Pyyhkimen sulat Grandikseen

vesax

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2005
Sijainti
Hki
Mistä olisi saatavana pyyhkimensulkia ns. tarvikkeina... varmaan ne alkuperäiset Vehon maksavat maltaita....

Boschin luettelossa ei ainakaan mainittu mitään kun katsoin jossain kaupassa...
 
Grandikseen saa alkuperäisenä pelkät kumitkin, maksaa kylläkin "huimat" 25€/pari...
 
Kuljettajanpuolen pyyhkijä maksoi merkkitiskillä viime huollossa muistaakseni 52€ :peukku Vastaisuudessa saatan ostaa jostain muualta sulkani :)
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Kysyin Tikkurilan Vemixiltä et mitä maksaa kuskinpuolen pyyhin. Maksoi 40e....
Mistään motonet, ad, hessu tms. en ole löytänyt kuskinpuolen pyyhinta...

Pituus on 70cm... ja vähän erilevynen varsi kuin normaali.

Kait se pitää ostaa merkkiliikkeestä....

Valeo sulat olisin halunnut mut ei taida olla tarjolla vielä. :(
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Sait vähän nopeemmin mitattua noi sulat ku minä ;D

Mulla rupee olemaan taas vaihdontarpeessa noi, en oo viel kysyny tarvikeliikkeestä, mut jos ei niitä saa ku Vemixiltä ni sit jää vaihtamatta :seina
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Onko kukaan kysynyt würthin myymälöistä, siellä olen nähnyt pelkkiä vaihto sulkia. Varmaan ovat edullisempia, jos on on tili minne ostaa kun eivät myy yksityisille.
Itse en ole viellä tarvinnut uusia sulkia kun mittarissa on vasta 2000 km :)
mutta kysäisen myyjiltä kun käyn jossakin würth myymälässä.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen


Champion - X55/B01
Aerovantage 22" Wiper Blade
Tollainen on oikeanpuoleinen pyyhin... tai ainakin luulisin...
Kun tuo on n. 55cm pitkä...

Laitoin kysen Boschille et milloin valmistaa... ei oo viel vastanneet...

Fixus sanoi Helsinki MotorShow messuilla et maaliskuussa 2007 tulee jotain 70cm pyyhkimiä... katsotaan sitten pyyhkimien vaihtoa.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Onko kukaan katsonut mitä pyyhkimissä lukee... et kuka ne on valmistanut.. et saisko tilattua internetistä pyyhkimet.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Katselin tossa Wurthin pyyhkimensulkia...ja huomasinpa, että heiltä saa 700mm sulkia ja sopii (tai ainakin 600mm) Grandikseen.. :)

Hinnasta ei tietoa.. odotan vastausta Wurthiltä. Tiedän, että sieltä voi ostaa vain yritysasiakkaat...
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Mä vaihdoin juuri eilen uudet sulat joista toinen oli 550 ja toinen 700 pitkät ja on ihan aidot Boschin sulat.

Ne mitkä tossa oli eli alkuperäiset niin oli joku lyhyt nimi NBW tms.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

JaniT: Mistä ostit?

Ku olen koittanut etsiä mut mistään ei löydy...

Ku kuskinpuolen pyyhkimen koukun leveys on se 12mm ja normaalisti se on 9mm
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Mä sain ne tuolta eräästä työkonekorjaamosta :)

Kysele jostain missä myyvät busseihin ja kuorma-autoihin y.m isompiin vehkeisiin, ja listassa on näköjään uusi
Ford Transit -00 pienimpänä laitteena :)

Ne alkuperäiset oli NWB merkkiset...

EDIT: Tuolta --> http://www.bosch.dk/content/language1/downloads/Wiperblade_1987720618.pdf näyttäis löytyvän listasta myös AeroTwinit 700 pitkinä

Noi mun on tavalliset Twinit ja listassa on (tos paketin kyljes) lueteltu m.m. Drögmöller, Heuliez, Mack (trucks), Man, Neoplan, Scania y.m. :) Eli ymmärrän hyvin jos ei noita tavallisesta tarvikeliikkeestä löydy ;D

Mutta tässä on vielä toi tuotenumero sulle (ja toki myös muillekkin) jos se vaikka helpottais etsimistä: 3 397 018 170-4C5
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Vihdoin ja viimein sain Boschilta jotain vastausta :)


3 397 018 170 = N70 = 700 mm / yksittäispakkaus.

Kiinnitys 12x4 mm koukku.


ja tälläistä vastausta
Tervehdys!

Boschin nettisivuilla olevat sulkasuositukset ovat tasoa 12.2006.
Vielä mallia ei luettelossa tunneta, eikä ajankohta ole tiedossamme, koska saamme.

Boschin valikoima on kyllä markkinoilla laajin ja normaalisti uudetkin ajoneuvot katamme hyvin ajoissa, koska ensiasennusosuutemme on huomattavan suuri.

Ystävällisin teerveisin

A R
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

JaniT: Ei taida saada aerotwiniä 700mm 12x4?
Ei ainakaan mun silmä iske tollaisiinlukemiin tuolta bosch.dk:ssa.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Tälläisen löysin ja tuo on mun mielestä pelkkä Twin

700/700 B 3397001532 532 3391014664 339150127 12x4
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Joo ei tosiaan ollutkaan kuin tuota Twiniä, se Aero mitä katoin niin olikin 9x4 koukulla

Ja sitten en kerrokkaan että eilen kävin tossa paikallisessa tarvikeliikkeessä ja siellä oli Championia saatavana 700 pitkänä, en vaan muistanu katsoa tota koukun leveyttä ::) Mut veikkaan et oli 9x4 koska siin oli kumminkin lueteltu Pugi 307 y.m. ranskiksia... Hinta vaan olis ollu aavistuksen järkevämpi 25€ ku noi esim. timanttitiskiltä ostettaessa :)
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Oulun Kärkkäiseltä ostin Boschin sulan mikä oli 700mm ja 12x4 koukun leveys ja hintaa oli 22,50€. Ei paha.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Biltemassa näyttää olevan 700 mm sulka 12mm varteen hintaan 6.90
Laadusta ei ole tietoa, mutta hinta on kohdallaan.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Autokeitaalla ainakin on noita Aero Twin sulkia, jumalattoman pitkinä ;D
Pisti vaan silmään kun Galanttiin moiset kävin ostamassa.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Joo, Biltemasta vasen 6,90 (Mersun sulka) ja oikea 4,90 kpl. Vähän vingahtaa kuivemmalla kelillä, mutta muuten pyyhkii hyvin. Saas nähdä kauanko pyyhkii. Alkuperäiset rispaantui todella nopeasti, joten jos kestää edes yhtä kauan, niin on hintansa haukkunut.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

jep, Biltemasta olevien sulkien tarkka tuotenumero on 58-700 ja hinta oli edelleen 6.90. Kävivät suoraan laittamalla paikalleen(kyseessä siis pitkä kuskin puoleinen 700mm sulka)
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Hei, on tuo takalasin sulkakin nyt rispaantunut. Eivät tunnu kovin kestäviä olevan nuo originaali sulat. Onko tietoa löytyykö takaikkunan sulkaa muualta kuin merkkiliikkeeltä? Motonet, biltema? Ainakaan motonet:in listoilta ei löytynyt.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Sama vika on ollut jo jonkin aikaa. Olen yrittänyt vaihtaa pelkkää kumia mutta tuloksetta. Oma veikkaus on että timanttitiskiltä saa ainoastaan :-[
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Jos Pohjois-Karjalassa asuu tai asioi, paikallisesta Tavaratori(Joensuussa) nimisestä kaupasta ostin 1,99€ 2kpl apukuskin puoleisia sulkia Garandikseen. Paketissa luki : Yada-405c, Universal series (22" / 55cm). Kävi suoraan paikoilleen mukana tulleella pikkupalikalla. Tiedä sitten kestävyydestä, mutta tuskin paljon heikompia voi olla kuin originaalisulat.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Jarno666 sanoi
Jos Pohjois-Karjalassa asuu tai asioi, paikallisesta Tavaratori(Joensuussa) nimisestä kaupasta ostin 1,99€ 2kpl apukuskin puoleisia sulkia Garandikseen. Paketissa luki : Yada-405c, Universal series (22" / 55cm). Kävi suoraan paikoilleen mukana tulleella pikkupalikalla. Tiedä sitten kestävyydestä, mutta tuskin paljon heikompia voi olla kuin originaalisulat.

joo sieltä saa sulat halvimmalla, ja sähköjohdot, mut tokmanilta saa sähkö tarvikkeen (ei johtoja)
halvemmalla ;)
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

vesax sanoi
Mistä olisi saatavana pyyhkimensulkia ns. tarvikkeina... varmaan ne alkuperäiset Vehon maksavat maltaita....

Boschin luettelossa ei ainakaan mainittu mitään kun katsoin jossain kaupassa...

Itse tilasin eteen ja taakse grandikseen seuraavalta sivulta-- > http://www.wiperblades.co.uk
Hintaa kuluineen n.30puntaa..


t.Joni
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Ebayssä (ebay.co.uk) näyttää myös olevan sulkia myynnissä. Pikaisella etsimisellä himppusen yli 4 puntaa näytti kustantavan 22" sulka eteen.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Jep, tuo Mitsun takapyyhkimen sulka tosiaan tuottaa hiukan ongelmia jos sen haluaa muualta kuin timanttitiskiltä. Tein asiaan nyt kohtuullisen paljon selvitys työtä ja seuraavin tuloksin:
Pyyhkimen sulan saa toki Timanttitiskiltä, hinta vain on omasta mielestäni kohtuullisen suuri, 20€. Wiperblades osoitteen kautta sai onneksi selville Trico:n valmistaman sulan tuotekoodin(18-EX306) jonka avulla sain Joensuulaisesta varaosa liikeestä(Niinivaaran varaosa, 0400309 309) tilattua kyseisen sulan. Hinnaksi tulee 9.95€. Ei ole valitettavasti varastotavarana, vaan tilattava tukkurilta( http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo-ja-pakettiautojen-osat/pyyhkimien-sulat/TRICO-SULAT ). Tuon Motoral kautta sain Tricon paikallisen jälleenmyyjän selville. Katsotaan sitten sopiiko se suoraan kuten Wiperblades sivusto ja motoral lupaa. Timanttitiski sanoi puhelimessa että 08 on juuri vaihtunut se sulka, mutta kuten mainittu, tuo Wiperblades ja motoral ilmoittavat tuon sulan sopivan.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Eilen tuli paketti postiin, kaikki sulat istui kuin hanska käteen, takalasin sulka oli identtinen orginaalin kanssa ( trico )
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Älkää ostako champiopnin sulkaa kuskinpuolelle eteen, Championin luettelo väittää että sen pitäisi sopia mutta ei se siihen mene. Otin loppujen lopuksi kumin siitä championin sulasta ja vaihdoin vanhaan runkoon. Motonetistä ei löytynyt sopivaa.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Nahkis sanoi
Älkää ostako champiopnin sulkaa kuskinpuolelle eteen, Championin luettelo väittää että sen pitäisi sopia mutta ei se siihen mene. Otin loppujen lopuksi kumin siitä championin sulasta ja vaihdoin vanhaan runkoon. Motonetistä ei löytynyt sopivaa.
Englannista tilasin kaikki kolme pyyhkijää. Niinhän siinä kävi, että kuskinpuolen pyyhkijä oli yllättäen väärä.
Vanhasta pyyhkijästä sulka irti -> paikallisesta putkasta Championin pyyhkijä ja siitä sulka vanhaan runkoon.

Ja taas näkee :driver
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

joni sanoi
Itse tilasin eteen ja taakse grandikseen seuraavalta sivulta-- > http://www.wiperblades.co.uk
Hintaa kuluineen n.30puntaa..


t.Joni

Tuolta tilasin itsekkin kuskin puolelle Bochin n70 kun en mistään kaupasta sitä täältä löytänyt. Mutta ikävästi viheltää tuo bochin sulka ajaessa. Itseäni häiristee mutta emäntää ei, joka ei kuulemma olisi edes vihellystä huomannut ellen olisi asiasta maininnut.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Ostin sulat Biltemasta. Menivät "heittämällä" paikalleen. Hyvin on pyyhkinyt jo puoli vuotta.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Nyt Bilteman sulka onkin vain 9 mm:n varteen sopiva. Olisko vinkkejä muista sulista? Halpa-Hallissa on AC-Delcon sulkia, joissa on 700 mm ja 550 mm:set sulat. Siinä on adapteri 9 mm:een varteen. Ei taida käydä Grandikseen? Biltemassa on jossain toisessa mallissa 700 mm:n sulka, muttei ainakaan Tampereelta saa sitä.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Kovan etsimisen jälkeen löysin grandikseen kuskinpuolen pyyhkijän ylivieskan kärkkäiseltä. :)

Tässä pexit ;)

Trico hd sulka 28"-710mm

ean 5012801017601, ja tosiaan on tuolla leveämmällä kiinnikkeellä nii menee heittämällä paikoilleen.

Taitaa olla joku kuorma tai linja auton pyyhkijä ja 28e makso.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Olen edelleen pysynyt Bilteman sulissa noin 7€ hintaan / kpl ( v 2008 asti ). Vaihdan ne vuosittain ( noin 30tkm ) sillä pikkuhiljaa jälki huononee. Hyvin pelaavat ja hinta edullinen
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Vänkärin puolelle voi laittaa DU-055L.

Taakse: 62-VM54

Edit:Oletan että Grandiksessa on kuokku -mallinen kiinnitys(eli se vanha hyvä.) Ni 62-UM653 ja 62-UM704 kävis sillon.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

3x sanoi
Olen edelleen pysynyt Bilteman sulissa noin 7€ hintaan / kpl ( v 2008 asti ). Vaihdan ne vuosittain ( noin 30tkm ) sillä pikkuhiljaa jälki huononee. Hyvin pelaavat ja hinta edullinen

Nii nuo on ilmeisesti pelkät sulat,koko vinkkarin hinta kärkkäisellä oli tuo 28e.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Mulle tuli joku aika sitten Deltalta mainos kotiin, jossa oli kaikkiin Mitsuihin tuulilasin pyyhkimensulat yht. 30 e ja vieläpä asennettuna :) Tuossa mainoksessa lukee vielä, että ovat FlatBlade. Hain nuo Grandikseeni, ei ne FlatBladet kylläkään olleet, mutta hyvät tuntuvat olevan ja alkuperäisvaraosat ne oli. Ja siis sekä sulat että rungot. Tarjos näkyy olevan voimassa 30.6. asti.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Tuo Deltan tarjous kannattaa hyödyntää, alkuperäisen pelkän kuskin puolen sulan ovh muistaakseni yli 50 €
Mitsun alkuperäiset sulat mäkin sain FlatBladen tilalle.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Kyselin Championin maahantuojalta, ja toi kuskin puolen sulka onkin kuulemma kuorma-auton sulka, ainakin Championin mallistossa. Ei ihme, ettei löydy joka paikasta.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

-08-> Grandikseen sopi hyvin Motonetin flatit, Champion EasyVision 12-3412 19,90 € ja 12-3408 15,90 €.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Sopivat sulat Tokmannilta: TricoFlex FX700 kuskin puolelle ja FX550 pelkääjän puolelle :peukku. Näissä oli valmiina kiinnityspalikka joka on sulan sivulla. Pelkääjänpuolen sulasta piti vain yksi osa kiinnityspalikasta kääntää toisinpäin. 9 mm koukkukiinnitys ja hintaa kertyi muistaakseni 16,- + 18,-. Minulla ainakin ollut aiemmin ongelmana tuo sulan sivussa oleva kiinnityskohta, Delta autosta on saanut alkuperäiset, melko arvokkaat sulat, paitsi nyt ei niitä ollut heillä varastossa lainkaan. Grandis 2.0 Insport DI-D 2009
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Nyt on Biltemassa PC johon voi syöttää auton rek no -- ja Vot PC osaa ehdottaa sopivia sulkia.
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Nyt takalasin sulka löytyy myös Motonetistä:
Tuotenumero: 12-4808
Tuote: Champion-takasulka 30cm A30BP/X30BP
 
Vs: Pyyhkimen sulat Grandikseen

Outalander 08 ja Grandis 06 takalasin sulka on sama --Fixus myy noin 11 € hintaan.
 
Takaisin
Ylös Bottom