paukku vr neloseen

L

leppis

Guest
onko kukaan perehtynyt paukku systeemiin?
miten se tarkalleen ottaen toimii?
onko mahdollinen tehdä vr4 galanttiin ilman suuria muutoksia?
 
Sillä saa ainakin rikottua nopeammin turbon ja pakosarjan   ;D. Kun kytkin painetaan pohjaan tai jarrutetaan pakosarjaan tulee pakkosyöttönä palaen polttoainetta joka "räjäyttää" turbon pyörimään eikä viiveitä käytännössä ole. Järjestelmä on loppujen lopuksi monimutkainen kaikkine osineen vaikka kuulostaakin yksinkertaiselta.
 
se on totta.
mutta kun tahtoo silti sellasen.
perus idea sinällään tuttu.
lähinnä se on hakusessa että mikä sitä ohjaa ja
miten se ois toteutettavissa järki hintaan ilman
esim hestek.ohjausta
esim.pystyykö ralliartin boksia muokkaamaan?
 
Saathan sinä "köyhän" mutta toimivan systeemin, kun asennat kaksi kierrosrajoitinta, joita ohjaat esim. rattiin asennetulla napilla, toinen rajoitin säädetty n. 4000 kierrokseen ja toinen sitten yläpään kierroksiin. Nappi pohjassa ja kaasu pohjassa kierroksen päkyttää siinä 4000 kohdassa ja alkaa paukkua! Kunhan on pöntöt läpikuultavaa mallia ;).

Kunhan saan kiinni yhden kaverin, se on töissä rallirent europessa mitsujen parissa tekniikan ihmelapsena aamusta iltaan niin pitää kysyä mitä "systeemejä" sillä on jäänyt käteen jne.
Se vain kulkee maailmalla liiankin tiuhaan tahtiin niin ei sitä helppo ole kiinni saada.
 
sieltä varmaankin löytyy tietoa joo.toivottavasti
saat hepun kiinni.
pakoputki on kyllä kokolailla vapaasti puhiseva,
ja varmaan seuraavaksi otan loputkin änkkärit pois
menee niin lähelle maata,että tuppaa aina osumaan
johonkin.repii irti vielä joku kerta turbon ja pakosarjan.
 
Joo, kun ittelläni oli tohon autooni suunnitteilla aikoinaan myös toi paukkusysteemi ja iso kuorma-auton intercooleri, kyseinen henkilö tyrmäsi ajatukseni heti.

Ensinnäkin piti kuorma-auton cooleria kaukana tehostaan henkilöauton kooltaan paljon pienempään mutta laadukkaaseen verrattaessa, ei tullunna sitten laitettua semmoista cooleria. Sit paukkusysteemistä puhuttaessa se heitti mut melkein pellolle, vaarallinen systeemi siviiliin jne.
 
meikäläisen kikotin ei oo pelkkä siviili muutaman sprintin
oon käyny ajelemassa ja harjotus ek:ta yms.
mikä cooleri sulla on?näytää aika isolta entä mr.ahtop.
onko se kuormaautosta.
 
Itte väsätty ja hitsattu "irto-osista". Olin tosi tyytyväinen sen vaikutukseen kun hintakin oli 0,00 euroa  ;D . Tosiaan niin ulkona oli n.15-17 astetta lämpöä, 1 bar ahtoa niin coolerilta tulleen ilman lämpö oli n. 40 astetta kaasuläpän tienoilla. Esim. Rallirent Europen yhden evo kuuden ahtolämmöt ovat n.33 astetta maksimissaan suunnilleen samoissa olosuhteissa, kylläkin isommilla ahdoilla mutta kyllä olen tyytyväinen tuohon 40 asteeseen ja täysin.
 
