Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

fisu

LePakko 3.0A, Voikko 3.3A 4wd, Mirre 5.2A
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
niskan Lidlin takana
Niinnotta, pahvi ilmeisesti potslojo joten lienee aiheellista harkita tilalle sitä Sigma/3000GT mosaa 8)
Räknäilin tuos et tuon korjuuseen mennee se 1000-1200€ypöä ja samaan rahaan saanee toimivan 24v pahkan mutta tarviaako siihen saada ECU yms romppeet messiin vai pelittääkö tuol vanhalla??
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

E85-kokeilu päättyi ilmeisesti lyhyeen? ;D

Vahva epäilys että tarvitset 24v ecun jne. Samitsu / Jkangasmäki voinevat auttaa. :)
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

No sitä kuraa en kokeillut kuin 10l, ero oli tosin huomattava joten kävin kiireesti tankkaamassa 98ia 40l ;D
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

24-valve koneiden tapauksessa mennee sekä ECU, että johtosarja uusiksi. Halvempaa hakea kokonainen auto briteistä varaosiksi, saa hyvällä tsägällä SS-lootan kaupan päälle... ja voi myydä loppuauton osina.

Tosi askartelijan vaihtoehto on sitten SOHC 24-valve kannet ryskystä (imusarjat ei kyl käy) ja Megasquirt + jotkut sopivat tarvikemännät. Vai menikö alakertaa myöten? Siinä menis se E85 modi lähes samoilla. Ja toi "ryskyn kannet" vaihtoehto on muuten virallisesti ainoa paperilla laillinen 6g72 24-valve vaihtoehto (dynolapun kanssa), muissa menee tehot yli....

Niissä lohkoissa muuten on sitten jotain eroja (onko poikittain ollu keulalla vai pitkittäin)... sitä olis jossain 6G72 stroker-sivuilla selostusta, täytyy koittaa ettiä jostain se....

EDIT: se sivu on näköjään alhaalla, mutta tuolla on puhetta samasta aiheesta

http://www.3sgto.org/f18/3g74-swap-5069.html

http://www.3si.org/forum/f36/6g74-conversion-what-you-need-know-523508/

(pitkittäismoottoristen ja poikittaismoottoristen erot -niitä on..., kyllä, ne puhuu 6G74 vs. 6g72 swapista, mutta siinä samalla ne listaa myös niitä pitkittäis-poikittais eroja)
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Eli lienee helpointa kaivella tuollaanen; http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_6G7_engine#6G74 :p
Lienee Estonia/Germania edullisin -93:n ostopaikka ;)
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Jep, 6G74 on ehdottomasti paras vaihtoehto, (pitkäiskuisempana sopii kaikin puolin paremmin Pajeroon kuin 6G72) mutta teoriassa se ei kelpaa tehojen puolesta.

Mutta.... moniko sitä SOHC 6G74:sta erottaa konttuurilla 6G72:sta? Tai sitten pitää keksiä joku omavalmistemoottoritarina... ja käydä dynottamassa sopivat laput... 8)
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mitsubishi-pajero-3500-v6-24v-chemnitz/172710623.html
Tuosta saanee osina toisen mokoman :peukku
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Tais läytyä elimenluovuttaja ja ihan naapurista, huomenna luuppaamaan 24v-Sigmaa :driver
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

...muista, että se ei ole laillinen koneswappi....ts. voi tulla konttuurilla ongelmia oikein oikein oikein huonolla tuurilla...
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Miepä luulen että ei taida palioa teknikkoa kiinnostaa -89 Naperossa se että onko kone 150 vai 200 heppainen, luupannee ennemmin ruostehia ;D
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

No näinhän se käytännössä on, muistutanpahan vaan. :)
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

No jo, se oliki 24v DOHC ja juur kurvailin kotio, ei pöllömpi kampe ollenkaan :peukku
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/sigma/5307723
Mittarissa on itseasiassa 223tkm ja jakopää tehty 180tkm kohdalla ;D
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Miten meinasit imu- ja pakosarjat?

Luitko noita linkkejä, jossain oli ainakin jotain mutinaa öljynsuodattimen sijainnista (pitkittäis- vs. poikittaismoottorinen...?)
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Kaikkihan on ratkaistavissa jos kerran takaveto 4G63:nkin sopii 1.2 etuveto Colttiin ja juu tuo Naperon pata joutaa myyden, tänään ip viimeksi käytin sitä kun otin bensat poies paluulinjan kautta, höyry oli kyllä valtava pihassa ;D
Tosin kun tallia ei ole ni joudun tekemään sen tuos pihalla kurottajan avulla kevväämmällä...
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Pari aika hyvää, aihetta sivuavaa linkkiä:

http://www.sigma-galant.com/viewtopic.php?f=24&t=1939

http://6g72rwd.forumcircle.com/index.php

Ylemmässä linkissä on kuvia ja juttua imusarjasta:

As for the inlet manifold, the Pajero manifold will sit very high and your bonnet will not be able to close, however you can mix and match upper and lower manifold from various years as being a V6 it's symmetrical, I'm using a 6G72 MIVEC (in 1996-2000 shape Diamante/Magna) with original lower section of the manifold, combined with GTO/3000GT upper section of the manifold which points the throttlebody in the right location, and you still have access to the filler cap (well on mine anyway, perhaps not on earlier 6G72s):

Kuvassa kaasuläppä osoittaa jakopäätä kohti, vaikka se 3000GT:ssä osoittaa vaihdelaatikkoon. ELI: onko niin onnellisesti, että kutosen ylemmän imusarjan puolikkaan voi vaan simppelisti kääntää ympäri, suhteessa alempaan imusarjan puolikkaaseen siis? Se olisi fisun projektin kannalta varsin kätevää, sanoisin. EDIT: siltähän se äkistään näyttäisi, että sen voi kääntää:

http://6g72rwd.forumcircle.com/viewtopic.php?t=89

Pakosarjathan näppärä poju tekee itse putkesta, ne ei ole isokaan ongelma (samitsulla taisi olla laippojakin tuohon DOHC-koneeseen...?)
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Tuossa on kuitenkin kyse twinturbosta, näyttäisi tuo vapari sopivan kuitenkin ilman joutavia muutoksia kun kerran Naperon konehuoneessa on tilaa, tuliseinää joutunee moukaroimaan että nuo kannet mahtuu, ei liene mahtollista liiemmin pudottaa pataa alaspäin jakolaatikon ja etuaksilan takia...
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Ei kai sitä tuliseinää tarvii leipoa, ei kai ne DOHC-kannet (jotka on kokolailla samat turbossa ja vaparissa) sen taaemmas tule? Leveämmäthän ne on kyllä, mutta kyllä konehuoneessa leveyssuunnassa tilaa on. Imusarjakin näyttää aika samalta vaparin ja turbon välillä.

Mutta jos et käännä imusarjaa, niin silloin tod. näk. joudut leipomaan tuliseinää. Tosin, mitä järkeä, jos imusarjan yläosan pystyy kerran kääntämään? Pienempi homma se imusarjan kääntäminen on, varsinkin jos se kääntyy ihan pulttaamalla...
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

fisu sanoi
Tuossa on kuitenkin kyse twinturbosta, näyttäisi tuo vapari sopivan kuitenkin ilman joutavia muutoksia kun kerran Naperon konehuoneessa on tilaa, tuliseinää joutunee moukaroimaan että nuo kannet mahtuu, ei liene mahtollista liiemmin pudottaa pataa alaspäin jakolaatikon ja etuaksilan takia...

korota koria :D
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

No itseasiassa Naperon vakio venakopat on aikas lähellä tuliseinää jo nyt joten joutunee levittämään sitä syvennystä sivuille, imukannen vois kääntää ympäri jos mahd ettei ylävesiletkulle tarvi tehdä letkuputkijatkoa...
Näyttäisi siltä että pakopuoli ei aiheuta onkelmia sen enempää kuin /6:n vaihto 360:seen Moparin A-bodyssa ;)
Tarttee ottaa kuvia molempien keittiöstä ni saapi sitte kukin havannoida iha ite :p
 
Vs: Pajeron 6G72 antautui viimein, tilalle 24v ??

Ja tietysti kaikkihan on myytävänä jos oikeinpalion on jollakulla intoa virpoa noita yhtehen tai erikseen ;D
Vaihdossa bensa V8 tahi V6 kampe, miel takaveto :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom