Pajeron moottorin tehon katoaa ajoittain

esko j

New Member
Liittynyt
24 Helmikuu 2011
Sijainti
Kiiminki
Pajeron moottorin teho katoaa ajoittain kun painaa raskaasti kaasun pohjaan ja samalla syttyy moottorin häiriön merkkilamppu, joka myös sammuu kun löysää kaasun. Pajero -02 3.3 DID. Käytin joku aika sitten delta-autolla, olivat kiristäneet jonkun ahtimen liitoksen. Tietääkö joku raatin henkilöistä, mistä minun pitäisi ruveta itse kiristeleemään vai onko muu syy, esim uusi joku putki? Justiinsa tein kuusi päivää jarruremonttia ja alkaa kypsyttää koko pajero.
Polttoainekkin on alkanut haisemaan, joten sielläkin on jotain vuodon häikkää.
 
Vs: Pajeron moottorin tehon katoaa ajoittain

esko j sanoi
Pajeron moottorin teho katoaa ajoittain kun painaa raskaasti kaasun pohjaan ja samalla syttyy moottorin häiriön merkkilamppu, joka myös sammuu kun löysää kaasun. Pajero -02 3.3 DID. Käytin joku aika sitten delta-autolla, olivat kiristäneet jonkun ahtimen liitoksen. Tietääkö joku raatin henkilöistä, mistä minun pitäisi ruveta itse kiristeleemään vai onko muu syy, esim uusi joku putki? Justiinsa tein kuusi päivää jarruremonttia ja alkaa kypsyttää koko pajero.
Polttoainekkin on alkanut haisemaan, joten sielläkin on jotain vuodon häikkää.

No tämä menee ihan mutu pohjalta, mutta olisko polttoaine vuoto jossakin? Esim. polttoaineputkissa ja eikä tällöin saa riittävästi soppaa täyskaasullakaan.

Sitten yliahtaminen on mahdollista, onko tossa muuttuva siipinen ahdin?

t: Ilkka H

PS ja OT: Möin juuri oman pajeroni ja päätin, että on ensimmäinen ja viimene japanilaisvalmisteinen auto minulle. Juurikin tästä syystä, että aina, aina pitää olla jotain korjaamassa... :) (eikä herneitä nenään)
 
Vs: Pajeron moottorin tehon katoaa ajoittain

Usko pois, se on sama juttu kaikissa vanhoissa maastureissa. :)

Varsinkin 2000 luvun malleissa, tekniikka on niin monimutkaistunut aiemmasta. Pajero ei ole millään tavalla poikkeus tämän vuosituhannen maasturien kirjossa.
 
Vs: Pajeron moottorin tehon katoaa ajoittain

No mulla oli just samat oireet. Johtui yliahtamisesta ja syy löytyi hukkaportista. Korjaantui herkistelyllä. Korjaamon setä oli sitämieltä, että pitäis revitellä useemmin, jotta osat liikkuis, eikä näinollen jumiutuisi ajanoloon.
 
Takaisin
Ylös Bottom