peltiä celesteen

4g52

New Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2003
Olisiko nurkkiin jäänyt käyttökelpoista peltiä esim. etulokasuojat??
On projekti alla, kone kehrää aika hyvin, mutta ulkopellit..
 
Onko vuoden aikana peltiä löytynyt?
Itsekkin kaipailisin helmoja ja takakaaria. Ja sitten tarvittaisiin hitsaustaitoakin vielä.
 
Ei löytynyt mistään.
Lasikuidusta rakennettiin etulokareiden alaosat, kun ei ole kantavaa rakennetta..
Auto vieläkin pukeilla, projekti paisui käsissä.
Kaasuttimeenkin tuli vaihdettua tiivisteet ja kalvot.
Keväällä kyllä ajossa.
 
O-Jayn Galant-Sigman kanssa on jo nyt selvinnyt ehjien pelti-osien huono saatavuus -varasuunnitelmana olemme harkinneet mm. lasikuituisten kopioiden tekemistä jos jostain saisi lainaan ehjiä osia tai osia joihin saa alkuperäisen muodon tehtyä edes kitillä, muotin tekemisen ajaksi -ehdotankin, että wanhojen Mitsujen harrastajat pyrkisivät tekemään yhteistyötä tällä saralla, nyt kun niitä ehjiä pelti-osia on vielä edes joillain...

Sitten kun muotit on tehty, niin kuituloksuja voisi tehdä aina tarpeen mukaan tarvitsijoille....
 
Vaan kelpaako museointiin kuituloksut?
Ja helmat on sitäkin vaikeammat. Tuskin kelpaa kuidusta tehdyt. ;)
 
en osaa sanoa kelpaako. Järjellä ajatellen kuituloksun luulisi kelpaavan, eihän sitä silmällä erota peltisestä jos se on hyvin tehty? Mutta järjellähän ei aina ole mitään tekemistä näiden juttujen kanssa..... niitä helmoja ei ehkä kannata tehdä kuidusta vaikka kelpaisivatkin ;D
 
Helmat onnistuu itsekin tekemään suorasta pellistä taittamalla. Kaarienkin uskon löytyvän jostain toisesta autosta, esim. '77 Lanceriin johon ei luonnollisesti saa peltiosia sopi Mazda 323 80-85 takakaaret joita saa kaupoista. On saman näköisetkin.
 
helmat.

helmat saa aivan helposti taitettua pellistä. tein kesällä 140y datsuniin kokonaan uudet, ilman taittokonetta. samoin ovien alaosat. hyvä konsti: 2kulmarautaa laitetaan keskeltä TUKEVAAN viilapenkkiin ja pelti niiden väliin , jos pelti on pitkä niin puristimet päihin ja vaikka kulmarudalla ja vasaralla taikinoidaan haluttuun muotoon, koivulankulla saa kans.
 
piltsuun on tullut myyntiin kanttausprässi, mutta siinä työstöleveys on vain 60cm... Olisi sellaisen parimetriä niin sillä saisikin jotain aikaseks.
 
Peltiähän kyllä löytyy mutta minkä muotoista :)

Helmat ja ovienalaosat saa tehtyä suorastakin pellistä kanttikoneen ja hyvien mallien avulla mutta itse en löytänyt alkuperäisiäkaaria mistään joten laitoin ne kakkoskoppaisesta golfista käyvät aikalailla helposti ja levittävätkin hieman :)

t: jani
 
Olisiko sinulla kuvaa miltä nuo Golfin kaaret näyttävät Celestessä? Lanceriin tarvitsisi kaaret taakse ja tuo sama Golf II on tullut esille siinä yhteydessä. Minulla tosin ongelmia tuottaa neliovinen kori, jonka ansiosta sovittaminen on paljon hankalampaa...
 
täytyis käydä napsimassa hiukan lisää kuvia jos vain saisin digikameran jostain käyttööni. Onhan golffia valmistettu 4-ovisenakin niistä voisi ehkä onnistua pienemmällä vaivalla.
 
Takaisin
Ylös Bottom