Pressan vaalit

M

mikada

Guest
Ite ihmetelly kun tänne ei ole vielä nyt tuleviin pressan vaaleihin tullu topiikkia :mad: ;) Miten perustetaan tuo äänestys juttu kun en ole ite hokannu sitä? :)
 
Vs: Pressan vaalit

Siinä "uusi aihe" vieressä on se painike "aloita uusi äänestys".

Ja mitä vaaleihin tulee, niin melkeen voisi jättää äänestämättä, kun siellä ei ole yhtään hyvää vaihtoehtoa.
 
Vs: Pressan vaalit

MitsuMi sanoi
Ite ihmetelly kun tänne ei ole vielä nyt tuleviin pressan vaaleihin tullu topiikkia :mad: ;) Miten perustetaan tuo äänestys juttu kun en ole ite hokannu sitä? :)

Mun mielestä on aina positiivista kun autofoorumi ei mene poliittiseksi, sori vaan ;D
 
Vs: Pressan vaalit

Mun puolesta vois vaikka lopettaa koko viran. Puolustusvoimillakin kun on kuitenkin oma komentaja. Alkuun vaikka sellanen yhden kauden mittainen kokeilu että "miten suomi pärjää ilman presidenttiä", tuskin kukaan huomais mitään? Ainiin, paitsi että verovaroja säästyis aikamoinen tukku.
 
Vs: Pressan vaalit

mystinengalant sanoi
Mun mielestä on aina positiivista kun autofoorumi ei mene poliittiseksi, sori vaan ;D

+1. Minun mielestäni riittää tuo eduskuntavaalikeskustelu, puhutaan politiikkaa vaikka siellä. :)
 
Vs: Pressan vaalit

dani sanoi
Mun puolesta vois vaikka lopettaa koko viran. Puolustusvoimillakin kun on kuitenkin oma komentaja. Alkuun vaikka sellanen yhden kauden mittainen kokeilu että "miten suomi pärjää ilman presidenttiä", tuskin kukaan huomais mitään? Ainiin, paitsi että verovaroja säästyis aikamoinen tukku.

Justiinsa. Kuka nyt sitten suomea edustaisi? Toisekseen aika mitättömistä summista puhutaan tämänkin maan budjettia ajatellen...
 
Vs: Pressan vaalit

No en sitten ehtinyt äänestämään ensimmäisellä kierroksella ,mutta luulen ,että henkilö jolle olisin ääneni antanut pääsee toiselle kierrokselle.
 
Vs: Pressan vaalit

-JP- sanoi
No en sitten ehtinyt äänestämään ensimmäisellä kierroksella ,mutta luulen ,että henkilö jolle olisin ääneni antanut pääsee toiselle kierrokselle.

Miten niin et?:

vaalipäivä sunnuntai 22.1.2012
ennakkoäänestys kotimaassa 11.-17.1.2012
ennakkoäänestys ulkomailla 11.-14.1.2012
 
Vs: Pressan vaalit

http://www.iltasanomat.fi/presidentinvaalit/onko-teista-kaynnistetty-esitutkinta-sari-essayah-ja-49-muuta-kysymysta/art-1288441930228.html

Kohta 6:

Onko teidän tekemisistänne käynnistetty esitutkinta, joka ei ole johtanut syytteeseen?

SE: On. Jouduin vuonna 1989 henkilöautollani perävaunullisen rekan kolhimaksi vaarallisessa liikenneonnettomuudessa, jossa varjelluttiin henkilövahingoilta. Autostani irtosi törmäyksen voimasta kampiakseli, joka lensi takana ajavan auton konepellistä läpi. Onnettomuudelle ei kuitenkaan löytynyt muita syyllisiä kuin huonot keliolosuhteet ja tiellä pöllyävä lumi.

