Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

HiluxMan

Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2005
Sijainti
Petäjävesi
Jostain syystä Mitsun liike eikä maahantuoja ENÄÄ toimita Pajeroon 2.8 TD raitisilmasuodattimia. Kehottivat kysymään tarvikeliikkeistä. Parista kysyin, ei luettelot tunne.
Motonetissä on malli 19-2025, minne se laitetaan, osaisiko joku kertoa?
Tai tietääkö kukaan mistä kannattaa (Jyväskylän seutuvilla) kysellä?

Jotain vinkkiä????
 
Tämä selvisi pienellä surffauksella: Mann&Hummel ilmeisesti tekee tuollaista suodatinta. Maahantuojana Suomessa heidän tuotteilleen toimii Örum Oy, jospa maahantuoja osaisi kertoa mistä kysyisen filtterin saisi ostetuksi:

Örym Oy
Läntinen teollisuuskatu 2
02920 ESPOO
vaihde 010 569 41
info@orum.fi

Valmistajan sivut: http://www.mann-hummel.com/mannfilter/

(tuolta online-catalogista olin löytävinäni kelpoisen suodattimen)

Edit: Valmistajan sivuilla oli asennuskuvatkin, mutta varustettuna uudemman korimallin kuvilla. Tarjosivat näemmä samaa suodatinta ainakin 1994 - 2000 Pajeroon, Sporttiin ja 2000 - 2006 Pajeroon, eli jonkinlainen lähdekriittisyys lienee paikallaan... Voihan toki olla, että suodatin on tosiaan sama noissa kaikissa.
 
Jos ei muualta löydy niin minä voin toimittaa sellaisia suodattimia muutaman kappaleen. Sain äsken varmistettua saatavuuden.
 
kerroppas hiluximies mistä löysit tommoisen suodattimen 2.8 pajerosta. Ei löydy hanskalokerikon alta eikä päältä  ;) (pitäsköhän hommata lasit)
 
HiluxMan sanoi
Jostain syystä Mitsun liike eikä maahantuoja ENÄÄ toimita Pajeroon 2.8 TD raitisilmasuodattimia. Kehottivat kysymään tarvikeliikkeistä. Parista kysyin, ei luettelot tunne.
Motonetissä on malli 19-2025, minne se laitetaan, osaisiko joku kertoa?
Tai tietääkö kukaan mistä kannattaa (Jyväskylän seutuvilla) kysellä?

Jotain vinkkiä????

Samaa kuulin ittekkin kun viikko sitten käytin tuota pajeroa huollossa. Antoivat ostaa onneksi 3kpl varastoon :peukku niin ei tarvitte heti alkaa ettiä kun seuraavan kerran tarvittee.
 
En minä tiedä missä se on, ehkä 2800TDIC osaa kertoa?
Itseasiassa sinne hanskalokeron taakse olen kurkistellut, mutten kyllä minäkään sieltä hokannut. Mutta jossainhan sen paikka on oltava, jos kerran sellainen on ostettavissa.
 
Lisää ihmettelyä suodattimesta. Autossani on siis ilmastointi. Yksi Mitsun huolto sanoi, että 1998 malliin (ja vastaavat) ILMASTOINNILLA ei ole saatavana suodatinta koska se menisi ilmastointiyksikön kohdalle sinne hanskalokeron taakse.

Lisäksi sanoivat, että ilmastointilaitteen ominaisuuksiin kuuluu eräänlainen "polttokenno", joka hävittää epäpuhtauksia, partikkeleita. Liekö samantapainen kuin omakotitalon ilmanvaihtimen sähkösuodin?

2800TDIC: onko autossasi ilmastointi? Voitko kertoa suodattimen valmistajan ja mallinumeron kaiken varalta?
Ja sen suodattimen sijainnin autossasi?
 
Onko hiluximies tai muut saaneet valaistusta asiaan. Ainaski tarvikkeena on saatavana ns.aktiivihiili "pusseja". Merkkiliikkeen räjäytyskuvissakaan ei vaan ole tietoa missä tuollaiselle olisi paikka??? :nykii
 
No maahantuojan mukaan tuohon minun malliin ei oikein ole paikkaa mihin sen suotimen laittaisi. Itsekin tutkin paikkoja ja heikolta näyttää. Eli ajellaan ilman suodatinta, eipähän mene tukkoon paitsi vaimon nenä.