millä sä oot mitattu sen ahtoilman lämmön?
täytys varmaan mitata omasta että onko mitään
järkee vaihtaa isompaa cooleria.
nyt kiinni se vr4 alkup. kenno n.40 x 20 x 7+päädyt
kyllä se varmaan viileemmällä kelillä pelaa mut kesä
kuumalla ei.
kuinka paljon vaikuttaa ahtoilman lämpö tehoon.
onko mitään raakaa arviota esim.1aste/hv.
asiasta kukkaruukkuun.autto muute tosi paljon
moottorin lämpöihin,kun laitoin konepeltiin sen
evo 6 möykyn ilma kiertää varmaan aika paljon paremmin.tekis vielä mieli virittää joku sydeemi ilman-
putsarille jotta se sais kunnolla ilmaa konehuoneen
ulkopuolelta.ideoita?
 
Onko se sun VR4 valkoinen? Jos on niin olitko katsomassa Roissa rallia. Sain muuten vaihdettua kahden kesken Järvilehdon ja Häkkisen kanssa ajatuksia, nehän oli tavallisia ihmisiä!!! Olihan se hauska kun Häkkinen oli Mitsussaan ikkuna auki, eikä muita lähettyvillä niin pakkohan se oli mennä "kehumaan" sen ajosuorituksia ;D. Ei sentään, hyvässä hengessä juteltiin kuten Järvilehdonkin kanssa.
Eli en mennyt ikkunalle roikkumaan ja "a..a..an...anna NIMMARI PLIIIS!", oli varmaan yllättynyt kun puhuin kansankieltä enkä julkkispuhuttelu-kliseitä.
 
eipä oo valkonen.oli ennen keltanen nykyään semmonen tumman harmaa.
auton ostin kyllä oulusta n.3vuotta sitten.
että oot ehkä sen sielä päin voinu nähä.
mä oon yrittäny saa jj lehtoa kiinni ku mulla
on sen vanha kilpuri(ff 1600) jotta sais vähä tietoa
et mitä se on sillä ajanu yms. ja vanhoi kuvia et vois
maalata samoihin väreihin.
 
Joo ei antanu kännykkänsä numeroa heti kättelyssä ainakaan  ;D. Paitsi saat kai sen kiinni sähköpostilla? Jonkun tiimin kautta??
 
Moro, lueskelin teijän juttuja tossa, kun kiinnosti kans noi paukku zydeemi..
Nojoo en oo harkinnu laittaa sellast mut kuiteski.

Puhuitte niist välkkärin tehoist ni täs ois tällänen suuntaa antava kaava.

Hieman pohjustusta sille välkkärille, eli eka lasketaa tehon nousu ahtimen kanssa

Pahd/Pnorm= nv*Rp*T1/T2 , jossa nv virtauksen hyötysuhde, Rp ahtimen paine suhde(P2/P1) ja T-kirjaimet lämpötiloi ja P on tietty teho.

Kun T1=293kelvinii (eli 20celsiust + 273kelvinii)
T2=T1(P2/P1)^0,4/1,4 (tota potenssii on turha rupee selittää, no haju!)
293(2bar/1bar)^0,4/1,4=357,17k, eli ilma lämpes ahtamisen seurauksen 64astetta.

ylempää kaavaan sijoitettuna 0,95*2*293/357=1,559, jolloin 55,9% lisätehoo.
Jos pistetää se välkkäri sinne, ja ilma laskee vaik –40c astetta,
0,95*2*293/317=1,756, jolloin 75,6% lisätehoo.
Eli siis tosi paljo vaikuttaa suhteellisesti, vaik ilma kaasuläpäl ois viel toi +47c astetta.

Joo ja siit Lehdost, oli ollu keskiviikkon Stadis Teatteris(rafla), muija oli sit jostain syyst eksyny samaa porukkaan ??? Olivat kuulemma viel aamu yöst seisseet päällään jossai jatkoil.. Joo nii ne näyttää julkkiksetki juhlivan :D
 
eli jos autossa on ilman ahdinta 100hv

ni siinä on ahdettuna 155.9hv

ja coolerin kanssa joka tiputtaa 40 astetta ahtoilman
lämpöö 175.6hv eli teho kasvo n20hv viileämmän ahtoilman ansiosta???

ymmärsinkö oikein????
ja jos lähtö teho ois 200hv
ni teho ahtamalla n.311hv ja coolerilla351hv ???
 