??? ;D ;D
 
Vs: Pressan vaalit

http://www.hs.fi/msn/politiikka/Niinist%C3%B6+ilmoitti+aloittavansa+taistelun+ahneutta+vastaan/a1305553348190

Just joo. Kuulostaapa uskottavalta, kun kokoomuslainen aikoo taistella ahneutta vastaan ;D
 
Vs: Pressan vaalit

MitsuMi sanoi
http://www.hs.fi/msn/politiikka/Niinist%C3%B6+ilmoitti+aloittavansa+taistelun+ahneutta+vastaan/a1305553348190

Just joo. Kuulostaapa uskottavalta, kun kokoomuslainen aikoo taistella ahneutta vastaan ;D

No on se sentään jättänyt nostamatta 7000 € / kk eläkettä, johon sillä olisi oikeus. Mun mielestä ihan asiallinen esimerkki ahneuden vastaiselle kampanjalle.
 
Vs: Pressan vaalit

nokonzok sanoi
No on se sentään jättänyt nostamatta 7000 € / kk eläkettä, johon sillä olisi oikeus. Mun mielestä ihan asiallinen esimerkki ahneuden vastaiselle kampanjalle.
Etkö sä Noko tiedä että toi on Saulilta pelkkää vaalikampanjaa? Näin mulle on kerrottu toisista leireistä :) Kyllä jos Paavot tai esim. Soini ton ois tehny ni totta j***lauta olis hienoja ja reiluja miehiä!! Yeah, sure... ;D
 
Vs: Pressan vaalit

No ei ole Sauli kovin hirveästi vastustellu noita reiluhkoja ministereiden, kansanedustajien yms. jengin palkankorotuksia. Kyseiset korotukset olivat joka kerta moninkertaisia verrattuna yleisen palkkatason nousuun. Ja aina kun noita hurjia korotuksia on tehty, niin kokoomuslaiset ovat olleet jokakerta siunaamassa ne ;)
 
Vs: Pressan vaalit

Äänestetty, kakkoskierroksella todennäköisesti nähdään.
 
Vs: Pressan vaalit

Ainoa syy miks näkisin et tämönen topikki on autofoorumilla ois että kerättäis ehdokkaiden näkemyksiä autoilusta, verotuksineen ym aiheeseen liittyvä.
 
Vs: Pressan vaalit

Eli kaikki autoharrastajat äänestämään Haavistoa,sillähän on se harraste kuplavolkkari ;D
 
Vs: Pressan vaalit

Vähän kyllä haiskahtaa kun vihreiden edustaja toitottaa kovaan ääneen autoharrastusta. Jotenki vaan tulee semmonen olo et "Its a TRAP!" voin toki olla väärässäkin.
 
Vs: Pressan vaalit

Toivottavasti Pave pääsee toiselle kierrokselle eikä puppeli.
 
Vs: Pressan vaalit

Basbarduu sanoi
Vähän kyllä haiskahtaa kun vihreiden edustaja toitottaa kovaan ääneen autoharrastusta. Jotenki vaan tulee semmonen olo et "Its a TRAP!" voin toki olla väärässäkin.

Ei kai nyt sentään, Virheäthän ovat aina etunenässä ajamassa autoilijan asioita.. ::)
 
Vs: Pressan vaalit

alkaa vakavasti näyttämään siltä että hävettää olla suomalainen, HOMO presidentiksi... no toivottavasti sitte sauli vetää pidemmän korren ku oma edustaja ei pääse jatkoon
 
Vs: Pressan vaalit

Kertokaa miksi pitäisi hävetä sitä, että presidentti on homo? En ihan oikeasti ymmärrä.
 
Vs: Pressan vaalit

Vaikeaksi kyllä vetää että kumpaa äänestäisin...... pitänee hieman tutustua tarkemmin ehdokkaisiin seuraavalle kierrokselle.
 
