Ruostekorjaukset?

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Joku mitsumies jolla olis todellakin homma hanskassa ja hanskat ei olis hukassa.. vois kirjoittaa tämän jutun alle
lyhyen tai pitkän tutoriaalin ruostekorjauksista / hyviksi todetuista massoista/maaleista..

yleensä kun on pohjia korjattu niin on rälläköity niin maan perkeleesti pehmeetä peltiä, mut nyt olis tarkoitus hiekkapuhaltaa koko pohja ja sit korjata koko pohja kerralla.. eli pitäs saada vähän tietoa hyvistä maaleista / toimintatavoista..

käsittääkseni hiekkapuhalluksen jälkeen välittömästi joku sinkkitjsp maali päälle.. sit kuljetetaan hitsaukseen.
sit lisää sinkkiä, pohjamaali (mikä?), ja massa (mikä olis hyvää ja pysys, pensselillä vai ruiskulla)..

mistä sais hyviä koriliimoja vai onko possuflexi ainoa oikea? ie, liimatessa skooppeja / levikkeitä / puskureita.

et tämmösiä mietteitä, toki vois mennä kauppaan ja ruveta kokeilee eri vehkeitä, mut miksi keksiä pyörää uudestaan kun varmasti täällä on mitsumiehiä jotka tietää miten parhaiten mitsun kori ehjätään.. ;D
 
noita kori liimoja valmistaa ainakin yks jonka tiedän olevan hyvä on sellanen kun duramix jenkkien tuote mut jotkut autotehtaa käyttävät euroopassa tota uusissa autoissa ja on yli 10v vanha tuote et ei mikään ostos kanava juttu et silleen ;D
 
kun auto on puhallettu ei sitä tarvi millään suojata ennen hitsailua mutta ei sitä kosteassakaan kannata pitää.
Hitsauksen jälkeen puhdista ja tasoita saumat,sinkkimaalia saumaan korikittii sen päälle ja tasoita tinneriin kastetulla pens-
selillä.
Anna kuivua ja maalaa happo- tai epoksimaalilla jonka päälle pintamaali.
Maalimerkit on yleisesti ottaen niin hyvät etten rupea nimiesitte-
lyyn.
Itse olen laittanut happomaalin päälle ylimaalattavaa kiveniskumassaa jota on tinnerillä ohennettu jolloin saa ruostesuojauksen peltiin samalla kertaa.
 
alfadatsun sanoi
kun auto on puhallettu ei sitä tarvi millään suojata ennen hitsailua mutta ei sitä kosteassakaan kannata pitää.

Eipä niin jos hitsaus tehdään samassa paikassa, mut tarkoitus onkin trailerilla siirtää se kori 10km päähän, ja yks "hitsaaja" sano että jos kori ees altistuu ilmankosteudelle näin syksy/talvella niin uudestaan saa puhaltaa.. liekkö totta? ???

niin ja kestääkö kori nostoa liinoilla katosta esmes yhdellä 2000kg liinalla?, olettaen että siinä ei ole moottoria / penkkejä tjsp.. moottorin kans kori kai vääntyy?
 
älä nosta yhdellä liinalla katosta mielummin kahdella ja alta ihan vaan varmuuden vuoksi toisten autojen katot kestää ja toisten ei parempi olla kokeilematta,
ja käytä kunnon nosto liinoja ei mitään 10v vanhoja ja risoja siis säikeinä olevia kyl sä tiedät.
 
kyllä vaasassa on siirrelty puhallettuja koreja kostealla ilmalla eikä ne miksikään mee,uutta kirkasta peltiä kun on laitettu niin se on paljon arempaa kosteudelle.
Paa kaksi tukevaa lankkua auton läpi ja niihin liinat jos katosta nostaa haluat silloin paino jakautuu tasaisemmin.
 
joo en ole ennen kuullut et puhallettu kori olisi noin altis ja jos lämpimään talliin vie niin äkkiä se siellä kuivuu vaikka vähän kostea ilma olisikin toi peltikirkas on sit herkkä ton kosteuden suhteen niinkun alfadatsun kirjoitti ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom