Omassa kun oli molemmat kannet halki, niin yläletkusta kun otti sormilla kiinni koneen käydessä, niin sormissa tuntui tasaisin välein, kuinka sen sanoisi, niinkuin "pulssi". Samanlainen kuin ranteestasi kokeilet pulssia. Keskimmäisten sylinterien ollessa puristustahdin yläkuolokohdassa, niin todennäköisesti pukkasi painetta vesitilaan.
Kansien vaihdon jälkeen kun laitoin vettä paisuntasäiliöön, niin yläletku oli edelleen kova. Eli nyt paisuntasäiliö on kuivana, ylävesiletku "löysä" termostaatin auettua, ja vedenpinta vihreä ja samassa tasossa jo reilun vuoden ollut.
Minkä väristä neste on? Jumittaako termostaatti? Miten on lohkon vesikanavien puhtauden laita? Jos on V6, niin todennäköisesti lohkon takaosan kanavat tukossa, jos ei tietoa putsauksen ajankohdasta.
Tyhjennysproput vxxxxmaisessa paikassa pakosarjojen alla takaosassa.
Sinuna laittaisin lisää jäähdytysnestettä jos paisuntasäiliö on kuiva ja ylävesiletku löysä. Viittaa nesteen vähyyteen. Varoittelivat jossan foorumilla ajelusta vähäisillä nesteillä. Saattaa kansivaurio uusiutua. Eikös se jäähdyttäjän korkki määrää sen letkun kovuuden? Ylävesiletku saa olla "kova" kunhan paisariin ei tule kuplia. Paisarin nestepinnan pitäisi "elää" lämpöjen mukaan jos korkki on ok. Kylmänä alempana ja lämpimänä ylempänä. Näin se mulla ainakin toimii (-89 v6).