J
jaska74
Guest
onko kukaan kokeillut käytännössä kuinka helppoa/vaikeaa -88 pitkästä pajerosta on rekisteröidä pakettiauto???
sattui silmään tämän päivän hesarissa:
Isosta farmariautosta ja maasturista voi saada pakettiauton jopa ilman muutoksia. Dieselkäyttöisissä autoissa voi näin säästää huomattavia summia käyttövoima- eli dieselverossa, keskiviikon Aamulehti kirjoittaa.
Isomman luokan farmarin rekisteröinti pakettiautoksi tuo yli 450 euron vuotuiset säästöt dieselverossa. Maastureissa etu voi olla jopa 700 euroa. Lisäksi yrittäjä voi saada palautuksena auton arvonlisäveron.
Haittapuolena pakettiautoksi rekisteröinnissä on se, että suurin sallittu nopeus on 100 kilometriä tunnissa. Sakot ylinopeudesta ovat myös suuremmat kuin teknisesti samalla henkilöautolla ajettaessa.
Oikeus rekisteröidä ajoneuvo pakettiautoksi riippuu auton mallista. Jos kantavuus eli kokonaispainon ja omapainon erotus on tarpeeksi suuri, ei autosta tarvitse poistaa edes takapenkkejä.
STT
sattui silmään tämän päivän hesarissa:
Isosta farmariautosta ja maasturista voi saada pakettiauton jopa ilman muutoksia. Dieselkäyttöisissä autoissa voi näin säästää huomattavia summia käyttövoima- eli dieselverossa, keskiviikon Aamulehti kirjoittaa.
Isomman luokan farmarin rekisteröinti pakettiautoksi tuo yli 450 euron vuotuiset säästöt dieselverossa. Maastureissa etu voi olla jopa 700 euroa. Lisäksi yrittäjä voi saada palautuksena auton arvonlisäveron.
Haittapuolena pakettiautoksi rekisteröinnissä on se, että suurin sallittu nopeus on 100 kilometriä tunnissa. Sakot ylinopeudesta ovat myös suuremmat kuin teknisesti samalla henkilöautolla ajettaessa.
Oikeus rekisteröidä ajoneuvo pakettiautoksi riippuu auton mallista. Jos kantavuus eli kokonaispainon ja omapainon erotus on tarpeeksi suuri, ei autosta tarvitse poistaa edes takapenkkejä.
STT