Rengaspaineet 265/70r16 L200

mutteri

Member
Liittynyt
22 Huhtikuu 2009
Sijainti
Lappeenranta
Hommasin tuossa -97 L200:sen joku aika sitten. Alla oli Insa Turbo Mountain 265/70r16 kokoa. Paljonkohan niissä pitäisi paineita pääasiassa maantieajossa tyhjällä tai kevyellä kuormalla? Onko kellään ton kokoisia renkaita? Pajerossa oon pitänyt 2,5 normaali 235/75r15-renkaissa. Pitäsköhän näissä olla enemmän?
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

Joo panin 2,5 aluksi. Ihan hyvältä vaikutti. Eivät olleet muuten mitkään loistavat talvikäytössä nuo Insa Turbot. Näin nastoilla ajelleelle ainakaan. Aika kieli keskellä suuta piti ajella, kun ei viitsinyt enää vaihtaa nastarenkaita alle lopputalveksi.
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

Ite pidin noissa kiloa ilmaa talvisin. ja 2kiloa kesäsin. 2.5kiloa niin varmasti on liukkaat ;)
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

itellä on 02 L200
ja olikohan että 1.8 joka pyörässä
kirjan mukaan...
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

Joo kirjan mukaan aika alhaiset paineet. Tahtovat sitten kulua reunoista renkaat. Renkaan valmistajat suosittelee isompia mm.Nokia Pajeroon 240/260 paineita.
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

mutteri sanoi
Hommasin tuossa -97 L200:sen joku aika sitten. Alla oli Insa Turbo Mountain 265/70r16 kokoa. Paljonkohan niissä pitäisi paineita pääasiassa maantieajossa tyhjällä tai kevyellä kuormalla? Onko kellään ton kokoisia renkaita? Pajerossa oon pitänyt 2,5 normaali 235/75r15-renkaissa. Pitäsköhän näissä olla enemmän?
Mulla on pajerosa tuon kokoset rattaat ja kahen kilon painetta oon pitäny.Tasasesti on kulunu.
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

mutteri sanoi
Joo kirjan mukaan aika alhaiset paineet. Tahtovat sitten kulua reunoista renkaat. Renkaan valmistajat suosittelee isompia mm.Nokia Pajeroon 240/260 paineita.
Kyllä se rengas kuluu keskeltä kun on liian vähän ilmaa.
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

(welmu) sanoi
Kyllä se rengas kuluu keskeltä kun on liian vähän ilmaa.
Ennen vanhaan renkaat kului laidoilta kun oli vähän ilmaa, en tiedä onko nykyrenkaat sitten erilaisia tämän suhteen... :)
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

En tiiä mutta kumikauppias on sanonut että mielummin ylä- kuin alakanttiin paineet. Goodyear ainakin ilmoittaa, että alhaisella paineella kuluu reunasta ja liian isolla keskeltä vielä nykyisinkin. Oon ite kyllä aina pitänyt näissä vehkeissä jotain 2.3 tai enemmän. Alhainen rengaspaine vaikuttaa myös kulutukseen.
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

uge sanoi
Ennen vanhaan renkaat kului laidoilta kun oli vähän ilmaa, en tiedä onko nykyrenkaat sitten erilaisia tämän suhteen... :)

Keskellä on teräsvyö joka ei pullistu kun painetta on liikaa. Vanhat rätti ja puolivyö renkaat taas pullistui. Renkaan pyöriessä liian vähäisellä paineella keskipakovoima vetää renkaan pintaa kaarevaksi jolloin renkaan kuvion keskelle kohdistuu suurempi keskipakovoima kuin mitä reunoille.
Mulle sanottiin joskus ettei nykyrenkaisiin voi laittaa liikaa painetta kunhan ei ihan hullutteleen lähde.

Mutta tuo liikaa painetta koskee oikeastaa nykyajan matala profiili rengasta. Mutta tuo keskipakovoima isolla renkaalla pitää paikkansa.
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

Komppaan Welmua... Eli aikas samaa mieltä asiasta.
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

Taidampa kuitenkin kallistua uskomaan eri rengasvalmistajien ja rengasmyyjän antamin tietoihin. Eli paineet 2,5 ja elän uskossa, että alhainen paine kuluttaa renkaan reunaa, huonontaa ajo-ominaisuuksia ja lisää polttoaineen kulutusta.
 
Vs: Rengaspaineet 265/70r16 L200

Mulla oli 3.2 DiD Pajerossa 2.5 joka kulmassa, hyvät paineet maantielle, soralle liian kovat.
 
Takaisin
Ylös Bottom