Haudi.
Joo-o joskus ite kans suunnittelin ks. paukkusys-
teemin puuhamista, mut kaikki asiat ottaen huo-
mioon niin oikeesti, EI kandee lähtee orggis ecu:n
rinnalle puuhaan sitä. Tulee just kaikkee muuta
brobleemaa niinku ihan"reppukaupalla" ohessa.
Mielestäni jos semmoisen haluaa niin vaihtoehdot
on käytännössä just toi edm. Hestec tai Motec ym.
vastaava motin ohj.järjestemä missä tulee sitten
mukana myös tätä usein niin kaivattua ennakon/
pa-puolen muokkausmahdollisuutta. Henk.koht.
suosittelen unohtaa kaikki "viritykset" ja kerää
vähän pidemmän aikaa vaik rahaa, et saa var-
masti toimivan/muokattavan järjestelmän.
t:Arska
 
no diin ite oon kans vähän suunnitellu mites sais ton turbon pyöriin vaihdettaessa, työn alla on semmoinen modifointi kokeilu mielessä et otetaan egr-venttiili irti imusarjasta tukitaan toinen reikä joka menee imusarjaan toiseen reikään tulee putki-nippa siitähän on suora yhteys pakosarjalle,ykssuunta-venttiili väliin ja siitä letku pop-off venttiilille ja sit kun vaihtaessa kaasu-läppä sulkeutuu niin pop-off venttiilihän päästää paineet pihalle jolloin ne paineet menisivät ton venttiilin kautta pakosarjaan ja pyörittäisiväy turboa vielä kauemmin"toivottavasti" ;D...eiköhän asia kohta selviä...tietty tollanen oikee paukku systeemi kunnon moottorinohjaus järjestelmällä olis parempi,mut kokeillaan...
 
Hmmm..? eihän se varmaan haitaksi oo vaik sieltä
egr-kanavan kautta vähä lisäpainetta vaihtohetkellä
sinne turbiinille menis.
Mä oon nähny jossain "jenkki vr4" sivuilla tosta, et
ne olis puuhaillu ton kans mut miten se todellinen
hyöty sit on oikeessa elämässä niin...? Mut kokeile
sä niin sillähän siitä päästään ;)
 
Leppikselle, Prodriven insinöörit antoivat "keskiarvon" että 1 aste viileempi ahtoilma on 1 hv. Olen mitannut ahtoilman yleismittarillani, jossa on mm. lämpötilanmittaus. Ohut piuha kumiputken ja alumiiniputken välistä. Piuhan päässä mittaus, joka antoi mittarille sitten lämpöarvot.
 
mr.ahtop.lle mä joskus kokeilin ottaa pop off ventiilin silleen irti että se ei päästä paineita takas imu puolelle
vaan taivaan tuuliin.auto ei oikeen pelannu.se oli vissiin
laskenu sen ilman jo moottoriin menneeksi ja kävi aina
hetken tosi rikkaalla tai jotain.et luulis tossa käyvän samalla tavalla jos se päästää paineet pakosarjaan
eikä imupuolelle.
täytyy virittää sellanen lämpömittari ja kokeilla.
meinaan 1hv/1aste on aika paljon.suht halpaa viritystä
jos saa lämmön tippumaan vaikka 20 astetta.
onx muilla turbo ukoilla ollu ongelmii lämpöjen kanssa,
kovalla kuormituksella esim.rata ajossa?siis moottorin lämpöjen.
onko kukaan
viritelly vesiruiskua cooleriin auttaako mitään?oliko jossain evossa vakiona?
 
jaa,mulla ainaskin pop-off venttiili päästää koko ajan ilmat kartanolle eikä kierrätä sitä takas imupuolelle,ei oo mitään ongelmii..ei se voi siihen käyntiin vaikuttaa koska se aukee vasta kun kaasuläppä menee kiinni ja ecu menee samalla tyhjäkäynti tilaan kun ilmamäärämittari saa tiedon kaasuläpän asentotunnistimelta..ilmeisesti sun venttiili on vuotanu tai jotain...
 
