Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Eli pitääkö nämä ilmata vai ei aina (tuo service manual sanoo näin), mutta huollon jälkeen auto on käynyt kuin diesel tyhjäkäynnillä ja asentamo sanoi että "tämä on normaalia, se lähtee pois parin päivän kuluessa, ajele varovaisesti pari päivää ja seuraa tilannetta", olen tälle päivälle 100km ajanut ja ei ainakaan vielä ole mihinkään lähtenyt nakutus, pitäisikö odottaa tuo pari päivää, ja odottaa että moottori jäähtyy välissä, vai reklamoida heti. Voiko jotain mennä rikki?

Todella rasittavaa kun ennen huoltoon menoa mitään ei kuulunut ja nyt semmoinen tasainen nakutus joka kuuluu ajossakin sisälle. :p
Unohtuikohan ilmaus..

 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

J. Puhakka sanoi
Eli pitääkö nämä ilmata vai ei aina (tuo service manual sanoo näin), mutta huollon jälkeen auto on käynyt kuin diesel tyhjäkäynnillä ja asentamo sanoi että "tämä on normaalia, se lähtee pois parin päivän kuluessa, ajele varovaisesti pari päivää ja seuraa tilannetta", olen tälle päivälle 100km ajanut ja ei ainakaan vielä ole mihinkään lähtenyt nakutus, pitäisikö odottaa tuo pari päivää, ja odottaa että moottori jäähtyy välissä, vai reklamoida heti. Voiko jotain mennä rikki?

Todella rasittavaa kun ennen huoltoon menoa mitään ei kuulunut ja nyt semmoinen tasainen nakutus joka kuuluu ajossakin sisälle. :p
Unohtuikohan ilmaus..

Ohjeen mukaan ainakin ihan selkeästi pitäisi. Itsekin lukasin tuon kohdan myös manuaalista kun olin jo lähellä vaihtaa/vaihdattaa nostimet, ja näyttäisi toimenpiteet olevan aivan vastaavat mitä ollaan moottoripyörien nostimien kanssa tehty töissä, eli aina ilmataan. Japsi ku japsi, ne harvemmin siellä laittaa mitään turhaa edes huoltomanuaaleihin.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Kyllä äkkiä vaikuttaisi että ilmaamatta on jäänyt. Ei muuta kuin pajalle purnaamaan välittömästi niin eivät pääse keksimään mitään tekosyitä että olet itse nakutuksen aikaan jollain tavalla saanut.

Sitten vähän offtopicia.
Onko SOHC ja DOHC koneissa samanlaiset nostimet?
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Itse kun vaihdoin,niin laitoin "kippoon" öljyä,ja reikä ylöspäin jätin minuuteiksi.
Ilmakuplia tuli tasaiseen tahtiin alussa.

Kun käynnistin,niin järkyttävä naputus ensimmäiset 5min,jonka jälkeen hiljeni,ja kymmenisen minuutin päästä ei kuulunut mitään,ts. kun öljy lämpisi.

Kyllä todella kummalliselta kuulostaa jos olet ajanut noinkin paljon ja vieläkin naputtaa..
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Imperio sanoi
Onko SOHC ja DOHC koneissa samanlaiset nostimet?

8 veessä on nuo lyhyet ja 16-tappisessa ne muutaman sentin pitkät nostimet. Eikös se niin menny?
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

miikka sanoi
8 veessä on nuo lyhyet ja 16-tappisessa ne muutaman sentin pitkät nostimet. Eikös se niin menny?
Meinasinpa lähinnä 16v sohc ja 16v dohc.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

munkin mielestä pitäs ilmata nostimet ennen kiini laittoo,vaikka mun tieto hytikka nostimista perustuu eri merkkiin.(vw) eiku purnaamaan vaa :mad:
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

meikäläinen iski tuliterät uudet nostimet kii vaan niinku koneistamon hemmo kehotti. eli ei ilmausta. no 40min siinä käyteltiin autoa ensi tyhjäkäynnillä 5min ja sit 2500rpm 5min ja jne.. sen vajaan tunnin se otti et ne hiljeni :eek: nää oli siis koneistamon ohjeet ja uudella suotimella ja uusilla hyvillä öljyillä. itelläni oli mobil 5w-50 ei oo nakutuksia kuulunu sen jälkeen :peukku
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

jykäh sanoi
meikäläinen iski tuliterät uudet nostimet kii vaan niinku koneistamon hemmo kehotti. eli ei ilmausta. no 40min siinä käyteltiin autoa ensi tyhjäkäynnillä 5min ja sit 2500rpm 5min ja jne.. sen vajaan tunnin se otti et ne hiljeni :eek: nää oli siis koneistamon ohjeet ja uudella suotimella ja uusilla hyvillä öljyillä. itelläni oli mobil 5w-50 ei oo nakutuksia kuulunu sen jälkeen :peukku

Kuulemma uusissa nostimissa on litkut sisällä ???
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

J. Puhakka sanoi
Kuulemma uusissa nostimissa on litkut sisällä ???

uusissa on öljyt sisällä(yleensä) ettei tarvi ilmailla...
mutta aina kannattaa varmistaa asia tasureiden myyjältä.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

16v sohc on sama kuin 8v ja dohc eri.

Jos tasurit ovat öljyisiä niin ne ovat valmiiksi öljyttyjä, mutta ei tuo mikään täystakuu ole ettei niihin voisi ilmaa päästä. Jos vaihtotyö on hankala niin kannattaa säästää itseään uudelta vaihtotyöltä ja ilmata tasurit ennen asennusta.

Powerdosen verkkokaupassa kyseinen tasuri on tilapäisesti loppu, mutta varaston pitäisi täyttyä vielä tämän päivän aikana.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Jos muistan oikein, huoltomanuaalissa on esitetty myös seuraava ilmaustapa: tyhjäkäyntiä 15 s, nostetaan kierrokset hitaasti (10-15 s aikana) 3000:een, kaasu pois, tyhjäkäyntiä 15 s ... sama toistetaan 15-30 kertaa.

Mahdollisen ilmaustarpeen syiksi oli esitetty mm. pysäköinti mäkeen pitkäksi aikaa.

(Tämä saattoi tosin olla pikahuoltopuolella, ei asennuksessa ja SOHC-16V)
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Itse en menisi itse öljyämään täyteen noita. Voiko jopa "ilmata" liikaa jolloin venttiilit alkaisivat "kantamaan". Varsinkiin dochiin on muutenkin vaikea asentaa ne jos ovat liian "täynnä".Kyllä se siitä rauhottuu kun käyttää autoa.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

tepi sanoi
Itse en menisi itse öljyämään täyteen noita. Voiko jopa "ilmata" liikaa jolloin venttiilit alkaisivat "kantamaan". Varsinkiin dochiin on muutenkin vaikea asentaa ne jos ovat liian "täynnä".Kyllä se siitä rauhottuu kun käyttää autoa.

Noh, rauhoittuiskin..

nyt tuntuu kyllä niinku ajas dieselillä ja naputus kuuluu jopa mankan yli (kun kuuntelee sievästi mankkaa) :nykii
ja kiihdyttää ei uskalla kun naputus tuntuu että räjähtää kone, kun aiemmin ei siis minkäänlaista naputusta ollut. (paitsi kylmänä tovin)

Ja lisäksi tuntuu että ihan niinku nykis vähän kiihdyttäessä, voiko liittyä asiaan?,
joka tapauksessa, ennen ohjurinkumienvaihtoa, ongelmaa ei ollut.

Liikkeessä sanoivat että tuo naknaknaknak, on ihan normaali nostimen ääni, ja ajele menemään vain ja katotaan häviääkö..
Otin aamulla videon ja työnnän sen y0tubeen illalla, niin kuulee itse kukainenkin onko normaalia vai ei.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

J. Puhakka sanoi
Ja lisäksi tuntuu että ihan niinku nykis vähän kiihdyttäessä, voiko liittyä asiaan?,
joka tapauksessa, ennen ohjurinkumienvaihtoa, ongelmaa ei ollut.

