Project-P, E39A Dynamic-4, mixo och t11ker1

  • Viestiketjun aloittaja t11ker1
  • Aloituspäivämäärä
T

t11ker1

Guest
Alkubriiffi projektista, Keskustelu täällä

Project-P'n tarkoituksia on monia, yksi ja ehkä merkittävin on
tyydyttää Mixon älytöntä nelikkokuumetta, allekirjoittaneella
nelikkokuume iski vasta mitsuclubin ratapäivillä, oltuani AST'n
Evo IV kyydissä, tiedä sitten kiittääkö vai kirotakko siitä ;)

Toinen syy on se, että itse tarvitsin jonkun lopputyö aiheen,
vaikka lopputyön deadline on (toivonmukaan) vasta 3v päästä.

ja onhan se kiva sit itsekkin ajaa nelikolla radalla *köh* ;]

Minusta pitää myös mainita henkilö joka on enempi kuin vähempi
ollut apuna kun autoa on purettu, pieni tekninen ihme; Tuoppi,
iso kiitos monastakin asiata hänelle.

Alkupuheiden jälkeen olisi ehkä syytä vähän rustata mitä olisi
tosiaan tarkoitus tehdä autolle, eli autosta on tarkoitus tulla ratalelu,
joten mukavuus ja hiljaisuus saatiin ensinmäisenä unohtaa, race henkeen myös
sisusta ja takapenkit tulevat kokemaan karun kohtalon ja pääsevät
autuamille paikoille, muutenkin suhteellisen radikaaliakin
painonpudotusta tiedossa.

Auto edistyy hitaahkosti johtuen henkilökohtaisista syistä,
esim. allekirjoittaneella koulu ja Mixolla omansa, rakentelua
kuitenkin pyritään harrastamaan ainakin kerran viikossa,
päiväkirjan päivitys hieman harvemmin, mutta niin pian kuin mahdollista.

Auton kuvia voi käydä katsomassa osoitteesta www.cheezburger.net/project-p



To-Do:
-Auton ulkopuolinen purkaminen
-Ruostepaikkojen selvittäminen
-Auton keventäminen
-Kattoluukku poistettu
-Takaspoileri poistettu
-Äänieristeiden(bitumin) poisto
-Sisustan riisuminen
-Lattiamatto, penkit ja kattoverhoilu poistettu
-Johtosarjojen siistiminen
-Ruostevikojen korjaaminen
-Moottorin purku/kokoaminen
-Moottori osissa(valmiiksi)
-Vaihteiston tarkastus/korjaus
-Voimansiirron takrastus/korjaus
-Alustan päivittäminen
-Jarrujen parantaminen
-Auton maalipinnan uusiminen
+kaikki muut, mikä ATM ei muistu mieleen

Kuva auton nykyisestä tilasta;
IMG_2744%20(Large)-318.jpg
 
Vs: Project-P, E39A Dynamic-4, mixo och t11ker1

Sopivaa dynamiciä hakiessa mixo ehti soitella puolellekymmentä myyjää,
mutta joko eivät vastanneet puheluihin tai autoissa oli ns. hämärää,
kuten miksi myydä katsastamon dynamic, vaikka osia oli uusittu useamman
tuhannen euron edestä.

Jossain välissä sitten nettiautoon tupsahti myynti-ilmoitus galantista
josta oli jakopää hajonnut, ei mitään kuin soittoa myyjälle ja tapaamista
sopimaan, auto oli seissyt melkein vuoden puolilämpimässä tallissa,
kiinnostuksen lopahdettua, sehän sopi meille, auto näytti hyvältä, tai
ainakin kohtuukuntoiselta ollakseen melkein 18v vanha, pari osaa sovittiin
vaihdettavaksi ja kaupat lyötiin lukkoon, hakupäiväksi sovittiin ensiviikon
maantai, ja sen jälkeen olikin olo kuin lapsena jouluaattona, koska pääsee
aukaisemaan paketit kuusen alta :]

Hakupäivä ja ensinmäinen kosketus Dynamiciin.

Mixon onnistui hankkia kaveri ja kaverin pajero vetämään hyrylän shelliltä
vuokrattua auto-traikkua, ei mitään muuta kuin nokka kohti riihimäkeä
ja myyjän tyköön, ja onneksi tosiaan saatiin pajero lainaan, eikä
aikaisemmin puhuttu mixon vanha galant, kiitos kuitenkin siitä Tee-Jii'lle, meinaan
"pihatie" oli kuin perunapeltoa, järkyttävän kokoisia kuoppia ja jollain
galantilla olisi vetänyt...

IMG_2377%20(Large)-005.jpg

Sehän tulee päälle! eikun... se onkin trailerilla >;\

Mixon hypätessä Dynamicin puikkoihin oli aika tuupata se trailerin kyytiin
kolmen ison ihmisen työntäessä, suurin pelko itselläni oli joku menee vikaan ja
dynämic löytyy pajeron takakontista ;P auto saatiin kuitenkin ongelmitta
kyytiin ja oli aika suunnata takaisin kohti tallia, kunhan ensin
pysähdyttiin tankkaamaan ja oli aikaa jopa ottaa ensinmäiset kuvat autosta.

IMG_2379%20(Large)-007.jpg

Kaveria ei jätetä ;)

IMG_2384%20(Large)-010.jpg

Ja takaapäin, pörinäpönttökin melkeen näkyy 8)
 
Vs: Project-P, E39A Dynamic-4, mixo och t11ker1

Dynamicin pesu ja lähempi tarkastelu.

Auto jätettiin minun hoiveisiini tallille, kun Mixo ja hänen ystävänsä
lähevät palauttamaan traileria, ei muutakuin mäntysuopa, vesiletku ja
muut tarveaineet esille ja pesuun.

IMG_2385%20(Large)-011.jpg

Auto ennen pesun aloittamista

Vuoden pölykerros lähti oikein mukavasti pelkällä vedellä pois, mutta
pinttyneempi lika ei edes mäntysuovalla(!) ??? no, piti tyytyä siihen
minkälaisen tuloksen sillä sai ja oli aika keskittyä "tunnetuihin"
ongelmakohtiin, eli sisälokasuojiin yms.

IMG_2400%20(Large)-026.jpg

Auto pestynä

Ei muutakuin vettä minuutti kaupalla sisälokasuojan sisään ja hetken odottelua
ja vielä varmistuksesi että kaikki olisi lähtenyt... ja mitä vielä, toiset
minuuttitolkut sai päästää vettä ja silti vain tuntui irtoavan.

Tästä tympääntyneenä hyökkäsin vanteiden kimppuun, jotka eivät tosiaan olleet
sen paremmassa kunnossa, tuntui että sitä moskaa irtosi ja irtosi
kokoajan enempi.

Pesun jälkeen tuli myös kurkattua vähän tarkemmin minkälainen projekti sitä
nyt tulikaan hankittua ja etsittyä mahdollisia ruostekohtia, joita
ei kyllä onnekseni(!) löytynyt kuin vähän ovien sisäpuolelta.

IMG_2392%20(Large)-018.jpg

IMG_2395%20(Large)-021.jpg

IMG_2393%20(Large)-019.jpg

IMG_2412%20(Large)-037.jpg


Oli aika ottaa muutama yleisluonteinen kuva "Puhtaasta" autosta ja
työntää se sen jälkeen sisään talliin, olihan kello jo lähempänä yhtätoista
ja piti aamulla kouluun keretä.

IMG_2403%20(Large)-029.jpg

IMG_2405%20(Large)-031.jpg


Allekirjoittanut hyppäsi piparkakulta(!) haisevan auton puikkoihin mixon
alkaessa työntämään autoa talliin, nasarenkaat ja ylämäki ovat oikein
inha yhdistelmä, pienellä veksaalmisella se auto saatiin kuin saatiinkin
omalle paikalle talliin :)

Pieni bonuskuva;
IMG_2422%20(Large)-045.jpg

Kaikki tuo lähti galantista(galleriasta isompana kuvaa jos haluaa)
 
Takaisin
Ylös Bottom