Pajero wagon ja Pajero sport

V6-3000

New Member
Liittynyt
4 Helmikuu 2009
Hei!

Eli mitä eroa? Pitäisi päivittää Pajeroa uudempaan, nyt pitkä v6 3000 bensa vm.90. En ole seurannut mallien muuttumista mutta noilla kahdella on iso ero hinnassa joten lienee eroa tuotteessakin.

Ajatuksena on ollut hakea kruunun heikon kurssin vuoksi uusi auto Ruotsista. Järkee vai ei? Jos järkee niin onko tiedossa mistä näitä lähtis pöyhimään? Tai kokemuksia tuonnista. Onko taloudellisesti kannattavaa? Tarkoituksena olisi ostaa muutaman vuoden ikäinen bensa Pajero. Huomasin, että uusia ei Suomessa tätä nykyä myydäkään.

Jo etukäteen kiittäen,
Esko Valkonen
 
Vs: Pajero wagon ja Pajero sport

Lyhyesti voi eron kiteyttää siten, että Wagon on Pajero. Sport on L200 ilman lavaa. Selittänee aika pitälle myös hintaeron.
 
Vs: Pajero wagon ja Pajero sport

nokonzok sanoi
Lyhyesti voi eron kiteyttää siten, että Wagon on Pajero. Sport on L200 ilman lavaa. Selittänee aika pitälle myös hintaeron.

Meinaat vissiin hyvin yksinkertaistetusti?, Pajero Sporttihan on raideväliltään jne mitoiltaan täysin sama kuin wagon, mitä nyt lyhyempi ja matalampi se koppa. Mutta Muutenhan bout nuin.. :p Vai ollakko minä vaarassa. :)
 
Vs: Pajero wagon ja Pajero sport

Joo... tuli tuota maaliskuussa haettua -01 3,2 di-d koneinen pajero ruotsin puolelta. Ainakin itsellä jäi reilusti alle suomen hintatason tuon tuonti, joten kyllähän tuo ihan kannattava reissu oli. Omani löytin www.blocket.se sivujen kautta. Auto kannattaa testauttaa paikallisella "autotohtorilla" (M-Test). Tutkimisessa ja kaupanteossa käytin apuna välittäjää kun tuo ruotsinkielen taito on vähän ruosteessa. Auto oli sopivasti tukholmassa joten kaupanteko ja noutoreissu onnistui kätevästi. Suomeen tullessa kannattaa huolehtia että rekisteriotteen molemmat osat (del1 ja del2) on mukana (helpottaa rekisteröintikatsastusta). Omassa tapauksessani myyjä suostui siihen että ruotsalaisilla kilvillä ajetaan satamaan jossa sitten raaputettiin "mitätöintitarra" pois kilvestä. Tarran alla on numerosarja jolla edellinen omistaja saa auton pois rekisteristä. Suomen puolella sitten tulliin ja sieltä pienen paperisodan jälkeen tarrakilvet autoon. Itse hoidin vakuutukset valmiiksi autoon, joten tarrakilvet sai ongelmitta. Viiden päivän kuluessa pitää tehdä autoveroilmoitus tullille ja kymmenen päivän kuluessa on rekisteröintikatsastus aloitettava. Katsastukseen jouduin hommaamaan vaatimuksenmukaisuustodistuksen. Veropäätökset tulee sitten aikanaan ja verojen maksun jälkeen saa ne viralliset suomikilvet.
 
Takaisin
Ylös Bottom