Ja tuo Örumin suodatin ei ole tarkoitettu tähän malliin vaan uudempiin vai oliko se vanhempiin, sitä ei kuitenkaan ole.
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

Olen koettanut etsiskellä sitä suodatinta hanskalokeron takaa, mutta eipä siellä näytä ainakaan päällisin puolin olevan mitään paikkaa mihin sen asentaisi. Autossani on ilmastointi.
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

Ei ole tähän malliin raitisilmasuodatinta, vaikka tuossa jossain vaiheessa siltä näyttikin.
Ei siellä tosiaan ole sen näköistä paikkaakaan minne sen voisi laittaa.
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

Minulla olis pari kpl JOHONKIN -91 uudempiin Pajeroihin tarkoitettuja raitisilmasuodattimia myytävänä,en tiedä yhtään sen
tarkemmin mihin malleihin sopivat,sellaisia "puolikasta maitopurkkia hieman suurempia",suorakaiteen mallisia...?
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

Kuva kertoisi tietysti paljon tai mitat. Onko siinä joku tyyppi pakettiin laitettu? Valmistaja? Kiinnostaa yhä tutkia asiaa.
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

Tuossa eilen tuli käytyä tonkimassa tuota 98 2.8 TDIC:tä enkä sieltä suodatinta löytänyt. Pitänee taas tänään tutkia asiaa.

Ei tuo korjausopas ainakaan puhu asiasta mitään.

Tarvitsisin kyllä jonkin suodattimen autooni.
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

Tässä on nyt teille jotain valaistusta suodatinasiaan,kuva ja asennuskuva niistä mitä minulta löytyy pari kappaletta,en tiedä
onko sitten raitisilmasuodatin vai "aktiivihiilipussi" mistä joku mainitsi,tuollaisia tonttulakkeja kuitenkin... Hanskalokeron taakse
muovitötteröön ovat kuvan mukaan tarkoitettu,eiköhän vastaava paikka löydy melkein autosta kuin autosta...!? En tiedä saako
noita tai vastaavia enää,enkä hinnoista mitään,mutta on mitä on niin kahdelle onnelliselle? ainakin voisin myydä 20€/kpl+posti,
toivon mukaan ei mene paljoa yli kaupan hintojen...!? :) Jos joku haluaa,niin vaikka privaviestiä tulemaan...? :)
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

Minulla on sellainen kutina, että tuo menee ilmastoimattomaan malliin. Tuo muovitötterö, jonka sisään pussi survotaan, on ilmastoidussa mallissa korvattu sillä, evaporator mikä tämä on suomeksi, tuolla hässäkällä kuitenkin. Korjatkaa jos olen väärässä.
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

Eipä löydy tuollaiselle sukalle tilaa minunkaan autosta (2800+ilm.). Hilux Man:ille: tuleeko kesällä auton sisälle paljonkin pölyä, vai toimiiko se sähköpuhdistin ihan oikeasti ? Luulisi senkin tarvitsevan puhdistusta, mutta paketti on tehty kyllä aika hankalaksi purkaa, joten saa minun puolestani olla, ellei jollakin ole jotain kikkaa hihassa !
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

narskis sanoi
Eipä löydy tuollaiselle sukalle tilaa minunkaan autosta (2800+ilm.). Hilux Man:ille: tuleeko kesällä auton sisälle paljonkin pölyä, vai toimiiko se sähköpuhdistin ihan oikeasti ? Luulisi senkin tarvitsevan puhdistusta, mutta paketti on tehty kyllä aika hankalaksi purkaa, joten saa minun puolestani olla, ellei jollakin ole jotain kikkaa hihassa !
Ei sitä pölyä mitenkään erityisen paljoa tule. Sehän riippuu paljon millaisissa oloissa ajelee, kaiketi.

Ööh, mikä sähköpuhdistin? Pitäiskö siellä olla joku samantapainen kuin meidän talon lämmön talteenottosysteemissä, siellä on sähkösuodin johon ainakin hyttyset jää. Semmoisia lankoja joissa jännitettä.
 
Vs: Pajeroon raitisilmasuodatin, mistä? Eikö kukaan?

Hilux Man, Sähköpuhdistin: lainasin sitä sanaa sinun kirjoituksesta tuolta ylempää,

"Lisäksi sanoivat, että ilmastointilaitteen ominaisuuksiin kuuluu eräänlainen "polttokenno", joka hävittää epäpuhtauksia, partikkeleita. Liekö samantapainen kuin omakotitalon ilmanvaihtimen sähkösuodin"
 
Takaisin
Ylös Bottom