Vs: Pressan vaalit

No vihreä vähemmistön edustaja joka ajaa kuplalla tuskin vie tätä maata eteenpäin..

itte äänestin eduskuntavaaleissa persuja ja niin myös nyt soinia, eikä mua hävetä se yhtään, toki oon eteläpohjanmaalta enkä metroseksuaalisti eteläsuomesta ;)
 
Vs: Pressan vaalit

Clutchkick sanoi
No vihreä vähemmistön edustaja joka ajaa kuplalla tuskin vie tätä maata eteenpäin..

itte äänestin eduskuntavaaleissa persuja ja niin myös nyt soinia, eikä mua hävetä se yhtään, toki oon eteläpohjanmaalta enkä metroseksuaalisti eteläsuomesta ;)

Mä en kyllä usko että Soinikaan tätä maata veisi yhtään mihinkään. Toisaalta, jokaisellahan on se oma mielipide mistä voi kinastella =) Ja jos Soini voisi voittaa nää tsempalot niin se voisi olla persuille aika kovaa takapakkia puolueena.
 
Vs: Pressan vaalit

no vois se rajottaa hieman tota karvakäsivirtaa :) ottais vaan ne suomeen jotka osaa tehä kebabbia ja muut sivuun.. nojoo ei vaiskaa, väyrys - niinistö kamppailun olisin halunnu kakkoskierrokselle, jolloin olis ääni menny markoille :)


mutta äänestetään ens kiekalla sitte saulia :)

politiikka ei mua oikeesti kiinnosta tipan tippaa, enkä sitä seuraa, kuhan ny huutelen vaan tylsyyttäni :)
 
Vs: Pressan vaalit

Haavisto sai täältä äänen ja meni onneksi 2. kierrokselle.

Varsinaisten syiden lisäksi saan kyllä tästä tuloksesta kovaa tyydytystä kun kaikki hyihyitoionhomo- ja muut juntit saa nenilleen.

Ketä oikeasti kiinnostaa mitä presidentti(ehdokkaan) sängyssä tapahtuu? Vai miettiikö moni diggaako Halonen doggystylestä?
 
Vs: Pressan vaalit

miikka sanoi
Ketä oikeasti kiinnostaa mitä presidentti(ehdokkaan) sängyssä tapahtuu? Vai miettiikö moni diggaako Halonen doggystylestä?

Ei ne sänkypuuhat ketään kiinnostakkaan, mutta se että linnan juhlissa kätteleekin tasavallan presidentti parina ahmed ja koti vähemmistöryhmä niin morjens! siis ei Haavistoa!! jollei muutakaan syytä keksi, niin puolueena vihreät ja autoilu ei sovi samaan lauseeseen!! Siis NIINISTÖ!

Edit: täällä näköjään sensuuri puree, joten jokainen voinee arvailla osaltaan mitä tuolla "vähemmistöryhmän" kohdalla kuului lukea. :peukku
 
Vs: Pressan vaalit

Blizzard^ sanoi
Ei ne sänkypuuhat ketään kiinnostakkaan, mutta se että linnan juhlissa kätteleekin tasavallan presidentti parina ahmed ja koti vähemmistöryhmä niin morjens! siis ei Haavistoa!! jollei muutakaan syytä keksi, niin puolueena vihreät ja autoilu ei sovi samaan lauseeseen!! Siis NIINISTÖ!

Okei, tää menee mun ymmärryksen yli, lähinnä naurattaa :)
 
Vs: Pressan vaalit

Jännä että kukaan ei tunnu muistavan sitä että Halonen on entinen SETA:n puheenjohtaja. Olisko edes mennyt naimisiin jossei olisi tahtonut päästä eroon seksuaalisuus-huhuista?

Oma ehdokas ei ekalla kierroksella pärjännyt kuten tiesinkin. Menin vaan kopissa ihan hämilleen että kelle tää ääni nyt kuuluis niin annoin sille kuka eniten miellytti. Tokalla voikin sitten antaa Haavistolle äänen.
 
Vs: Pressan vaalit

Basbarduu sanoi
Vähän kyllä haiskahtaa kun vihreiden edustaja toitottaa kovaan ääneen autoharrastusta. Jotenki vaan tulee semmonen olo et "Its a TRAP!" voin toki olla väärässäkin.
Näinpä, kyllä vihreä on aina vihreä. Vihreät ei oo koskaan saanu mitään hyvää aikaan suomessa. Ainoastaan rutkasti lisäveroja. Noh, onneksi ei ole pelkoa että haavistosta tulisi presidentti, koska usko yhtään sen mahdollisuuksiin toisella kierroksella. Väyrysellä olisi jopa saattanut olla mahdollisuuksia.
 
