Pajeron lokilämmitin

paukku89

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2008
On semmonen ihme että -89 Pajeron varusteisiin ei kuulu lokilämmitin.Mistä löytyy se lommi johon em.ihmekapine asennetaan?Onkohan Pajero Afrikan tuontimalli....
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Jos 4D56 kokeinen (2.5 TD /TDIC) niin vasemmassa poskessa startin yläpuolella, öljytikun putkea kun seuraa, niin se menee ko ropun yli.
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Ja on ahtaassa paikassa. Mun pitäis omaani kans vaihtaa :seina
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Ahtaassa paikassa...Niin on.Voisin kirjoittaa melkein romaanin siitä, kun itse tein kyseisen homma, eli laitoin lohkolämmittimen kiinni pajerooni ;D.Vieläkin korvanlehtiä punoittaa kiroustulvasta, vaikka hommasta on jo yli vuosi aikaa :p.
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Niipä.... viikonloppuna vaihdoin itelle... ompa jännä ottaa vanha pois, kun on mittatikun reikä alla ::)
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

JOs ja kun vaihto tai asenustyö alkaa niin lohkon toiselta puolelta löytyy lohkon nestetyhjennysproppu. Ei valu ne nesteet siittä öljytikun reiästä sisälle ku laskee ne ensin pois. Ja jotaki pientä siihen öljytikun reikään tulpaksi niin ei mene roskiakaan. Polttoainesuodattimen jalan irroitus voi kans tuoda vähän lisää tilaa ko. operaatioon. Omaan koneeseeni asensin lämmittimen kun kone oli vielä lattialla. Ei käyny mielessäkään, että se lämmitin vois olla vähän väärässä asennosa ja ottaa siihen suodattimeen kiinni. Väänsin sitä hiukan ja nyt ei toimi ollenkaan. Toki muijan auto seisoo meidän autopaikalla ja en saisi edes omaa autoa roikkaan kotona, joten olen varautunut asiaan. Onneksi. Webasto
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

MVa~1 sanoi
JOs ja kun vaihto tai asenustyö alkaa niin lohkon toiselta puolelta löytyy lohkon nestetyhjennysproppu.
Ahaa..... no eipä sitte tullu pieneen mieleenkään ettiä ko roppua, no nytpähän tietää moista ettiä (missä se muuten tarkalleen on??)
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Mainitse "kolme kovaa" jutuista, jotka EI oo ahtaassa paikassa Pajerossa?

Okei
-syylärin korkki
-vaihekepin nuppi
-varapyärä
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

vasen etupyörä, vasen takapyörä, oikea etupyörä ja yllärinä neljänneksi oikea takapyörä ;D Tosi puheessa aika helppo korjata tuommonenkin kottero. Ei siinä oikeesti ole mikääan AHTAASSA paikassa. Joka paikkaan on tähän mennessä käsi sopinu. 2.Gen 2.8 Pajessa on yksi roppu mihin ei yllä, mutta ei siihen tarvikkaan päästä. Etin nesteen tyhjennysroppua tuommosesta ja aukasin yhen ropun joka se ois voinu olla. Tuliki vaan öljyä ja hermot meinas mennä ennen ku oli roppu takas paikoillaan

Se lohkon tyhjennysroppu on 2,5 TD:ssä vänkärin puolella. Jossain 3. ja 4. pytyn paikkeilla. Ei ole kuin yksi pultin kanta näkyvillä siinä lähistöllä. Tuskin väärää voit avata. On ainakin 1.Gen kivasti turbon takan. Voi olla, että kuuman moottorin kanssa palaa hihat kirjaimellisesti.
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

MVa~1 sanoi
vasen etupyörä, vasen takapyörä, oikea etupyörä ja yllärinä neljänneksi oikea takapyörä ;D Tosi puheessa aika helppo korjata tuommonenkin kottero. Ei siinä oikeesti ole mikääan AHTAASSA paikassa. Joka paikkaan on tähän mennessä käsi sopinu.

minkäs kokoisen kädet sulla on? :)
kyllä mä ainakin löydän tuosta omasta kottosesta paljon sellaisia paikkoja mitä välillä pitää rassata ja mun kädet ei todellakaan mahdu.. eli on ahtaita paikkoja.. tietysti mikään roppu ei ole ahtaassa paikassa mutta muuten niitä paikkoja kyllä on..
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

MVa~1 sanoi
Tosi puheessa aika helppo korjata tuommonenkin kottero. Ei siinä oikeesti ole mikääan AHTAASSA paikassa. Joka paikkaan on tähän mennessä käsi sopinu.