Nakutuksentunnistin varmaan myös huomaa sen nostajista lähtevän kalkatuksen ja kuvittelee että pitäs varmaa myöhästellä sytkää..
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

siis onko sinne ny laitettu huollos uudet nostimet vai mitä tehty ??? jos kasaa vanhoilla niin aina

ilmataan. ois viel paree jos uittas jossain ainees mikä liuottas paskat sieltä sisältä pois.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

jykäh sanoi
siis onko sinne ny laitettu huollos uudet nostimet vai mitä tehty ???

Vanhat nostimet, venttiilinohjurin kumit vaihdettiin uudet.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

J. Puhakka sanoi
Vanhat nostimet, venttiilinohjurin kumit vaihdettiin uudet.

mitään naknak ääniä ei pitäisi kuulua 15min käytön jälkeen... joku tasuri on nyt ilmaa tai jopa hajonnu...
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

JKorpela sanoi
mitään naknak ääniä ei pitäisi kuulua 15min käytön jälkeen... joku tasuri on nyt ilmaa tai jopa hajonnu...
Paitsi castrolin magnateceillä, joskus satunnaisesti naputteli lämpimällä koneellakin GLSi niillä, oli eka ja viimeinen kerta kun castrolia käytin. Tosin sehän ei ollu mitää huippuöljyä, oisko ollu 10-40 tai jotai muuta Liisteriä. Itellä kestää 5-50 mobilit nyt tuossa pannussa, mitäs Butcher on nyt laittanut kumikorjauksen jälkeen, varmaan luulisi että aika notkeatkin öljyt kestää hieman pidempään koneessa?
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

http://www.youtube.com/watch?v=GB4QGGuicmg

siinäpä video tältä aamulta, tätäkö on "normaali käyntiääni?" 1600rpm "ryyppy" päällä. Lämpimänä kuulostaa dieseliltä.
Normaali käyntiääni Kenties euroautossa?
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

MetanolMan sanoi
Muistaakseni Puhakka laitteli koneeseen juurikin Castrolia :-X

Oliskin :), Mobilin synteettistä ;D
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Slider sanoi
Itellä kestää 5-50 mobilit nyt tuossa pannussa
Samaapa mullakin on,eikä mitään ongelmia.


Mutta jumalauta että kuulostaa pahalta!

Tuosta tulee jo mieleen,että ONHAN NE NOSTAJAT VARMASTI OIKEINPÄIN?!

Menevät yhtä helposti kumminkin päin..

Sinuna en käyttäisi enään minuuttiakaan,vaan hinurilla jollekkin TOISELLE korjaamolle..
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

en tiedä meneekö taas tuttuun tapaan offtopicin puolelle, mutta itsellä ollut tuossa gli galantissa ja hieman toisessakin sellainen ilmiö että öljynvaihdon jälkeen ( mobil 5w-50) nakuttaa jonkin aikaa, viimeks tuo gli nakutti yli 200km ajan. varmaan ei öljyt pääse ihan heti joka väliin....

Mutta eipä tuo videolla oikeelta kuulostanu, voin kuvitella ku viet pajalle niin sanovat että mitä ne siellä foorumilla tietää... :p
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

J. Puhakka sanoi
Liikkeessä sanoivat että tuo naknaknaknak, on ihan normaali nostimen ääni, ja ajele menemään vain ja katotaan häviääkö..
Eipä hyvältä kuulosta..


Kuumina kesäpäivinä hieman enemmän on naputtanut startin jälkeen,ja samoin kuin kylminä aamuina hyvin vähän muutaman minuutin,muuten ei ole mitään kuulunut.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

ST sanoi
Samaapa mullakin on,eikä mitään ongelmia.


Mutta jumalauta että kuulostaa pahalta!

Tuosta tulee jo mieleen,että ONHAN NE NOSTAJAT VARMASTI OIKEINPÄIN?!