Vs: Pressan vaalit

En ole vielä ikinä äänestänyt,mutta nyt mietin että pitäisköyän ihan vittuuttaan äänestää Haavistoa,siinä sitä olis sitten ihmisillä päiviteltävää kun on homo presidenttinä :D
Lisäksi tuo Sauli on niin kuivakka ja tylsä äijjä.
 
Vs: Pressan vaalit

Naispresidentti oli shokki aikoinaan mutta toi haaviston hyväksyminen ei aivan hetkessä sulaudukkaan :D
 
Vs: Pressan vaalit

Tunari-82 sanoi
En ole vielä ikinä äänestänyt,mutta nyt mietin että pitäisköyän ihan vittuuttaan äänestää Haavistoa,siinä sitä olis sitten ihmisillä päiviteltävää kun on vähemmistöryhmä presidenttinä :D
Lisäksi tuo Sauli on niin kuivakka ja tylsä äijjä.

toihan onkin hyvä peruste alkaa äänestämään.. että saataisiin ihmisille päiviteltävää. :peukku

varmaan kumpikin ehdokas on ihan pätevä kyseiseen duuniin, mutta tuskin se, että on "kuivakka ja tylsä äijjä", tekee saulin meriiteistä merkityksettömiä. tuohan on hieman samanlaista syrjintää kuin "ei homoa presidentiksi" -mielipiteet.

no, jokainen saa käyttää äänensä parhaaksi katsomallaan tavalla. tai olla käyttämättä.
 
Vs: Pressan vaalit

Wlooffy sanoi
Näinpä, kyllä vihreä on aina vihreä. Vihreät ei oo koskaan saanu mitään hyvää aikaan suomessa. Ainoastaan rutkasti lisäveroja. Noh, onneksi ei ole pelkoa että haavistosta tulisi presidentti, koska usko yhtään sen mahdollisuuksiin toisella kierroksella. Väyrysellä olisi jopa saattanut olla mahdollisuuksia.

:peukku :peukku

Ei saa***a tollasta homppelia pressaksi se on ihan viimeisin juttu suomen kansalta. Vihreet joopa joo siihen loppuu meidän kerho toiminta kun kellään ei ole varaa ajaa autolla. Vihreillä on ainoastaa ne vihreet arvot. Kun niiltä kysyy et mistä sähkö tulee niin vastaus on et pistorasiasta.

Tässä tais käydä muj kanta ilmi et ketä äänestin/äänestä jatkossakin ;D ;D
 
Vs: Pressan vaalit

Kaverin sanoin
"Pekka H on ihan sympaattinen ja fiksun oloinen, mut kaveri ei ole suorittanut loppuun edes opiskelujaan, eli ei korkeakoulututkintoa eikä ammattitutkintoa, pelkkä lukio. Hän on myös sivari ja Presidentin pitäisi olla Puolustusvoimain ylipäällikkö, miten hän mahtaa ottaa kantaa niihin asioihin? Minusta hänellä ei ole edes edyllytystä toimia ylipäällikkönä. Homojakaan vastaan minulla ei ole mitään, mutta haluanko minä että Suomea edustaa homo ja onko se oikea kuva Suomesta ja Suomalaisista? Minun ääni menee jollekin muulle kuin Haavistolle. "
 
Vs: Pressan vaalit

Harri K sanoi
Kaverin sanoin
"Hän on myös sivari ja Presidentin pitäisi olla Puolustusvoimain ylipäällikkö, miten hän mahtaa ottaa kantaa niihin asioihin? Minusta hänellä ei ole edes edyllytystä toimia ylipäällikkönä. "

Halonen ei tietääkseni ole käynyt armeijaa ja taisi tuon 12-vuotisen ylipäällikön pestin pärjätä ihan kohtuullisesti.

