Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
kol.jpg


elikkäs nyt mulla on ongelma nuitten vanteiden kans prk..
ei siis taka akselilla puistaa toinen rengas ensin oli vasen ja otin vanteen sokotan perälle ja käytin ne uudellen tasapainotuksessa ja vika paheni (yllätys ylllätys) se on nyt oikealla puolella ja puistaa jo 60vauhissa.
onko kellään ollu tollasia vanteita että pitäskö niissa olla sellaset muoviset keski holkit??
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

melber off road 7Jx15h2 ompi vanteet ja pulteissä 60 asteen kartio.
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

joskus tulee viallisia renkaita,tai firman koneet kaipais kalibrointia.saisha ne holkit olla,maasturissa on vaan senverra jo tappeja,että jos poraus on vaan kunnossa,niin heitto käytännössä jää merkityksettömäks.sulla on näköjään alut,onhan mutterit aluihin kuuluvat ?
onko vanteissa heittoa sivuille,minkä valmistajan renkaat sulla on,ja onko renkaissa minkäverran pompotusta ?
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

galantisti sanoi
joskus tulee viallisia renkaita,tai firman koneet kaipais kalibrointia.saisha ne holkit olla,maasturissa on vaan senverra jo tappeja,että jos poraus on vaan kunnossa,niin heitto käytännössä jää merkityksettömäks.sulla on näköjään alut,onhan mutterit aluihin kuuluvat ?
onko vanteissa heittoa sivuille,minkä valmistajan renkaat sulla on,ja onko renkaissa minkäverran pompotusta ?
ensin ne oli nuilla peltivanteiden muttereilla sitten kävin hakemassa uudet mutterit ei apua.
coopperin m+s disco kummit on ei ne pompota sinänsä vaan tärinä on enenpi poikittainen ravistus voihan se olla että vanne on vaan yksinkertaisesti kiero/edellinen omistaja ajanut löysillä pulteilla, tai sitten painotus kone oli päin veetä.
minusta on ruvennut tuntumaan että rengas firmassa se vika on, ekalla kerralla en ollut katsomassa sitä painotusta mutta nyt seisoin vieressä, niin vanteen keski reikä oli liian iso painotus keneeseen että eivät saanut sitä kunnolla kiinni.
jos ei muu auta niin onneks on nuo alkuperäset peltivanteet......


entiiä KETUTTAA :seina
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

piru vie kun tietäs millaset mutterit noissa vanteissa on ollu alkuperäsenä.


galantisti sanoi
onko vanne oltava tasapainotuskoneessa kunnolla kiinni,on yks hyvä syy epäillä :)
kuuluuko vanteisiin holkkimutterit ?
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

Onkos noita levyjä vanteen alta putsattu kunnolla? Näyttää aika ruosteisilta. Ei tarvi olla ku ihan vähän vinossa ruosteen ja paskan takia, niin ravistaa heti. Eli ne tulee puhdistaa todella hyvin.
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

no niin nyt on päivän valossa tutkittu asiaa ja keskitin vanteet oikeen kunolla niin että 8mm poranterä sopii vanteen ja akselin väliin ja tunkilla perse ylös ja 5 sisään ja 80kmh mittariin ja juma lauta että ainakin pari senttiä kummi vatkaa poikittain ja pattia on myös jonkun verran koko auto tärisee valtavasti.

saihkohan noista rahat takasin jotenkin ja hankkis jotku muut rattaat KERPELE.
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

Kyllä se tasapainotuksessa voi vika helposti olla. Minulla Bilteman rengaskoneet ja olen huomannut, että etenkin aluvanteet on hankalasti keskittyviä tasapainokoneen kartiolle. Olenkin aina tasapainotuksen jälkeen vähintään kerran käyttänyt vannetta irti ja kokeillut uudella kiristyksellä.

Eipä ne noissa rengasliikkeissä paljon tarkistele, kunhan paiskaa sen siihen ja se on siinä. Eräälle uudet renkaat liikkeestä hankkineelle tutulle piti renkaiden painotus tehdä heti uusiksi, kun täristi, niin että hampaat meinasi suusta irrota. Painotus oli kaikissa renkaissa 20-40g pielessä.
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

juu on olen ajanut vasta 800km rattailla mutta kyseinen myyjä on urpo mutta sillä on yleensä halvimmat rattaat....
huonenna täytyy keretä käymään valittamassa ja jos ei muu auta niin syötän nuo rattaat sille lusikalla yhen kerallaan :peukku
sinänsä harmi on muuten pirun pitävät rattaat lumessa, 18km vedin umpihankeen kärryä lestillä ja kaikki mäet pääsin ylös.


galantisti sanoi
kyllähän rengaskin kuullu olla jonkisortin takuussa.käy nyt edes kysymässä.
minkä merkkisistä kumeista on nyt keskusteltu ? :)
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

no kävin viemässä rattaan takasin vyö siitä oli poikki (niin kun arvelinkin) meinas aluks että olen tyhjällärattaalla ajanut mutta en kun en, joten hollannista uusi ratas 1,5viikkoa menee....
anto mulle auroran radiaalin M+S alle siksi aikaa on muuten liukas kiekko tuo auroora cooperiin verrattuna.
täytyy ottaa nuo kaikki rattaat alta ja tutkia onko muista vyö poikki.
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

Meinasin vastata, mutta keksitkin itse ;-). Minulla meni kerran Hiacesta molemmista eturenkaista vyö poikki - oli tosi kiva ajella, mutta kotiin tultiin kuitenkin...
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

nyt kun suli asvaltit niin piru puistaa vieläkin vaikka on se auroora alla oliskohan tuolla muutakin vikaa kun tuo rengas.
kartaani ristikko tai joku laakeri.

muuten millaset kummit noille alkuperäsille rautavanteille saa?? jos hankkis kesäks oikeen semmoset kuralärpätys kummit.
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

että sellasta
pinta kuvion leveyden auroorasta ja cooperista kumman kin ratttaan kylkeen kirjattu koko on 235/75x15
mutta kun mittarin cooperi on ainakin 1cm vierinnältään suurempi.
rupee tuntumaanettä tuota tarinää ei saa pois ollenkaan.
 
Vs: Renkaat/vanteet ravistaa tasapainotuksen jälkeenkin

Niin no voihan se ristikot olla. Mulla kun etukardaanin ristikot väsy niin nelivedolla selkeä ravistus, rattikin vispas sen myötä sellasta nopeeta ees taas vatkaamista. Silloin jo havaittiin takakardaanin toisessa ristikossa väljyyttä, mutta vasta nyt on alkanut sellainen kevyt ravistus lähinnä maantienopeuksissa niin nelivedolla kuin takavedollakin. Jotta onhan tuo tarkastamisen arvoista, kuluvia osia kummiski!
 
Takaisin
Ylös Bottom