Menevät yhtä helposti kumminkin päin..

Sinuna en käyttäisi enään minuuttiakaan,vaan hinurilla jollekkin TOISELLE korjaamolle..

Kyseisessä tapauksessa tietääkseni siis on vanhat ts. n. 50tkm ajetut tasurit sisällä, ja hyvin toimineet siis ennen tämän tapauksen aloittanutta öljynvaihtoa + venaohjurikumien vaihtotyötä. Mistäs sinne tasureihin olis yhtäkkiä ilmaa päässyt, ja eikai öljykään noin dramaattisesti ole vaikuttanut...? :-X Otetaanko tasurit irti tuon venaohjurikumien vaihtotyön ajaksi vai? Sehän olisi sitten ainakin ihan selkeästi korjaamon vika, jos on irti otettu ja jätetty ilmaamatta.

Ettei olisi nyt sitten ihan rikki jopa mennyt tasureita, tai mistäpäs sitä tietää, kun on noita ääniä kuulunut muillakin ja onkin paljastunut laakerivioiksi, jne... ::)

J. Puhakka sanoi
Oliskin :), Mobilin synteettistä ;D

Joo, sori, my bad ;D Mut muistaakseni puhe oli ainakin Castrolista jossakin vaiheessa, voipi olla että muistan väärinkin :-X
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

MetanolMan sanoi
Mistäs sinne tasureihin olis yhtäkkiä ilmaa päässyt, ja eikai öljykään noin dramaattisesti ole vaikuttanut...? :-X Otetaanko tasurit irti tuon venaohjurikumien vaihtotyön ajaksi vai?
Välttämättä ei tarvitse ottaa irti,mutta jos ei laita minkäänlaista "lukitsinta",niin tipahtavat kun ottaa nokka-akselipukit irti.

Ja heti jos pääsee esim kyljelleen,niin valuu öljyt pihalle.

Mutta eiköhän Puhakallakin ole 3mm öljyreiällä,ts. uudempaa mallia (jos ovat jo vaihdetut),joten ilmaavat kyllä itsensä nopeasti.

Öljy ei tuolla vaikuta yhtäkkiä..

Kovin helpolla noita ei rikki saa.

Kuva selvennyksen vuoksi,kyljessä näkyy "pikkureikä",ja vastaavasti toisellakin puolella on samanmoinen.


Edelleen villi veikkaukseni on että ovat asentaneet väärinpäin..
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

ST sanoi
Mutta eiköhän Puhakallakin ole 3mm öljyreiällä,ts. uudempaa mallia (jos ovat jo vaihdetut),joten ilmaavat kyllä itsensä nopeasti.
Edelleen villi veikkaukseni on että ovat asentaneet väärinpäin..

En tiedä minkä kokoiset ovat, ovat kuitenkin alkuperäiset ilmeisesti. (edellinen omistaja nämä vaihtoi), ja ennen huoltoa olivat täysin hiljaiset.. (mitä nyt kylmänä vähän..)
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

ST:n arvailuun olisin taipuvainen uskomaan. Kuulostaa nimittäin aika tutulta ääneltä... Ja se kuulostaa juuri siltä, että tekniikka on laukeamassa justiinsa siihen paikkaan. Omaani vaihdettiin pari vuotta sitten nostajat ja siinä kaverin kanssa jutustellessa pääsi yksi lipsahtamaan sisään väärinpäin ja se kuulostaa juuri tuolta. Kyllä ne ilmat sieltä tosiaan lähtee normaalitilanteessa aika nopeasti pois. Venttiili siitä tykkää huonoa pitemmän päälle eli kannattaisi pikapuoliin käyttää venttiilikoppa auki, vaikka metelin kanssa pystyisit elämäänkin... :p
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Skydiver sanoi
Kyllä ne ilmat sieltä tosiaan lähtee normaalitilanteessa aika nopeasti pois. Venttiili siitä tykkää huonoa pitemmän päälle eli kannattaisi pikapuoliin käyttää venttiilikoppa auki, vaikka metelin kanssa pystyisit elämäänkin... :p

En pysty elämään metelin kanssa, ja vaikka pystyisinkin itse nuo tarkistaa/vaihtamaan vaikka bränikat nostimet jne.
Niin mielestäni se ei ole minun asia, vaan korjaamon joka työn teki. Siksihän sitä liikkeeseen yleensä viedään jos ei itse ehdi.

