Pajeron hukkaportti...

welpe

Pajero TD IC -89
Liittynyt
20 Huhtikuu 2003
Sijainti
Heinola
Paljonkohan mahtaa maksaa pajeroon tuo hukkaportin painekello ja sitten tuo imusarjan päällä köllöttävä ylipaineventtiili?

-welpe
 
jaa uudet vai? sen hukkaportinkellon kannattaa ostaa kunnollisen jostai varmaan esim. prostreetistä tai mitä niitä nyt on?
 
Vs: Pajeron hukkaportti...

welpe sanoi
Paljonkohan mahtaa maksaa pajeroon tuo hukkaportin painekello ja sitten tuo imusarjan päällä köllöttävä ylipaineventtiili?

-welpe

Nyt pitäis varmaan jo mennä nukkumaan, mutta kun tuokin olut on hyvvää...

Tuossa olen (uutena pajeristina taas) lueskellut foorumia läpi jotta löytäisin tuohon pikkupiristykseen jonkin moiset selkeet ohjeet. Ja syötön säätö ja lisäys on jo selvinnyt aika hyvin niin ahdon alainen, "kuin tavallinenkin".

Mutta tuo hukkaportin varren säätö...? Tai ylipäänsä missä se koko murkula on? kun tuossa imusarjan päällä on joku mutikka johon tulee sellainen imupillin vahvuinen putki turbolta ja siitä murkulasta menee sitten tanko alas turpon kylkeen missä on sellainen vipumainen "kytkin". Onko tämä mikä ylipaineventtiili vai hukkaportti, vai mikä?

Ja sitten se toinen mistä puhutaan niin missä se on??

Ja onko se se ahdon nostoon tarkoitettu tanko tuo tuossa ylempänä mainittu, vai joku jota en ole vielä etes löytänyt? Kun tuossa ylempänä mainitussa ei kylläkään ole mitään mutteria mistä säätää???

Paras olisi jos joku ottaisi noista kuvan ja merkkais kuvaan selkeästi mikä murkula on mikäkin ja mistä tuo säätö löytyy.

Niin pääsisi ahtopainemittarin asennuksen jälkeen säätelemään myllyä.

Ja toinen vai moneskolie jo kysymys. tohtiiko ahtoihin kajota ollenkaan ilman tuota mittaria? Ja jos ahtoihin ei kajoa, niin kannattaako syöttöihinkään mennä kajoamaan?


t: Ile

EDIT: Ja auto on edelleen 2.gen pitkä pajero 2.5 ahetulla kiisseli myllyllä vuosimallia 92 tai 93
 
Vs: Pajeron hukkaportti...

Siittä murikasta (painekello oikealta nimeltään, koska turbon paine ohjaa tuota) sinne turbolle menevä tanko on se mitä pitää lyhentää. joissaki malleissa on säädettävä, joissaki ei. itse irroitin sen painekellon imusarjasta ja laitoin muttereita sinne kiinnitysraudan ja imusarjan väliin ja sitte se painekello takasin. Pikkusen piristy. Eli tämä on juurikin hukkaportin ohjaus

Kyllähän se mittari kannattaa laittaa.. jo oman mukavuuden takiakki. Vaikea ts. mahdoton arvioida paineita ilman sitä ja sitte mennään joko liian vähilla tai liian isoilla paineilla.

Ylipaineventtiili on imusrajassa 4.sylinterin putkessa. Semmonen vähän golfpalloa isompi mokkula.
 
Vs: Pajeron hukkaportti...

Onks kukaan täällä vaikuttava Paheristi hommannu uutta hukkaportinkelloo? Onks niissä a) joku standardikierre b) joku erivaihtoehtonen vahvuus eli teho c) muu mikä? ______________

Eli jos mä meen hukkaportinkellokauppaan ja sanon et "yks hukkaportinkello, kiitos" , ni tuleeks oikee osa vai onks niitä tuhat erilaista, joist 548 EI käy Pajeroon?

Delicassa oon lyhentäny sen aisan ihan kii, ja silti ei niinku oikein ahdot nouse niinku pitäis. Siinä ei pysty niitä prikkoja sinne laittaa, ku siinä on eripäin se kiinnitys. Tai pystyy, mut se kello vaan siirtyy ajosuuntaan nähden oikeelle, ei ylös. ::)

Mikä on se jousiviritys, mistä joskus joku aina vähän puhuu? Eli mihin laitetaan lisäjousi, ja minkälainen?
 
Takaisin
Ylös Bottom