Pajero V6 -90 kylmäkäynnistysvaikeuksia!

Esa P.

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2005
Sijainti
Hyvinkää
Aikaisemmin lähti kylmänä käyntiin kun vain "näytti" virta-avainta. (Lämpimänä joutui starttaamaan kyllä useamman sekunnin!)

Nyt kylmänäkin joutuu starttaamaan n. 5 sekuntia ennen kuin käynnistyy. Ehkä 1/10 kylmästartista toimii hyvin - käynnistyy heti -kuten ennen ???
Mistä pitäisi ruveta etsimään vikaa? Tuntuu että kyseessä voisi olla jonkinlainen elektroniikan kontaktijuttu tms?

Kiitos etukäteen neuvoista!

Esa
 
Vs: Pajero V6 -90 kylmäkäynnistysvaikeuksia!

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5412.0

Ei varmaankaan haittaisi lukea vikakoodeja, ruiskukoneesta kun on kysymys.
Ja sitten ne normaalit: tulpat, johdot, jakajan hilut, jakajan kansi tutkimuksiin, ilmansuodatin, imuvuodot, lämpöanturit ja anturien johdot, bensanpaine...
 
Vs: Pajero V6 -90 kylmäkäynnistysvaikeuksia!

Lähteekö paremmin käyntiin kaasu pohjassa vai ilman kaausa?
 
Vs: Pajero V6 -90 kylmäkäynnistysvaikeuksia!

Kaasu täytyy olla pohjassa. Sillä tavalla lähtee pitkän starttauksen jälkeen vähän kuin "varkain". Ilman kaasua ei lähde ollenkaan Aikaisemmin kylmänä lähti ilman kaasua heti! En ole saanut tehtyä ongelmalle mitään kun lämpimänä lähtee hyvin ja aamulla "lämpötolpasta" myös jotenkuten.

On ollut tuossa Pajerossa tosi paljon kosketushäiriöitä sähköliittimissä. Missä kohtaa on lämpöanturi? Huono kontakti voisi selittää ongelman?

Käyn ensin kaikki liittimet läpi kontaktisprayn kanssa, ja jos ei auta niin täytyy perehtyä noihin vikakoodeihin. Raportoin kyllä tulokset tänne.

Esa
 
Vs: Pajero V6 -90 kylmäkäynnistysvaikeuksia!

Kuulostaa samanmoisilta ongelmilta ku galantissa oli suihkujen kanssa. Eli suihkut vuotaa läpi mahdollisesti. Tuossa juuri suihkut galanttiin vaihdoin ja nyt lähtee käyntiin ilman kaasua joka lämpötilassa. Vanha suihku kädessä tuossa surffailin ja ilmeni että joissain pajeroissa ois samat suihkut ku galantissa. Maksaa timanttitiskillä kohtuuttomia määriä. Rovaniemellä huusivat ~350€ kappale.

Helpoin tapa todeta tuo vuoto-ongelma on, että otat bensatukin irti ja virittelet nippusiteillä suihkut siihen kiinni. Sitten virrat päälle, että saat paineen tukkiin ( vai pitääkö pajerossaki startata? Eli ota startin herätejohto irti ja sitte vaikka kaveri pitämään avainta start-asennossa.) Suihkuista ei saa tulla bensaa ollenkaan silloin läpi. Galantissa kaksi kostui ja kahdesta tuli ihan selvästi nestettä läpi. Ja "uudet" pysyi aivan kuivana. Käynnistyvyysero on tosiaan kuin yölä ja päivällä. Nyt innolla odotellaan kulutusseurannassa muutoksia

Edit. Sen verran vielä, että näyttäis jenkeistä saavan suihkuja paljon halvemmalla. Käytettyjä, uusia ja Remanufactured-mallisia. Ota vain suihkuista numerot ylös jos käytät niitä irti ja niiden kanssa googleen.
 
Vs: Pajero V6 -90 kylmäkäynnistysvaikeuksia!

On muuten ensimmäinen vuosimalli, jossa ecukin hajoaa. Eli voipi olla syypää sielläkin. Sehän niitä suuttimia ohjaa...

Toinen Esa
 
Vs: Pajero V6 -90 kylmäkäynnistysvaikeuksia!

Toivottavasti ei tarvita boksin korjausta!
Kävin läpi dabljuudiifooti:lla (WD40) koneen päällä olevat antureiksi uskomani liittimet. Näiden antureiden johtimet näyttäisi menevän tuonne ECU-boxiin. Jätin tarkoituksella lohkolämmittimen kytkemättä. Lähti taas pakkasella kylmänä käyntiin kuin palmun alta! Tällä hetkellä uskon vahvasti että boksi sai väärän tiedon koneen lämpötilasta ja sen takia sääti seoksen väärin. (Pitää vielä seurata tilannetta.)
Esa
 
Vs: Pajero V6 -90 kylmäkäynnistysvaikeuksia!

Lohkolämppärin vaikutuksen voit kokeilla siten, että lämmität ihan reilusti ensin, jonka jälkeen starttaat. Jos kethuilee, niin veivaa hetken aikaa starttia, jotta vesipumppu hämmentää lämmenneet ja kylmät vedet sekaisin ja anturillekin tulee lähempänä totuutta oleva lämpötila. Odottelet sitten pienen hetken ja kokeilet startata uudestaan. Jos nyt lähtee kuin palmun alta, voipi lohkolämppäri varsin hyvin olla syypää. Jos taas ei lähde sen paremmin, kyse ei varmaankaan ole anturin mittaamasta väärästä lämpötilasta.
 
Takaisin
Ylös Bottom