Ja pitäisi vaan saada näemmä korjaamo uskomaan että siinä on jotain muuta kuin "normaalia" ääntä.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

ei taida olla enää ilmauksesta kiinni ::) kyl minäkin kallistuisin st:n arvaukseen
eiku korjaamolle möykkäämään :mad: takuu korjauksena pitäis mennä! jos jotain on menny rikki niin maksavat osat.
jos alkavat jotain rutisemaan niin uhkailet vähä kuluttajain asiamiehellä tai mikä se ny on.. niin eiköhän homma rupee skulaamaan :peukku
jumalauta ku aina kaikki pitäis tehä itte :mad:
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

J. Puhakka sanoi
En pysty elämään metelin kanssa, ja vaikka pystyisinkin itse nuo tarkistaa/vaihtamaan vaikka bränikat nostimet jne.
Niin mielestäni se ei ole minun asia, vaan korjaamon joka työn teki. Siksihän sitä liikkeeseen yleensä viedään jos ei itse ehdi.

Ja pitäisi vaan saada näemmä korjaamo uskomaan että siinä on jotain muuta kuin "normaalia" ääntä.
No ei tuon kanssa tietenkään voi olla ja ajotkin saisit tuolla jättää vähille, ettei mitään mene sen takia rikki. Ilman muuta viet firmaan ja sitä tarkoitinkin, että siellä otatat sen auki. Ja jos suinkin ehdit, niin ole mukana tapahtumassa. Siellä ei tarvitse ollakuin yksi nostaja väärinpäin, niin sehän riittää tekemään tuon metelin.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Skydiver sanoi
No ei tuon kanssa tietenkään voi olla ja ajotkin saisit tuolla jättää vähille, ettei mitään mene sen takia rikki. Ilman muuta viet firmaan ja sitä tarkoitinkin, että siellä otatat sen auki. Ja jos suinkin ehdit, niin ole mukana tapahtumassa. Siellä ei tarvitse ollakuin yksi nostaja väärinpäin, niin sehän riittää tekemään tuon metelin.

Valitettavasti on aika sen verta kallista että ei ole varaa jäädä työaikana kattelemaan työn etenemistä, joten pitää vain luottaa että autolle jotain tapahtuu, huomenna kuitenkin huoltoon takaisin menee, tänään pitää vielä kotia sillä ajaa ja huomenna huoltoon, että se tekee semmosen noin 80km, pitää ajella varovasti.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

ST sanoi
Tuosta tulee jo mieleen,että ONHAN NE NOSTAJAT VARMASTI OIKEINPÄIN?!
Menevät yhtä helposti kumminkin päin..

Olitte oikeassa, aamulla vein huoltoon ja tarjosivat kyydin töihinkin vielä :peukku
Ja tuossa 10 min sitten soittivat että auto on kunnossa, ja tosiaankin oli yksi nostimista "lipsahtanut" väärinpäin, asentajalla oli ollut apumiehenä toinen mies pitämässä nostimia paikalleen (ei oo ollut sitä fantsuu mitsun lukitsinta näemmä (MD998443) ) ja jossain siinä vaiheessa on lipsahtanut sitten yksi nostin väärinpäin (kun on vissiin tippunut). :-[

Mutta kunhan pääsen töistä niin pääsen hakee auton, sittenhän sen tietää onko se nyt niinkuin ennen huoltoon menoa 8)
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Hieno homma, että vehkeet pelaa! :peukku Ei siellä huollossa sitten tainnut tarvitakaan käydä mitään valtavaa karhunpainia uudelleen aukaisemisesta?
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Skydiver sanoi
Hieno homma, että vehkeet pelaa! :peukku Ei siellä huollossa sitten tainnut tarvitakaan käydä mitään valtavaa karhunpainia uudelleen aukaisemisesta?