Jahvetti sanoi
minkäs kokoisen kädet sulla on? :)
kyllä mä ainakin löydän tuosta omasta kottosesta paljon sellaisia paikkoja mitä välillä pitää rassata ja mun kädet ei todellakaan mahdu.. eli on ahtaita paikkoja.. tietysti mikään roppu ei ole ahtaassa paikassa mutta muuten niitä paikkoja kyllä on..

En mä ainakaan pääse näillä tämmöisillä räpylöillä oikeen sovi ku syylärin korkille :seina... tosin kun tarpeeks paljon purkaa niin pääsee pahempiinkin paikkoihin käsiks :peukku
picture.php
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Liian lyhyet sormet vaan sulla :) On muuten niinkin yksinkertainen asia, kuin lampunvaihto ainakin kuskin puolelle eteen tehty ahtaaksi.
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

neppi sanoi
Mainitse "kolme kovaa" jutuista, jotka EI oo ahtaassa paikassa Pajerossa?

Okei
-syylärin korkki
-vaihekepin nuppi
-varapyärä

Toi pajeron vararengas saa kyllä täydet pisteet sijainnistaan. Joissakin autoissa se on siä takaluukun pohjan alla ja jos rengas menee tien päällä -----> tyhjennetään ensin KAIKKI työkalut ja muut tavarat pimeessä sinne räntäsateeseen että päästään siihen vararenkaaseen käsiksi ja tunkkiin :seina Sitten taas jossain autoissa se vararengas on siä auton alla ja jos menee rengas tien päällä niin sitten ryömitään parhaat ja puhtaimmat vaatteet päällä märällä ja loskaisella ja paskaisella tiellä pimeessä ja räntäsateessa sinne auton alle toteamaan että ne kiinnityslaitteet on ruostunu jumiin eikä sitä vararengasta saa irti ilman rälläkkää ja kaasupilliä :seina
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Omassani ei pelittäny lohkolämmitin mutta onneksi selvisi johdon vaihdolla. Oli alku pätkä poikki jostain tai pistoke sökö. Kallis metrihinta kaapelilla ku ulkopiuhan kanssa ovh 49 euroa...
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Minkä tyyyppinen kiinnitys teillä on ollut noissa lohkolämmittimissä??
Siis kierteellä vai millä kiinni lohkossa. Oma pitäis vaihtaa, enkä oikeen oo rivarin pihassa vielä nähny
millä tapaa on laitettu...
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Kahta mallia tullu vastaan. Toinen on ihan vaan lyömällä kiinni ja toisessa on mutteri. Tämmöisellä 3 auton otannalla tuo lyöntimallinen on yleisempi ;D kaks kolmesta.
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Mulla taitaa tuossa olla semmonen lyötävä malli toi vanha risa, mutta toi uusi jonka olen ostanu on semmonen missä on se mutterilla kiristettävä ankkuri. Saattaa olla noin ahtaaseen paikkaan helpompi asentaa kuin se lyötävä malli, ei oo tilaa hakata sitä sinne.....
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

Missäs paikassa se lokilämmitin kuuluu olla sitten gen2 2.8:ssä ? Onko millainen homma laittaa ?
 
Vs: Pajeron lokilämmitin

MVa~1 sanoi
Kahta mallia tullu vastaan. Toinen on ihan vaan lyömällä kiinni ja toisessa on mutteri. Tämmöisellä 3 auton otannalla tuo lyöntimallinen on yleisempi ;D kaks kolmesta.

fifty sixty...... vanha oli lyötävä (mallia Kovil) uus tiivisterenkaalla, ja kirittävällä T-kappaleella, Defan tekele..... varsin oli hauska kun hämäävästi kovililla (jota kaiketi ei enää valmisteta) samankaltaiset pyöreet koskettimet kui Defassa (Calixissa on ne lattaliittimet)
 
Takaisin
Ylös Bottom