Mulla oli vesiruisku aikoinaan coolerille, mutta oli niin yhtä tyhjän kanssa että ei mitään rajaa. Mutta tämä onkin vain minun mielipiteeni :).
 
jaa,mulla ainaskin pop-off venttiili päästää koko ajan ilmat kartanolle eikä kierrätä sitä takas imupuolelle,ei oo mitään ongelmii..ei se voi siihen käyntiin vaikuttaa koska se aukee vasta kun kaasuläppä menee kiinni ja ecu menee samalla tyhjäkäynti tilaan kun ilmamäärämittari saa tiedon kaasuläpän asentotunnistimelta..ilmeisesti sun venttiili on vuotanu tai jotain...

Moi.
Mites oliks sulla ton gti dyn-vaparin boxi siinä??
Se ero voi tulla nyt leppiksellä ja mulla siinä kohtaa
jos päästää pop-off:lta suoraan pihalle..? Mul on
ainakin vr4:n boxi mites leppis?
Subbe äijät joskus valitti kans siitä, että ei futannut
kunnolla se ulkoilmaan päästö.
t:Arska
 
Tosta vesiruiskusta senverran, et kaverin 380hv
bemarissa vesiruiskun poisottaminen dynotilan-
teessa=8hv menetys(siis ulkoisen). Et aika snadi
hyöty. No dynohuone oli kyl kohtuu lämminkin..?
No sit tää vesiruiskutus suoraan imusarjaan siinä
tuleekin sit hyötyä aikas p******sti, mut se on
sit eriasia. ;)
t:Arska
 
Nii siit kaavast viel et se o suuntaa antava.. En tiiä kuin tarkkaa se pitää paikkansa, mut teoriassa ilman jäähtminen vaikuttaa sen verran.
Sen jakajan 1.4 tarkoittaa adiabaattista tilannetta jolloin ei tapahdu lämpöhukkaa, kait? Siis jos oikein muistan, eli toi potenssi tietty pienenee tehojen ja lämpöhukan kasvaessa, kait.. Eli turha kaava=) ?

Arskalle viel jos luet ni, tavataan täs joku ilta sun töiden jälkeen vaikka meidän välimaastossamme. saadaan se osa mulle, ja voin käydä perehtyy siihe koululla.
Luen varmaa vast illal taas viestei, tai soittele millo vaan, ni sovitaan tarkemmin. ;)
 
joo,dynamicin vakio ecu+ lisälaitteena se smt:n ohjainboksi... 8)...

Ja silloin ei myöskään ole auton oma ilmamäärä-
mittari käytössä?? Tää selittäs sen ,et se pelittää
(pop-off) suoraan ulkoilmaan.
Käytännössä mielestäni vaatii jonkun muun ohj-
järjestelmän mis ei oo alkup. ilmamää.mittari pe-
lissä(Hestec,Motec,Gems) ja esim smt? Ettei tuu
tota "paksulle" meno ilmiötä mistä leppis puhui
tos esim. vaihtohetkellä.
t:Arska
 
Jos on ilmamäärämittari käytössä, ni pop-off-ventiilin pitää kierrättää ilma takaisin imuputkeen (massamittarin jälkeen tietysti)! Kerran mitattua ilmaa ei voi "hävitä" mihinkään muuten on seokset varmasti sekasin. Seossuhde mittarilla näkee asian hyvin. Vaihtamisen jälkeenkin seokset "vaeltaa" hetken jos pop-off hönkii suoraan pihalle. Ja ei siinä ainakaan ajettavuus ja kaasuun vastaavuus parane.
Sitä paukku systeemiä ei kannata yrittääkään alk.per. boxilla, paitsi jos haluaa ongelmia. ;D :D
 
