Eli paljonko maksoit/sait evostasi Suomessa ostaessasi tai myydessäsi sen? Tähän topiciin siis vain Suomen kilvissä olevien evojen toteutuneita kauppahintoja ja keskustelua niistä. (Ei siis tax free -hintoja + veroja + aloituskuluja tms).
Kirjoita oleellisimmat hintaan vaikuttavat tiedot autosta ja lopullinen kauppahinta.
Aloitetaan Evo3:sta, jonka möin äskettäin:
Vm 1995
100500 km
siisti sisältä ja ulkoa (Suomeen saapuessa 2 v sitten oli lähes uudenveroinen)
hopeanharmaa metalliväri
Kampiakselin päittäisvälys mitattu ST Motorsilla (oli tehtaan suositusrajoissa n. 7 tkm sitten)
Yhdet renkaat hyväkuntoisilla orkkisvanteilla. Kulutuspintaa renkaissa n. 3 mm
rekisteröity 4-paikkaiseksi
3-tuuman putkisto
lohkolämmitin + sisäpistoke
Finikor-ruostesuojattu
Cobra-hälytin kauko-ohjattavalla keskuslukituksella
Jakohihna + kaikki öljyt vaihdettu 14 tkm ja 2 v sitten
Ahtopaineensäädin +bensanpaineen+säädin+Walbro255lph+dynosäädetty Suomessa 0,9 bar paineille, jolla irtosi vajaat 280 hv ja 355 Nm
Kaikki toimenpiteet teetetty ammattilaisilla pl. ilmansuodattimen vaihto, jonka tein itse
Kauppahinta oli käteisellä 8900 euroa
Vaihdossa tarjottiin kaikenlaista toivotonta mm. päittäin vaihtoa 300 tkm ajettua Carlos Sainz Celicaan ja 250 tkm ajettuun 150 hv Gti Golfiin yms. Auto oli Nettiautossa myynnissä kahteen kertaan. Yhteensä n. 5-6 viikkoa.
Mielestäni ostaja sai hyvän auton edullisesti, koska vastaava auto vastaavilla investoinneilla tulisi selvästi kalliimmaksi. Toisaalta mielestäni autosta olisi ollut epätodennäköistä saada oleellisesti korkeampaa hintaa, koska esim. evo neloset ovat hinnaltaan aika lähellä.
Uskonkin, että n. 9000 euroa on vastaavan evo 3:n oikea hinta, jolla löytyy käteisostaja enkä olisi tuon alle autoa myynytkään. Vastaavasti uskon, että 150 tkm ajetusta kolmosesta on epätodennäköistä saada 9:llä alkavaa hintaa ainakaan ilman vaihtoauton ottamista ellei auto ole poikkeuksellisen hyvin rakennettu tms.
Kirjoita oleellisimmat hintaan vaikuttavat tiedot autosta ja lopullinen kauppahinta.
Aloitetaan Evo3:sta, jonka möin äskettäin:
Vm 1995
100500 km
siisti sisältä ja ulkoa (Suomeen saapuessa 2 v sitten oli lähes uudenveroinen)
hopeanharmaa metalliväri
Kampiakselin päittäisvälys mitattu ST Motorsilla (oli tehtaan suositusrajoissa n. 7 tkm sitten)
Yhdet renkaat hyväkuntoisilla orkkisvanteilla. Kulutuspintaa renkaissa n. 3 mm
rekisteröity 4-paikkaiseksi
3-tuuman putkisto
lohkolämmitin + sisäpistoke
Finikor-ruostesuojattu
Cobra-hälytin kauko-ohjattavalla keskuslukituksella
Jakohihna + kaikki öljyt vaihdettu 14 tkm ja 2 v sitten
Ahtopaineensäädin +bensanpaineen+säädin+Walbro255lph+dynosäädetty Suomessa 0,9 bar paineille, jolla irtosi vajaat 280 hv ja 355 Nm
Kaikki toimenpiteet teetetty ammattilaisilla pl. ilmansuodattimen vaihto, jonka tein itse
Kauppahinta oli käteisellä 8900 euroa
Vaihdossa tarjottiin kaikenlaista toivotonta mm. päittäin vaihtoa 300 tkm ajettua Carlos Sainz Celicaan ja 250 tkm ajettuun 150 hv Gti Golfiin yms. Auto oli Nettiautossa myynnissä kahteen kertaan. Yhteensä n. 5-6 viikkoa.
Mielestäni ostaja sai hyvän auton edullisesti, koska vastaava auto vastaavilla investoinneilla tulisi selvästi kalliimmaksi. Toisaalta mielestäni autosta olisi ollut epätodennäköistä saada oleellisesti korkeampaa hintaa, koska esim. evo neloset ovat hinnaltaan aika lähellä.
Uskonkin, että n. 9000 euroa on vastaavan evo 3:n oikea hinta, jolla löytyy käteisostaja enkä olisi tuon alle autoa myynytkään. Vastaavasti uskon, että 150 tkm ajetusta kolmosesta on epätodennäköistä saada 9:llä alkavaa hintaa ainakaan ilman vaihtoauton ottamista ellei auto ole poikkeuksellisen hyvin rakennettu tms.