. ja kaiketi ensi avuksi voi laittaa johdot yhteen mutta sitte se starttaa vaihdekin päällä... tai jos se on vastakkain toimiva niin jättää johdot irti...
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

Ookoo, kiitoksia vastauksesta. Tutkin asiaa tätä kautta mikäli kaupat syntyypi. :peukku
Tulisko sulle mieleen mitään tuosta kansipuolen hommasta. Puristuksia en pääse mittaamaan äkkisältään mutta mihin kandee konehuoneen puolella ja ajossa kiinnittää huomiota. Kone ja auto kun on isoja niin siinä varmaan ei tunne samalla tavalla tehohäviöitä sun muuta niin kuin pikkukinnerissä... :nykii
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

Jos joku venttiili vuotaa, tai muusta syystä puristukset puuttuu yhdestä pytystä niin kyllä se ilmenee tyhjäkäynnillä käyntihäiriönä ihan selvästi. Ainakin 4 pyttysessä kuulee ja huomaa ihan selvästi ettei kone käy kaikilla.

Jos moottori ei vuoda öljyä ulos ja käy nätisti, niin totta se kunnossa on. Ei kai siihen muita hyviä niksejä taida olla jos ei oo mahollisuutta mitata puristuksia. Yks DX corolla on tullu vastaan jossa oli 4.pytty niin väljä että poltti tulpan ~15 min ajon jälkeen. Myyjä oli tulpan vaihtanu ja kehu kuinka nätisti kone kävi. Ja se kyllä oikeesti kävikin nätisti, mutta kun ilman koeajoa se ostettiin, niin kotona olikin karmea yllätys. Tulppa pimeänä. Uus tulppa ja taas kehräs, mutta pienen ajolenkin jälkeen oli taas mykkä. Puristuspainemittai sitten kertoki karua todellisuutta.

Ainahan vanhoissa autoissa on omat riskinsä, mutta jos se näyttää ja kuulostaa hyvältä, eikä koeajolla esiinny mitään nykimisiä ja outoja ääniä niin kai se silloin on uskottava, että ainakin sillähetkellä auto toimii hyvin. Missähän kunnossa toinen kansipahvi on, jos toinen on jo ehtiny palaa? Lämpimänä kannattaa kurkata jäähdyttimen paisuntasäiliöön, ettei puske sinne kaasuja. Se on ainaki selvä kansioire ja siittä jokaista Pajeromiestä aina pelotellaan ;D (ainaki diisselillä ajavia)
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

Bensakoneiden kannet ovat niin ikään herkkiä halkeiluille. Miksi kansipahvi on mennyt puhki? Sitten kokemuksesta toinen huomio; mikäli kansi on pahvin vaihdon yhteydessä koneistettu suoraksi, on olemassa vaara, että kone alkaa nakuttaa kesähelteillä. Varaudu kansien vaihtoon, mikäli kone on päässyt omistajalla ylikuumaksi. Minä en ryhtyisi ko. autoon, koska remonttihommat eivät ole alaani. Sinulla tilanne voi olla toinen, jos harrastat korjausta ja hinta kestää tulevia korjauksia.
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

Kansi remppaa ei kannata aloittaakaan jos ei meinaa plaanaa kansia suoraksi! Omaani on kannet tehty. Ei lämpöongelmia. Jäähdyttimen kunto kannattaa kattoa ja kuunnella kylmänä naputtaako nostajat. Pitäs olla aika hiljasta heti kohta käynnistyksen jälkeen jos ok. Jos kansia ei ole tehty kunnolla saattaa kestää jopa 10tkm jonka jälkeen kannen väliin päässyt vesi on ruostuttanut kannen tiivisteen vuotavaksi. Männän helmat saattavat kalkattaa kylmänä vedätettäessä jos on päässyt yli kuumaksi. Tosin samainen ääni voi johtua myös jumittavista männän tapeista joka ei ole vaarallista. Kokeile myös sammuttaa kone puoli lämpimänä ja panna heti virrat takaisin päälle. Öljynpainevalo ei saisi syttyä heti vaan muutaman sekunnin päästä.
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

mikä idea tuossa on että öljynpainevalo ei sais heti syttyä??
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

jukka_j sanoi
mikä idea tuossa on että öljynpainevalo ei sais heti syttyä??

Varmaankin se että anturissa on sitte vikaa, jos heti syttyy, kun eihän ne öljynpaineet ihan samalla sekunnilla sieltä häviä, kun sammuttaa.
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

jukka_j sanoi
mikä idea tuossa on että öljynpainevalo ei sais heti syttyä??
Kertoo jotain koneen tiukkuudesta. Mitä hitaammin ö-paineet laskee sitä vähemmän laakerit ja nostajat "vuotaa" . Näin ainakin teoriassa. Mulla huoneen lämpösenä kun sammuttaa, paineet pysyy n.10 sec.
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

Omasta Pajerosta, -90 3000:sta, oli kanssa vaihdettu juuri ennen ostoa toinen kansipahvi, ja muutaman kuukauden kuluttua sai vaihtaa molemmat kannet. Kumpikin halki venttiilien välistä keskimmäisissä palotiloissa.

Sellainen juttu tuli huomattua kun kansioireet pahenivat ja harmaa savu pakoputkesta lisääntyi, että kun otti kiinni ylävesiletkusta koneen käydessä, niin tasaisin välein ikäänkuin tuntui letkussa "syke". Siis samanlainen kuin tunnustelisi ranteesta pulssia. Vahva tuo "syke" ei ollut, mutta kyllä sen sormiin tuntee.

Kansien vaihdon jälkeen tuo oire poistui, mutta sillointällöin tulee edelleenkin kokeiltua Pajen "sykettä".

Kansia en omasta mielestäni kohtuuhinnalla Suomesta löytänyt, vaan tuttu toi Japanista uudet täydelliset, sisältäen myös keinuvivustot ja nokka-akselit.

En tiedä mistä tuo "syke" lopulta johtui, mutta luulen että yläkuolokohdassa pukkasi painetta vesitilaan.

Eli itse kehottaisin ostohetkellä tunnustelemaan ylävesiletkua koneen käydessä.
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

mitenhän se öljynpainevaloon vaikutta laakerien tiukkuus kun anturi on öljynsuodattimenjalas....tuntuis vain et kuinka nopeasti öljynsuodatin laskee paineen alas niin siitä se valon syttminen.
 
Vs: Pajero V6 3000 -93 A. Antaisitteko vinkkejä ostajalle???

Eikös se öljynpaineen määräävä regulaattori ole myös siinä jalassa? Ja se ö-suotimen venttiili estää sen suotimen tyhjentymisen koneen seistessä. Suodin ei kaiketi paineita pitele eikä vastusta.
 
Takaisin
Ylös Bottom