Jos on ilmamäärämittari käytössä, ni pop-off-ventiilin pitää kierrättää ilma takaisin imuputkeen (massamittarin jälkeen tietysti)! Kerran mitattua ilmaa ei voi "hävitä" mihinkään muuten on seokset varmasti sekasin. Seossuhde mittarilla näkee asian hyvin. Vaihtamisen jälkeenkin seokset "vaeltaa" hetken jos pop-off hönkii suoraan pihalle. Ja ei siinä ainakaan ajettavuus ja kaasuun vastaavuus parane.
Sitä paukku systeemiä ei kannata yrittääkään alk.per. boxilla, paitsi jos haluaa ongelmia. ;D :D


Oukki doukki.. on ilm. sit omakohtaisia kokemuksia?
Tätähän täs on vähä haettukin. Et "mappi"-oh-
jattu järjestemä vaan pelikehiin niin välttyy "re-
pulliselta" ongelmia ;D
Ja niinku sanottu siin tulee kaupantekijäisinä sit
niitä muita manipuloitavia jutskia(ennakko,pa-
puolen) säätömahdollisuudet tosi tarkasti ja sit
paremmissa versioissa vielä tiedonkeruu ;).
t:Arska
 
joo mulla on se ralliartin ns.viriboksi.
se mun ymmärtääksesi,antaa ainakin lisää ahtoo
täl hetkel n.1,4-1,3bar.
mun mielestä lancer evo kolmosessa ainakin on paukku
ralliartin boksilla. siin on vaan sellanen paukkuventiili
joka antaa ilmaa?pakosarjaan ja tietysti vähän erilainen
pakosarja.muistelen että se on ihan virallisesti luokitettu
siihen.meinaan vaan jos löytäs semmosen evo 3 ralliartin boksin jostain halvalla,sillä sen varmaan sais pelittämään kunnolla.aika paljonhan niihin on vaihdettu
niitä gems:in ohjauksia jota pystyy muokkaamaan.joltain
ois voinu jäädä ylimääräseksi.
uutena se ralliartin maksaa varmaan saman verran ku hestek.hyvällä tuurilla vois saada muutamalla sadalla egellä.se mun boksi on luultavasti sen verran vanhempi
että siinä ei varmaankaan ole sitä paukun ohjausta.
täytys varmaan kysyy jostain että pystyykö sitä päivittämään mitenkään.

arskalle..oon tulossa viikonloppuna sinne päin..täytyy
vaikka soitella perjantaina..
 
To leppis:
Joo mullakin on joku ralliart-prommi muokattuna
orggis vr4-boxiin(ed. om.kertomaa).No sen ver-
ran oon tehny tutkimustyötä, et otin boxin pois
ja tosiaan sieltä oli se orggis"täky" tinattu pois
ja tilalle juotettu istutusjalka ja siinä irtoprommi.
No ite täkyssä ei ollu mitään tekstei/merkkei niin
kävin Nummelassa(audiotekniikka?) Karalan Mikan
valtuuttama narikka, purkamassa tiedot ks. he-
basta mut tuli kuulemma niin huonosti tietoa, et
ei tullu paljo hullua hurskaammaksi niin pistin
takas ja hyvin on pelittänyt.
Mut olishan se joku muu ohj.järjestemä aikas
asiallista niin sais tarkemmin ohjelmoituu/tehoa
lisää kun tulis sitä resurssii vähä enemmän. ;)
Joo soittele vaik perjantaina ni tehdään tällit
jonnekkin.
t:Arska
 
