Pikaliima irti takalasista

catodium

JKL
Liittynyt
28 Kesäkuu 2004
Sijainti
Jyväskylä
Edellinen omistaja oli liimannut tyylikkään lisäjarruvalon takaikkunaan pikaliimalla kiinni.. ;D

Itse valo lähti irti kyllä mutta millä ne pikaliimat saa irti takalasista?

Kokeiltu tinneriä, raakaa liuotinpesuainetta, lämpöä, yms. yms. Ei viittis uutta kontinluukkua ostaa että saisi kalvotettua takalasin.. :)

Ehotuksia?
 
Vs: Pikaliima irti takalasista

:eek:fftopic

Arvostan suuresti tuollaisia "tee-se-itse"-miehiä, jotka liimailevat ja teippailevat erinäisiä osia sinne tänne ;D
 
Vs: Pikaliima irti takalasista

Metallisella raapalla. Tyyliin mattoveitsen terä, joka on tarkoitettu lasille.
 
Vs: Pikaliima irti takalasista

Meinasinpa juuri sanoa aivan samaa että tässä tapauksessa taitaa paras tapa olla vanha kunnon manuaalinen tyyli eli käsin raaputtaminen jollakin sopivalla apuvälineellä. Lievästi voit yrittää lämmittää sitä lasin pintaa jollakin, josko ne p*skat lähtis helpommin.

Voipi olla liima niin piukassa että ei lähde millään tökötillä yksinään ainakaan. Voithan kokeilla esim. "nostokurjen" ehdottamaa asetonia (on sitten niin vahvaa tavaraa että hengityssuojaimet naamalle ja lasit silmille), ruiskia/sivellä/lääppiä valitsemallasi tyylillä sitä siihen pinttyneen liimap*skan päälle, antaa hetken olla ja sit eikun raaputushommiin... Itse kysyisin vaikkapa lasiliikkeestä että millä ne ruukaa putsata lasista törkyjä. :peukku
 
Vs: Pikaliima irti takalasista

Asetoni ja maalinpoistolasta toimii. Tai kuten Zvortex sanoi, mattoveitsen irtoterä on hyvin kätevä myös :)

Liimasta kannattaa pyrkiä poistamaan suurin osa mekaanisesti ennen asetonin laittamista, koska asetoni liuottaessa liimaa se tahma leviää siinä liuottimen mukana...

Ksyleeni ei btw mun mielestä pääse lähellekään asetonin tasoa noissa liiman ja maalin poisteluissa. Tujakkaa tavaraahan sekin on mutta... silti. Lähinnä tulee tinneri mieleen siitä.
 
Vs: Pikaliima irti takalasista

miikka sanoi
Ksyleeni ei btw mun mielestä pääse lähellekään asetonin tasoa noissa liiman ja maalin poisteluissa. Tujakkaa tavaraahan sekin on mutta... silti. Lähinnä tulee tinneri mieleen siitä.
Ksyleenissä on 20-30% asetonia.

Ja jos on KUNNON pikaliimaa,ei lähde kuin tökötillä joka on tarkoitettu pikaliiman poistoon (Henkelilta saa).
 
Vs: Pikaliima irti takalasista

Haet kaupasta "lasiskraban",ei maksa paljon mutta sillä saat helpoiten puhdistettua liimat pois.
Mattoveitsen terällä tulee helposti naarmuja,valitettavasti ::)
 
Vs: Pikaliima irti takalasista

Juggis sanoi
:eek:fftopic

Arvostan suuresti tuollaisia "tee-se-itse"-miehiä, jotka liimailevat ja teippailevat erinäisiä osia sinne tänne ;D

Mulla oli Delicassa jollain edellisellä omistajalla lähteny ne unelmakauniit kylkiteippaukset repsottaa, ni hänpä oli käsittämättömässä viisaudessaan liimannu ne repsottavat teipinkulmat jollai kontaktiliimalla kii. Liimat on vieläki autonkylessä ku ei lähteny sitte millään. En oo viittiny ruveta partaterällä skrabailee, ku sillä saa maaliin kivat narmut tosi n_pp_r_st_ !

Mulla on semmonen pieni skrabahomma mihin saa partaterän kii - siis partaterän kädensija - sillä on hyvä irrotella "Mitsupisi, aja ja ihastu"-tarroja ikkunoista.

Neåp
 
Vs: Pikaliima irti takalasista

ehkäpä näillä ohjeilla sen saattas saada pois.. kokeilin joskus aikaisemmin nimenomaan partakoneenterää + tinneriä ja muita myrkkyjä mutta ei tullut kuin naarmuja.. täytyypä ruveta leikkimään asetonilla.. peräkontillinen erinäisiä liuottimi + lämpökosaani + allekirjoittanut, kuulostaa kohtalokkaalta.. :)

kiitti vinkeistä änywäy
 
Takaisin
Ylös Bottom