Ei ollenkaan, oikein asiallisesti meni loppupeleissä.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

J. Puhakka sanoi
Ei ollenkaan, oikein asiallisesti meni loppupeleissä.
kerrankin näin asiallista palvelua ;D
mitä muuten ottivat tosta venttiilinvarren kumien vaihdosta?
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

jykäh sanoi
kerrankin näin asiallista palvelua ;D
mitä muuten ottivat tosta venttiilinvarren kumien vaihdosta?

Tuonne kirjoitinkin jo, ja itse en tosiaankaan säästäisi sen vertaa nuissa kumeissa etten aitoja timantti-osia hakisi.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=17296.0
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

J. Puhakka sanoi
tosiaankin oli yksi nostimista "lipsahtanut" väärinpäin
Ikävä sanoo "mutta mitäs minä sanoin"..

Toivottavasti ei rikkonut nostinta,kun "kuivana" kävi niinkin pitkän aikaa,ja olisihan tuossa myös nostimen "nuppi" voinut kärsiä..

Itse varmuuden vuoksi aina teippaan nuo,niin eivät pääse vahingossa tippuun.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

hieman ehkä :eek:fftopic mutta ei viitsi uuttakaan aloittaa..

eli tuossa on nyt 2 4G63 konetta levällään josta pitäisi yksi ehjä kasata.. "ilmasin eilen noita tasureita eli "pumppasin vanhat öljyt pois ja nyt ne on tyhjät mitäs nyt kuuluu tehdä? miten uusi litku sisään? vai tarviiko ollenkaan? toisen koneen tasureissa pääli reikä on paljon isompi kuin toisen koneen.. onko mitään merkitystä kummat laittaa? onko koneissa muuta eroavaisuuksia kun tälläinenkin jo tuli eteen..?
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Kuulemma isompi on parempi, eiks se aina näin oo ;D
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Tietääkseni 4g63 doch koneeseen ne pitää laittaa puoliksi öljyttynä. Jos laittaa täysinäisenä niin venttiilit voivat "kantaa"
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Vaihdoin juuri nostimet niin tein niin kuin ohje sanoo eli upotetaan puhtaaseen dieseliin ja painetaan kuula auki ja pumpataan 4-5 kertaa ja eiku paikalleen. Kun käynnistin niin ei kuulunut yhtään naputusta. Eiköhän nostin tullut ihan täyteen ja ei kuullostanut että olisi kantanutkaan. Kyseessä 6A1 kone eli 2,5 V6.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Oliko paha homma vaihtaa ja kuanko meni aikaa?? Pitäis itsekkin alkaa miettimää niiden vaihtoa :-\
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Eipä tuo paha ollu vaihtaa tällä kokemuksella :) Aikaa saa kulumaan parista tunnista eteenpäin. Imusarjantiiviste kannattaa hankkia, tai oikeastaan se pitää vaihtaa aina kun irti ottaa.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

OT:

Olen pitkään pähkäillyt että minkä vuoksi nuo pitää täyttää DIESELILLÄ,kun terveen järjen mukaan pitäisi täyttää öljyllä..

Kyllähän dieseli tietenkin paineettomana paremmin ilmaa nuo,mutta kuitenkin.

Ja toisaalta,dieselihän valuu herkemmin pois asennettaessa (jos ei ole niitä erittäin hienoja mitsun omia "asennustyötarvikkeita"),kuin öljy.
 
Vs: Pitääkö 4G63 hydrauliset nostimet aina ilmata?

Tänään vaihtaessani ilmasin KUUMALLA öljyllä,eikä naputtanut yhtään kun laitoin koneen käymään.

Ajusan tekeleet meni tilalle,tietenkin 3mm reiällä.
 
Takaisin
Ylös Bottom