Paljonko maksaa noin suunnilleen keskimäärin venttilin ohjurikumien vaihto

Mightylizard

Grandis 2,4 invite -04
Liittynyt
13 Huhtikuu 2005
Sijainti
Kärkölä
Kun ei jaksais ite enää tekee ilman erikoistyökaluja(kauhee työ) pari kertaa lanceriin tehny. Kunnon työkaluillahan tuo sujuu nätisti koko konetta purkamatta. Alkaa tuo öljyn katku tympimään.
 
en tiiä vaikuttaako venttiilimäärä... mutta mulla maksoin noin. 600e josta melkein 350e oli töitä.... mutta tulihan siihen uus jakohinha ja kiristimet.. mutta niin yleensä kun tommosta remonttia tekee. :D
 
600 euroa :eek: :eek: Itse kumithan maksavat n.1,35e kappale!
Kaverin kanssa kahdestaan työ sujuu aivan hyvin ilman erikoistyökalujakin, ainoastaan tarvitaan jokin jolla saa sylinteriin painetta... Itse tein sellasen putkenpätkästä, vanhasta tulpasta ja paineletkun pikaliittimestä. Työ sujuu niin että toinen painaa vaikka kahdella isolla ruuvimeisselillä venttiilin jousilautasen alas ja toinen noukkii magneettipäisellä meisselillä kiilat pois ja asennus päinvastoin. Kokemusta on tosin vain mitsun 8- ja toyotan 12-venttiilisistä, dohc koneista en tiedä.
Ja jos joku rupee vaihtamaan niitä niin kannattaa tukkia kannesta alas johtavat öljykanavat ;D
 
mulle makso 90' 8valve galantin koneeseen orginellit kumit+ventiilikopan tiiviste ja vaihto työ 120e yhteensä
 
ja siis mulla täydellinen venttiiliremontti, siksi siis hinta noin korkea (pahoittelen sekaannusta) :D
 
Takaisin
Ylös Bottom