kyllä mulla siinä ilmamäärämittari on paikoillaan toimi se vakiollakin mut se oli niin ahdas nyt on paikoillaan pajeron ilmamäärämittari v6 2001 vuosmallista...SMT ohjainlaitehan toimii siten että sillä voidaan myöhäistää tai aikaistaa sytytystä,lisäksi sillä voidaan muuttaa suuttimien aukiolo aikoja hämäämällä ilmamäärämittaria,lisäksi se suorittaa tiedon keruun lisäksi voi ohjata lisäsuuttimia,laite on muuten ihan ok mut tää on vanhempi malli joka ei tunnista kuormitusta eli jos laitat suuttimet ruiskuttamaan enemmän bensaa 3500 rpm:stä ylöspäin niin tottakai auto saa liikaa 1 vaihteella,lisäksi säätövara ei anna mahdollisuuksia laittaa kovin paljoa suurempia suuttimia koska muuten alkaa lompakko tyhjeneen nyt paikoillaan 560ml suuttimet ja tahtoo viedä jo nyt normaaliajossa liikaa.jälkiviisaana nyt on hyvä sanoa että olis kannattanu laittaa heti joku haltech tai vastaava mut hinta ratkaisi...SMT 300E/haltech 1700E...
 
Joo. tosta pop-off:n toiminnasta on omakohtasia kokemuksia parinkin auton kohdalla, ei kylläkään mitsujen, mutta samalla tavalla ne toimii muissakin autoissa. Ilmamassamittaria voi toki hämätä erilaisilla softilla, mutta helpompaa on sit ehkä muuttaa softaa niin että massamittari ei oo ollenkaan toiminnassa, vaan sille annetaan oletus arvoja, eri tilanteisiin. Monimutkaista ja ehkä tässä tapauksessa tarpeetonta. ;D ;D ;D
 
Jeps.
Tosta pop-offin toiminnasta ei kai kellään täällä
ole ollut epäselvyyttä, se ei tosiaan automerkkiä
tunnista ;D. Toiminta aina sama.
Mut just lähinnä ton mitatun ilmamäärän mahd.
huomiotta jättämisessä. Ja edelleen alan oleen
entistä enemmän vakuuttunut järkevämpien ohj.
järjestelmien puolesta jos lähetään "selkeesti"
tavoittelemaan teholukemia 300hv+... täs ks.
VR4/ EVO-Lancerit yhdistelmissä.
t:Arska
 
Joo, tarkotinkin just tota konaisuutta, mut laiskuus iski ni en jaksanu kirjottaa ku ton pop-off kohdan. ;D ;D
Kyl mä ainakin henk. koht. harkitsisin sit Motec:n tai Gems:n käyttöö jos oikeen ruvetaan voimaa hakee. Sit pystyy kuitenkin käyttää paukku-systeemii ja vesiruiskuu. Varsinkin jos on käyttöauto. Kilpurishan vesiruisku on helpompi toteuttaa ku se saa olla periaattees aina toiminnas vaan pelkän painekytkimen kautta.
 
Treen TTKK kiihytyskisois ollu Gtu Dyn 4 ulkomuodon Galant osaittautui eilen VR4 koneiseksi ja jollai Evon laatikolla olevaksi...
Kaveri ol kiinnostunu clubist ja tulee kyll tänne ku kerkee/muistaa... harmi ku en eile kerenny jutteleen sen kaa ku 2 min ni tiedän vain ton verran :)
 
onko tietoo haltekista,hinta/laatu suhde.?
oon nähny ainakin yhen gvr4:sen kepössä myynnissä
jossa oli haltek .joku rallipeli muistaakseni.
mihin asti noi vakio suuttimet riittää?
ootteko penkittäny autoja?
ois kiva tietää missä luvuissa tehot pyörii.esim.mr ahtop.:lla.
kai se on siite uskottava että paukkua ei halvalla saa.
se on niin että kun lähtee tohon hestek yms.leikkiin
ni rahaa palaa.eihän potentiaalia voi jättää käyttämättä.
uudet männät,veivit,kansityöt,isompi turbo,isompi cooleri.ja yksi pakettiautollinen vaihdelaatikoita ku ei meinaa kestää nytkään. aika iso kasa euroja. t:painiottelu laatikon kanssa
juuri meneillään. :-[
 
SS-Team F40:n Ojalan Pertin kanssa oli keskustelua (Hestecin myyjä) niin antoi vinkkinä että kannattaa olla todella tarkkana jos esim. käytettynä ostaa, koska on kuulemma tullut uuden hintaiseksi useita käytettyjä ruiskusysteemejä vaikka lähtöhinta on ollut alhainen.

