Rumpujarrut levyiksi

2fast

New Member
Liittynyt
13 Marraskuu 2003
Olisko kenelläkään jakaa viisautta otsikkossa mainitusta operaatiosta?

A15 colttiin täytyisi ilmeisesti ko. operaatio tehdä.

Mitekäs A15:en osat on yhteensopivia muiden samanaikalaisten mitsujen osien kanssa?
 
käsittääkseni E15 (2.0?) galantin jarru heebelit käy suoraan A15 colttiin bolt-on tyyliin taakse, ja ainoa jonka kanssa voi joutua kikkailee on käsijarruvaijeri.. vai muistanko väärin? :-X

C1x koristen kanssa joutu kikkailee hieman enemmän..
 
Miten minun korviini on tullut huhuja, ettei a15 turbo coltissa ole levyjarruja takana olleskaan... mutta työltähän noilla E15 gallun jarruilla säästyis   ;)

Onkohan noissa 1.4 ja 1.4T colteissa eroja miten paljoa?....Vemiciltä odottelen muutosdokumentteja
 
2fast sanoi
Miten minun korviini on tullut huhuja, ettei a15 turbo coltissa ole levyjarruja takana olleskaan... mutta työltähän noilla E15 gallun jarruilla säästyis ;)

Onkohan noissa 1.4 ja 1.4T colteissa eroja miten paljoa?....Vemiciltä odottelen muutosdokumentteja

juu, ei ole levyjä vakiona, mutta ne voi siihen toki vaihtaa ku ottaa ne rummut eka takaa pois :)

ja onhan niissä eroa kuin yöllä ja päivällä, mutta ei luultavasti katsastuksen kannalta hirveesti..
 
J. Puhakka sanoi
juu, ei ole levyjä vakiona, mutta ne voi siihen toki vaihtaa ku ottaa ne rummut eka takaa pois :)

... ai ne rummut pitää ensin pois :p ... tai taa tulla liikaa töitä :)

Mietintämyssyn alla olis vielä laittaisko vakion 4x2 vai turbon 5x2 laatikon kiinni. Edellisellä omistajalla oli vakiolaatikko siinä turbo motissa. Pitää varmaan jarrujen päivitys ottaa työn alle sitten, kun tuntuu ettei vauhti meinaa hiljentyä ;)
 
näin aiheesta poiketen:

eihän esimerkiksi 94vm Hyundai Scoupe turbossa (1.5 MPI 12valve) ole myöskään levyjä takana vaan samat rummut kuin esim. 1.5 lancerissa ;D
 
A15 on siitä ikävä malli, että E15 levyt/navat eivät käy eteen suoraan. Mutta takana sen sijaan on samoilla mitoilla akselin tappi, eli taakse saa E15 levyt lähes pulttaamaalla, jarrukilvenkin pulttijako on sama. Ainoastaan käsijarruvaijereita joutuu vähän säveltelemään.

Tosin on kyllä sanottava, että katuautoon en välttämättä lähtisi levyjä taakse virittelemään: rummut ovat huoltovapaammat ja riittävät Coltin painoiseen autoon aika kivasti...

Tavallisen ja turbon erot voi listata helpommin oikeastaan näin: samaa on peruskori, tukivarret edessä, sivuikkunat, tuulilasi, takajarrut, valot. Melkeinpä kaikki muu on erilaista. Katsastusta saattaa kiinnostaa mm. etujarrut, vakaajat, ohjaus.
 
Joo, mä kerkesin kuoppaamaan tuon takajarrujen vaihdon toistaiseksi.

Ei ole aika ja paikka kohdanneet toisiaan, niin en ole vielä kerennyt katselemaan tarkemmin colttia.

Jos hitsaamaan haluaa, niin suosittelen samantekemistä, kuin edellinen coltin omistaja. Kuormansidontaliina takaiskareiden alapultin läpi ja toinen pää iskarin yläpääntapin ymräri toispuoleisesti.

Tämän seurauksena saadaan iskarin ulostulo hillittyä ja kaikki yläpään kiinnikkeet revittyä irti  :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom