Rahoitetun auton osto

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Elikkäs olisin ostamassa tossa yhtä autoa josta on X summa rahoitusta maksamatta. Olen soittanut myöskin tuohon auton rahoittaneeseen rahoitus yhtiöön mutta sieltä annetut ohjeet oli suoraan opaskirjasta,eikä esimerkiksi selko kielellä ::) Nyt toivoisinkin joltakin ohjeita kuinka kannattaa menetellä tämän asian suhteen,ja mitä asioita kannattaa ottaa huomioon. Nyt ei tarvita tätä "mutu/esso" tietoa vaan ihan kokemusten perusteella olevaa tietoa. Homma menee ymmärrykseni mukaan näin.
Velasta tehdään kauppakirja,jossa tulee ilmi että minä olen auton omistaja,
kunhan koko velka on suoritettu. Eli minä siis lunastan velan itselleni.
Kauppakirjan otan itselleni ja lähetän sen rahoitusyhtiöön,
tämän jälkeen maksan autosta lopun velan pois ja rahoitusfirma lähettää minulle auton luovarin ja näin minusta tulee auton virallinen omistaja.
Olenhan ymmärtänyt oikein?
Kuinka suuri mahdollisuus tuossa hommassa on tulla huijatuksi?
 
Vs: Rahoitetun auton osto

Nuhapumppu sanoi
Homma menee ymmärrykseni mukaan näin.
Velasta tehdään kauppakirja,jossa tulee ilmi että minä olen auton omistaja,
kunhan koko velka on suoritettu. Eli minä siis lunastan velan itselleni.
Kauppakirjan otan itselleni ja lähetän sen rahoitusyhtiöön,
tämän jälkeen maksan autosta lopun velan pois ja rahoitusfirma lähettää minulle auton luovarin ja näin minusta tulee auton virallinen omistaja.
Olenhan ymmärtänyt oikein?
Kuinka suuri mahdollisuus tuossa hommassa on tulla huijatuksi?

Olet kyllä ymmärtänyt asian oikein et sä maksat summan X rahoitus yhtiöön ja auto on sun silloin. Kannattaa otta selvää ainakin et onko edellinen omoistaja maksanut kaikki kuukausi eräat vai onko maksamattomia eriä. Saattaapi olla et siinävaiheessa sä joudut maksamaan ne myös ja korot päälle. Huijauksista en tiedä mut vastatkoon joku muu siihen.
 
Vs: Rahoitetun auton osto

Ostaessani rahoitetun auton tehtiin kaupat suoraan rahoitusyhtiön luona. Myyjä selvitti kuinka paljon on päivän velkasaldo korkoineen ja kävin sitten hakemassa pankista kaksi vekseliä, toisen myyjälle ja toisen rahoitusyhtiölle. Sain samantien luovarin mukaan ja koko humppa oli hoidettu sen siliän tien. Minimoi myös mahdollisuuden tulla huijatuksi. Tarkkana kannattaa olla, vaikka ei tuossa sinänsä mitään tavatonta ole.
 
Vs: Rahoitetun auton osto

Maksat autosta jäljellä olevan osan ja sovitun hinnan edelliselle omistajalle. Ei siinä sen kummempaa tapahu noin niiku periaatteessa. Jos sattuisi olemaan jotain maksamatta edellisellä omistajalla niin kyllä ne siellä rahoitusyhtiössä sen kertoo kun kysyy.
 
Takaisin
Ylös Bottom