Perusviriä kaasari 4G63 mosaan?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli nyt oiskin pari pientä kyssäri, ajattelin että tuota galanttia vois pikkusen piristää
eli puhutaan say 4-10hp -> ja väännöissä 5-10nm niin millähän kikalla tuo olis mahdollista, ei semmosia vehkeitä joita ei enää saa / maksaa hunajaa.

siis näin perusbudjetilla? pari sataa euroa, vapaavirtaus-suodin?, jos vaki-koteloon niin luvataan 2-5hp, replacement kitillä (twister tyylisellä) luvataankin jo 5-10hp, taitaa olla vaan ylioptimistisia?

Mikäs tuossa ilmanputsarin imuilmaputkessa oleva värkki on?, sisäpuolella suodatinta on kans joku vekotin. onkos nuin vanhassa värkissä jotain ilmamäärämittareita muka? (vm -82), toinen varmaankin on joku anturi imuilman lämpötilalle? vai?

entäpäs nämä pakosarjan lämpönauhat, tällä nyt ei varmaan tehoja saada mut mosan lämpötilaa alemmaksi , toimiikohan nuo?.

vaikuttaakohan takapöntön vaihtaminen johonkin muuhunkin kuin ääneen?, eli ihan basic basic viriä, ei mitään tuplakaasareita / vaakaimuja tai läppärunkoja..

vaan ihan tommosta pientä.. ;D
 
no muutama kysymys.
onko se sun galanttis ruisku?
jo niin sitten sielä aika varmasti on ilmamäärämittari.
entä noi sun muut projektit löytyykö sulta 1.6 turbo konetta(4G32T). olis kiinnostunut männistä!!!

niin perus millä siihen saa vähän potkua niiin peltipakosarja, vapaavirtaussuodatin.
sillä pitääs se muuta ylimääränen heppa lähtiä.
 
Galant_1.6 sanoi
no muutama kysymys.
onko se sun galanttis ruisku?
..1.6 turbo konetta(4G32T). olis kiinnostunut männistä!!!

tuossahan yläpuolella lukee että kaasari ;D
eli ihan basic 2.0 GLX, ja niitä peltipakosarjojakkaan
ei kasva puissa..

onhan mulla se kone, mut se on kokonainen 128tkm ajettu :), ajattelin sitä paikalleen ehkä colttiin..
 
http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=8;action=display;threadid=1877

Timolta löytynee kaasari turbon mäntiä, kaasari ja joku ahdinkin...

ja viritysohjeet: 200e budjetilla, hankkisin weber dgv tai vastaavan kaasarin (vaatii välilaipan), sille jonkun viri putsarin ja hiottaisin nokka-akselin. Uskoisin että näille sen 4-10hp vois OIKEASTI saadakin...
 
Mulla on myös ylimääräinen Weber DGV 32/36. Ei uusi, mutta ei ole kalliskaan. Toimii, mutta kaasuläppäakselissa on jonkun verran välystä. Sain aikoinaan uuden erittäin halvalla ja vaihdoin, mutta eipä ollut mainittavaa vaikutusta Fordin toimintaan paitsi sopivampien suuttimien vuoksi 0.5 litran tiputus kulutuksessa. Varsinaista vikaa olikin muualla.

Tuo pitäisi sitten hakea pois, en jaksaisi raahata sitä postiin, sen verran halvalla lähtee. :)
 
Niko Päivinen sanoi
ja viritysohjeet: 200e budjetilla, hankkisin weber dgv tai vastaavan kaasarin (vaatii välilaipan), sille jonkun viri putsarin ja hiottaisin nokka-akselin. Uskoisin että näille sen 4-10hp vois OIKEASTI saadakin...

hmm, sinänsä kuulostaa kohtuulliselta, ainoa vaan että
minun tiedon mukaan 200e ei vielä weberiä osteta, eikö
ne käytettynäkin maksa 300e tjsp + laipan teettäminenkään tuskin on edullista, nokan hiotuttaminenkin ei varmaan halpaa hupia ole?
enkä kyllä muutenkaan haluais hirveesti purkaa
tuota, sen verran hyvin se käy nyt..

halvemmaksi tietenkin tulee jos ite tekee, mut ei ole vehkeitä kyl. tarkoitushan olisi siis että kulutus ei nousis.. mielellään sais jopa laskea :)
 
ast sanoi
Mulla on myös ylimääräinen Weber DGV 32/36. Ei uusi, mutta ei ole kalliskaan. Toimii, mutta kaasuläppäakselissa on jonkun verran välystä.

Tuo pitäisi sitten hakea pois, en jaksaisi raahata sitä postiin, sen verran halvalla lähtee. :)
Mitäs tuo välystä kaasuläppäakselissa meinaa niinku käytännössä? kulutus joku 100l/100km ;D

Voisin melkein väittää että tulis kaasarille äkkiä hintaa ku lähtis oulusta asti hakemaan :eek:

saisko tuolla niinku kulutusta kenties alemmaksi vai pelkästään ylemmäksi.. :)
 
100e ja alle olen usein nähnyt webruja jollain volvon imusarjan kanssa KePössä...

Jos sen webrun saa säädettyä oikein, niin sanoisin että kulutus voi jopa tippua....

eiks sen laakerin pystyis vaihtamaan siihen akselille?

Eikä se nokan hiottaminenkaan niin kallista ole, luulisin että alle 120e saa jo vaikka ja missä teetettyä....
 
Takaisin
Ylös Bottom