Mulle tarjos tohon veteraani-Galanttiin ruiskua hintaan 1550e + suuttimet. Huvittuneena hinnasta (toki sen tiesi) Päätin itse ruveta vääntämään ja suunnittelemaan lisäruiskujen asennusta kun noita suuttimia löytyy ylimääräisiä ja taustajoukkoa, joilla riittää virtaa värkkäillä tuon kanssa.
 
Tai tietenkin jos haluaa ruiskujen aatelia, jossa on erittäin monipuoliset ominaisuudet paukkuihin jne. niin DTA-ruiskujärjestelmän ostoon!! Vähä kalliimman puoleinen..
 
vakio suuttimet pitäis karkealla laskutavalla riittää n 250kw asti 100% aukiololla.. mut bensapumppu on niin sairaan huonotuottoinen muistaakseni 90l/h siihen tökkää ekaks...itelläni tuottaa nyt 190l/h... tuossa on ihan mielenkiintoinen sivu kun ovat virittäneet vr4:sta ja dynottaneet joka palikan jälkeen siellä on sellainen taulukko...http://www.turbomagazine.com/tech/0209tur_dynocell/....

ps.. 1bar 335hv/446mn...ahtoja ei voinut laittaa enempää kun pakopuoli oli liian ahdas nyt se on vaihdettu ja katotaan mitä mylly kestää.. ;)
 
joo tollanenhan se pitäs saada taitaa vaan maksaa liikaa ainakin mun pörssille,suunnitelmissa olis ite tehä imusarja laittais kaheksan suutinta, maksaa niin helevetisti nuo isommat suuttimet ja tuo mun lisäboksi ei voi enempää vähentää aukioloaikoja,ohjais niitä neljää lisäsuutinta vasta ahtopaineen noustessa pääsis vähemmällä kulutuksella normaali ajossa...
 
Haudi.
Joo meikä on kans seurannu turbomagazinen dyno
cell:iä aika tiukasti ;), asillinen stoori.
Mä oon ymmärtänyt , et vr4:n oma pumppu tuottas
48 gal/hour eli n.181 ltr/tunnissa vapaa tuotto ???
mut et 90ltr?
Mistä oot mr.ahto hommannut pumppus ja onko se
tankissa vai linjassa? Mul olis kans dynotus edessä
täs kohta puoliin kun saan vielä ton ilmansaannin
vähä paremmaks ja sit pa-puoli on ollut vähä vielä
auki..josko jotain? Hyvät on teholukemat mr.ahdolla
ei voi moittii meikä ois tyytyväinen jos päästään
250hv:n kantturoille, on näet myös mamman kaup-
pakassina niin ei viitti lähtee ihan hullutteleen ;)
Et tämmöstä.
t:Arska
 
jepu,mulla on saintzin mallin toijotan pumppu joka menee suoraan tankkiin orkkiksen tilalle ulko mitat samat,mittasin vanhan pumppuni vaihdon yhteydessä 90l/h...tossa osoitteessa näkyy olevan ilmoitettu 100l/h mut oli kai kulunu ;D siellä on myös pumput autoista jotka sopii suoraan vanhan tilalle tai pikkasen väkivaltaa käyttäen ;D..http://www.roadraceengineering.com/fuelpumptechtip.htm
 
mitähän hyötyä tuosta paukustaki on korkeintaa se että saa ihmisten päät kääntyy tai sitte jossaki tapauksessa ihmiset vittuuntumaan ja ite taas saa kytät kimppuunsa ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom