Vs: Pajeron kompuran irroitus
Sen näkee kyllä sieltä konehuoneesta ett pyöriikö sielä se hihnapyörän keskiosa kun vaan tarkasti hyvän valon kanssa katselee.. Jos se lähtee pyörimää kun ilmastoinnin laittaa päälle muttei siltikään nouse paineet järjestelmässä niin vikana saattaa olla hihnapyörän vulkanoinnin hajoaminen, näin ainakin oli pomon autossa josta tänään irrotin sen kompuran..
Kannattaa nyt ainakin ensimmäisenä katsoa ett sielä on oikeet määrät järjestelmässä tavaraa, sinne kun on kahta eri määrää.. Jos takailmastoinnillinen versio niin menee jotain 800gr ja vaan yhdellä ilmastoinnilla niin joku 600gr muistaakseni ( en muista noita määriä varmaksi joten niihin ei kannata luottaa)
Sen kompressorin saa pois kun purkaa sen kuskinpuoleisen akun ja akuntelineen irti, kompressori on kiinni 4 pultilla joista alapuolella olevat on melko hankalat saada pois mutta notkeat ja pienet kädet mahtuu kyllä sinne väliin.. ;D Letkut lähtee melko helposti irti ja ne saa taitettua sivuun pois tieltä, muista laittaa vaikka minigrip pussit teipillä kiinni niihin letkujen päihin ettei järjestelmä ime kosteutta ilmasta ja näin ollen pilaa kuivainta.. Kompressori mahtuu tulemaan sieltä pois yläkautta moottorin ja runkopalkin välistä kun hetken sitä sovittelee ja pyörittelee oikeaan asentoon, edes ohjaustehostimen letkuja ei tarvi irrottaa ollenkaan jollei tahdo sinne lisää tilaa..