Vihreydestä vinkuvat:
Milloin viimeksi presidentti on ottanut kantaa mihinkään autoiluun liittyvään ehdotukseen? Sitä vaan ajattelin että presidenttihän ei ole minkään puolueen jäsen, eikä hän kyllä päätäkään mistään sisäpoliittisesta asiasta oikein millään tavalla. Mutta tällasta junttikansaahan suomalaiset ovat, minkä sille mahtaa :)
 
Vs: Pressan vaalit

Minua häiritsee se että Haaviston puoliso on hiljattain tuomittu rattijuoppo ei puolison sukupuoli.

Vihreiden autoharrastukset tiedetään, ainoastaan vanhat kuplat ja muut söpöt hippiajan autot sallitaan harrastepeleinä, muita pitää verottaa ankarasti ja tukea tuotoilla joukkoliikennettä.
 
Vs: Pressan vaalit

Raikali sanoi
Mä en kyllä usko että Soinikaan tätä maata veisi yhtään mihinkään. Toisaalta, jokaisellahan on se oma mielipide mistä voi kinastella =) Ja jos Soini voisi voittaa nää tsempalot niin se voisi olla persuille aika kovaa takapakkia puolueena.
Eipä veisi ei,presidentti kun on vain tätä nykyä ihan täysi PR hahmo suomelle,eikä omaa juuri millaista valtaa.
Soinia en äänestänyt sillä että se vie paremmin asioita eteenpäin ollessaan kansanedustajana,on parempi PS puoleenjohtajan kuin pressana,saa äänensä paremmin kuuluville sitä kautta,presidentin kun pitää kuitenkin olla poliittisesti korrekti.

Tämä on minun mielipide.
 
Vs: Pressan vaalit

Sekä tuloksen, että vaalikeskustelujen perusteella politiikka (esim. puoluetausta, puolueiden ajamat asiat ja "track record" niiden asioiden suhteen) näyttää menettäneen täysin merkityksensä presidentinvaalissa. BB-sukupolvi on päässyt äänestämään, kun olennainen tekijä kaikille ehdokkaille tuntuu olevan puolison laatu. Keskustelu on pyörinyt (ja näköjään pyörii) tasolla Jenni on söpö, Pekan rouva on setä. Ja turha puhua sitä "presidentinvaali on henkilövaali, eikä puoluevaali" - soopaa: katsokaa vaikka minkälaista tuhoa punamuumi sai aikaan valtakautensa aikana virkanimityksillään (oikeuslaitos valtakunnansyyttäjää myöten, vähemmistövaltuutettu, muut suojatyöpaikat). Vaalivoitto presidentinvaaleissa on aina tietynlainen tuen osoitus ko. puolueen politiikalle, vaikkei presidentti nimellisesti olekaan minkään puolueen jäsen.

Näin autoharrastajan näkökulmasta kakkoskierroksen vaihtoehdot ovat varsin synkkiä: kumpikin puolue jota ehdokkaat edustavat, ovat olleet ja tulevat olemaan autoilijan taskulla ja yksityisautoilua kampittamassa. Vai ehkä se autoilu vaan tuntuu minusta (ei siis muista) kalliilta ja hankalalta täällä Onnelassa? Vihreiden (autoiluun liittyvät) aikaansaannokset useimmat tuntevatkin, koskahan se J. Cash poistaa sen dieselveron -toista hallituskautta takana kuitenkin...?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200806177811782_uu.shtml
 
Vs: Pressan vaalit

Halonen ei tietääkseni ole käynyt armeijaa ja taisi tuon 12-vuotisen ylipäällikön pestin pärjätä ihan kohtuullisesti.

Halosella, niin kovasti kuin juhlinkin sen valtakauden päättymistä, ei ole ikänsä (ja sukupuolensa) puolesta ollut valinnanvaraa armeijan suhteen. Haavistolla on, ja Haavisto on tehnyt itsenäisen päätöksen vastustaa instituutiota, jonka ylipäälliköksi nyt pyrkii. Eli siinä mielessä täysin validi pointti.
 
Takaisin
Ylös Bottom