Pakokaasuarvot pielessä GDI Carismassa

partsi

New Member
Liittynyt
17 Lokakuu 2009
Sijainti
Joensuu
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI -98

Käytin kyseistä autoa katsastuksessa ja HC arvo on koholla tarkemmin sanottuna >175.
Myös CO2 arvo on siinä ja rajalla mutta katsari oli sitä mieltä että se kyllä asettuu kunhan saa vain tuon HC arvon kohdalleen.
Olisko jotain yleispätevää konstia tai kellään jotain tietoa mikä voisi olla kyseisessä koneessa tämä ns. kompastuskivi, josta tuo HC arvon korkeus johtuu?

Kiitos jo etukäteen.
 
Vs: Pakokaasuarvot pielessä GDI Carismassa

CO arvo ei CO2, jälkimmäisellä ei ole merkitystä (katsastuksessa).

CO ja HC koholla -> seos liian rikas ja/tai katalysaattori ei toimi.
 
Vs: Pakokaasuarvot pielessä GDI Carismassa

jcarlson sanoi
CO arvo ei CO2, jälkimmäisellä ei ole merkitystä (katsastuksessa).

CO ja HC koholla -> seos liian rikas ja/tai katalysaattori ei toimi.
Mitäs konsteja on tuota seos suhdetta saada vähän laihemmaksi?
 
Vs: Pakokaasuarvot pielessä GDI Carismassa

ECU säätää seossuhteen automaattisesti joten jossakin ruiskun komponentissa on vikaa jos se ei onnistu.

Mutta paljonko se CO arvo oli? Jos liki 1,0% niin seos on kunnossa (stoikiometrinen seos tuottaa "raakana" 1% CO, 100-200 HC riippuen moottorista) mutta katalysaattori ei toimi.

Jos pakokaasu haisee rikiltä tai bensalta, niin seos on todella paksulla ja katti puhdistaa sen minkä kykenee. Jos taas haisee kitkerältä niin seos OK mutta katti pimeänä.
 
Takaisin
Ylös Bottom