Vs: Pajeron hukkaportti...
welpe sanoi
Paljonkohan mahtaa maksaa pajeroon tuo hukkaportin painekello ja sitten tuo imusarjan päällä köllöttävä ylipaineventtiili?
-welpe
Nyt pitäis varmaan jo mennä nukkumaan, mutta kun tuokin olut on hyvvää...
Tuossa olen (uutena pajeristina taas) lueskellut foorumia läpi jotta löytäisin tuohon pikkupiristykseen jonkin moiset selkeet ohjeet. Ja syötön säätö ja lisäys on jo selvinnyt aika hyvin niin ahdon alainen, "kuin tavallinenkin".
Mutta tuo hukkaportin varren säätö...? Tai ylipäänsä missä se koko murkula on? kun tuossa imusarjan päällä on joku mutikka johon tulee sellainen imupillin vahvuinen putki turbolta ja siitä murkulasta menee sitten tanko alas turpon kylkeen missä on sellainen vipumainen "kytkin". Onko tämä mikä ylipaineventtiili vai hukkaportti, vai mikä?
Ja sitten se toinen mistä puhutaan niin missä se on??
Ja onko se se ahdon nostoon tarkoitettu tanko tuo tuossa ylempänä mainittu, vai joku jota en ole vielä etes löytänyt? Kun tuossa ylempänä mainitussa ei kylläkään ole mitään mutteria mistä säätää???
Paras olisi jos joku ottaisi noista kuvan ja merkkais kuvaan selkeästi mikä murkula on mikäkin ja mistä tuo säätö löytyy.
Niin pääsisi ahtopainemittarin asennuksen jälkeen säätelemään myllyä.
Ja toinen vai moneskolie jo kysymys. tohtiiko ahtoihin kajota ollenkaan ilman tuota mittaria? Ja jos ahtoihin ei kajoa, niin kannattaako syöttöihinkään mennä kajoamaan?
t: Ile
EDIT: Ja auto on edelleen 2.gen pitkä pajero 2.5 ahetulla kiisseli myllyllä vuosimallia 92 tai 93